Gå til innhold

Redd dinosaurkjeksen idag!


Anbefalte innlegg

Dinosaurkjeksen har siden 1990-tallet sunket i popularitet, og det er et sørgelig faktum at flere store butikkjeder rett og slett har utelatt dinosaurkjeks fra sitt sortiment. Hvorfor er det slik? Er ikke grunnlaget for å selge pall etter pall med dinosaurkjeks bedre enn noensinne?

 

”Vi spiser for å leve, men vi lever ikke for å spise,” sa Sokrates. Om dette sa Sokrates’ elev Platon: ”Det skal sies at det ville vært jævla kjedelig å spise for å leve dersom det ikke hadde vært for dinosaurkjeks.” (Sitatet er hentet fra Platons verk Staten, bok 1.) Det sier ikke så rent lite om dinosaurkjeksens overlevelsesevne når oppskriften er bevart og produksjonen oppretthold gjennom alle krigene, epidemiene og de andre nedtursprosjektene som har funnet sted siden Platon levde noen hundre år før Jesus stakk innom for å hilse fra Gud.

 

Så hvorfor går det nedover med dinosaurkjeksene? Kreasjonistene, som mener at Gud skapte jorda for noen få tusen år siden og at dinosaurer dermed ikke kan ha eksistert, skal selvfølgelig ha sin del av skylden. Andre årsaker er vanskelige å finne. Det er derfor naturlig å anta at det hele skyldes et spill i kulissene mellom næringslivstopper, politikere og kjeksprodusenter. Er det for eksempel tilfeldig at ingen av dagens regjeringsmedlemmer har mellomnavnet Dino, eller at Kjell Inge Røkke så å si aldri blir sett med trynet fullt av sjokoladesøl etter en dinosaurkjeksfrokost som har utartet seg noe så inni hampen voldsomt? Jeg tror ikke det, men jeg vet ikke hvordan vi kan få løst mysteriet.

 

Med dette ønsker jeg å be dere, mine dinosaurkjekselskende venner, om å vise dinosaurkjeksen at den har deres støtte. Det er nå den trenger oss, og jeg akter i hvert fall å vise min støtte. Spis en pakke dinosaurkjeks eller fem i uka, bidra til å gjøre vennene deres hekta, server dinosaurkjeks når du arrangerer selskaper og fester, legg igjen en dinosaurkjeks hvis dere stikker av mens den siste one-night-standen fortsatt sover, ja, kort sagt; bidra til dinosaurkjeksens overlevelse. Jeg gjør mitt. Gjør du?

 

Det er nemlig fortsatt som ordtaket sier: Det er verre med en dinosaurkjeks på taket enn ti i kjeften. Hvis du får plass, da.

 

Signert - Ida og Magnus.

 

<3

53_picture_5620.jpg

<3

Endret av Aidskake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gafla dinokjeks til den store gullmedaljen som liten, til tross for at avbildningene kunne vært noe mer realistiske. Tyrannosauruskjeksen ser jo ut som en myk mann, om det ikke egentlig er en iguanodon.

Trodde egentlig de var utdødd (kom det en meteor-kjeks og utslettet dem?*), men en vakker dag for ikke så alt for mange år siden kom muttern hjem fra forbruken med en kjent eske i en av posene. Siden da har det vel blitt noen dinosaurkjeks i blant, men jeg kan godt forstå at de sliter litt. De er jo svært så mektige og ganske klissete, og passer derfor ikke alle anledninger.

Heldigvis produseres de av en stor nederlandsk kjeksfabrikk, og vil nok ikke forsvinne med det første, selv om de kanskje ikke vil være fast inventar i de mest basale matsjappene i landet.

 

* :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...