Gå til innhold

Hjelp til råd om billig pc som skal kunne yte godt i CS 1.6


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt på ny pce flere år nå men har ikke fått greid og bestilt ennå.

Jeg trenger tips og råd om en billig pc som skal kunne kjøre Counter-Strike 1.6 enkelt.

Da mener jeg 100% konstant, ikke noe lagg eller noe sånt som jeg opplever på denne PC-en

som jeg sitter på nå.

 

Ellers så bruker jeg PC-en til:

Musikk(Windows media player)

Film

Sony vegas(legg bort sony vegas med tanke på billig pc til cs 1.6. om noe går tregt på sony vegas gjør meg ingenting så lenge det går smooth på Cs 1.6=P )

World of warcraft

Mirc

Ventrilo

Teamspeak

Msn

osv...

 

Har og trenger ikke:

Mus

Keyboard

Musmatte =D

Skjerm

Strømforsyning. (Håper bare den holder)

Kabinett. (Velger du og ta med kabinett så er det fint, vurderer og kjøpe ett nytt)

 

Kan linke strømforsyning så dere kan se om den holder *HER*

 

 

Kommer sikkert til og dra PC-en mye med på lan. Så da trenger jeg egentlig ett ganske enkelt kabinett med lite *bling*Bling*

 

Takk mvh Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et oppsett laget på www.shg.no.

 

2096418 Intel Core 2 Duo E6750, BOX, LGA775 1.324,00

 

350908 Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB 529,00

 

2091982 XFX GeForce 8600GTS, 256MB, PCI-E 1.360,00

 

2093638 Asus P5K-E/WIFI-AP, Intel P35, LGA775 1.149,00

 

Total pris 4362 + 150 i frakt.

 

Hvis du vil bruke rundt 2100 på skjermkort så er det fullt mulig og veldig lurt, et 8800GT er minst dobbelt så bra som 8600GTS.

Shg har ikke denne på lager for øyeblikket men får det inn den 16 hvis jeg ikke tar feil.

Du har da muligheten til å forhåndsbestille alt dette.

PC-en vil da dra alt av nye spill som har kommet og som vil komme.

Cs får du da med 100 fps stabilt som det går an.

Lenke til kommentar

Altså.. Eg lurer på kva pc du har som IKKJE klarer å køyre CS 1.6 stabilt. I tilfelle er GamEzoR sitt forslag eit meget bra forslag om du skal dra både nye og gamle spel, men RIMELIG overkill om du BERRE skal spele 1.6

 

Sjekk rundt på diverse el-retur/loppemarknader, så finn du pc som kan dra 1.6 glatt.

Lenke til kommentar
Altså.. Eg lurer på kva pc du har som IKKJE klarer å køyre CS 1.6 stabilt. I tilfelle er GamEzoR sitt forslag eit meget bra forslag om du skal dra både nye og gamle spel, men RIMELIG overkill om du BERRE skal spele 1.6

 

Sjekk rundt på diverse el-retur/loppemarknader, så finn du pc som kan dra 1.6 glatt.

 

 

Bruker ikke bare til Cs 1.6 men for det meste. Vill ha en pc som skal kunne kjøre 1.6 glatt og pent og for andre nye spill som kan være mer krevende.

Lenke til kommentar

Oppsettet jeg har plukket ut til deg vil kunne kjøre noe spill som kommer og som har kommet for den sagt skyld.

Det eneste som trekker litt ned her, er skjermkortet som ikke er av de kraftigste.

8800GT er en veldig god og billig versjon men har blitt revet ut av butikker med en gang, så¨her må du nok belage deg på litt ventetid.

Det er derfor jeg valgte 8600GTS.

 

Hvis du kjører vista så vil du også ha støtte for DX10, noe som gir deg bedre grafikk i de nye spillene som har støtte for dette.

Oppsettet her vil på ingen måte har problemer med CS eller wow for den sags skyld.

Jeg regner med at du vil minst ha 100FPS i wow ;)

Lenke til kommentar

For ditt bruk ville jeg heller valgt 8800GT og så vært fornøyd lenge.

 

Amentio (har alle varene) Lagerstatus Pris

Antec Nine Hundred 1-3 dager 759,-

Asus GeForce 8800 GT > 7 dager 1713,-

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB 414,-

Gigabyte GA-P35-DS3 678,-

Intel Core 2 Duo E6750 1346,-

TOTALT 4910,- (uten kabinett: 4151,-) + frakt

 

Dette vil gi deg en PC som vil yte bra i alle dagens spill og som vil kunne både klokkes og oppgraderes relativt lett. Det er selvfølgelig et alt for kraftig oppsett hvis CS og WoW er det eneste viktige, men det gir veldig mye moro for penga så får du avgjøre hvor dypt du vil grave i lommeboka. =)

Lenke til kommentar
Oppsettet jeg har plukket ut til deg vil kunne kjøre noe spill som kommer og som har kommet for den sagt skyld.

Det eneste som trekker litt ned her, er skjermkortet som ikke er av de kraftigste.

8800GT er en veldig god og billig versjon men har blitt revet ut av butikker med en gang, så¨her må du nok belage deg på litt ventetid.

Det er derfor jeg valgte 8600GTS.

 

Hvis du kjører vista så vil du også ha støtte for DX10, noe som gir deg bedre grafikk i de nye spillene som har støtte for dette.

Oppsettet her vil på ingen måte har problemer med CS eller wow for den sags skyld.

Jeg regner med at du vil minst ha 100FPS i wow ;)

 

 

Takk for fine svar.

Jeg liker ikke vista =p Holder meg til xp en stund til =))

100 fps på wow ekke så nøye for meg. Spilt wow med 20 fps og rundt 250 ms siden wow starta,så greier meg fint fortsatt. Men uansett så trenger jeg ny pc. Kjenner PC-en min ganske godt. Den var midt i blinken for meg før, men nå finnes det ingen andre ord en "Skrap" som kan gi intrykk av hardwaren min =) Ty ty ty ty ty for mange tips xD

Lenke til kommentar
For ditt bruk ville jeg heller valgt 8800GT og så vært fornøyd lenge.

 

Amentio (har alle varene) Lagerstatus Pris

Antec Nine Hundred 1-3 dager 759,-

Asus GeForce 8800 GT > 7 dager 1713,-

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB 414,-

Gigabyte GA-P35-DS3 678,-

Intel Core 2 Duo E6750 1346,-

TOTALT 4910,- (uten kabinett: 4151,-) + frakt

 

Dette vil gi deg en PC som vil yte bra i alle dagens spill og som vil kunne både klokkes og oppgraderes relativt lett. Det er selvfølgelig et alt for kraftig oppsett hvis CS og WoW er det eneste viktige, men det gir veldig mye moro for penga så får du avgjøre hvor dypt du vil grave i lommeboka. =)

 

 

Takk for svar :)

Super svar her :p Må bare vurdere din og GamEzors hardware liste =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...