Gå til innhold

Call of Duty 4: Førsteinntrykk. PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
SP delen var veldig kort da :(

Men likte veldig godt de to oppdragene som jeg putter i spoiler :D

Det der du er i flyet med 25mm gattling kanon, 40mm granatkaster og 105mm raketter :D Det var dritgøy.

Men dnikeoppdraget toppet dette! Selv om jeg syntes sniperen på slutten var litt dårlig. Det var litt for uberegnelig. Han sa vi måtte kompensere for luftfuktighet, corealis-effekten (det at jorden spinner rundt)

Pirke. Det er en 105mm kanon, ikke raketter.

Skrevet
Jeg syns ikke det var så ille med våpen upgrades jeg.

"Your gun might be bigger, but our bullets do the same thing!" ;)

Nei, som sagt er det bare min personlige mening. Men når jeg blir drept i et spill liker jeg å vite at det er fordi den andre sikter bedre eller er smartere, ikke at det er fordi han har et fetere våpen fordi han har hatt spillet en uke lenger enn meg. Jeg vet jeg ikke har sjans til å spille dette spillet døgnet rundt fremover. Det betyr at jeg da vil ha drittvåpen i forhold til de andre på serverene. Kjipt.

Skrevet
Jeg syns ikke det var så ille med våpen upgrades jeg.

"Your gun might be bigger, but our bullets do the same thing!" ;)

Nei, som sagt er det bare min personlige mening. Men når jeg blir drept i et spill liker jeg å vite at det er fordi den andre sikter bedre eller er smartere, ikke at det er fordi han har et fetere våpen fordi han har hatt spillet en uke lenger enn meg. Jeg vet jeg ikke har sjans til å spille dette spillet døgnet rundt fremover. Det betyr at jeg da vil ha drittvåpen i forhold til de andre på serverene. Kjipt.

Joda. Skjønner hva du føler. Men med en times spilling så var jeg oppe i en level der jeg fikk red dot sights til m16 og halv automatisk sniper rifle. Og jeg er ikke en Pro heller, for å bruke det uttrykket. Og dette var mot lvl. 10 og oppover. Så selv om det er bittert i starten, så kommer man seg så fort oppover de første rankene at du fort kan begynne å konkurrere med bedre våpen. Men jeg forstår irritasjonen, da mine 3 første runder endte i slakt. :thumbdown:

Skrevet
Vel vel, først må jeg si at CoD4 er bare sinnsykt fett. Når det er sagt vet jeg ikke om jeg liker at det har blitt litt rollespill aktig med alt av unlocks osv. Det er seff bare min personlige oppfatning, men at jo lenger du spiller og mer erfaring du får, jo flere fordeler får du. Når halve serveren løper rundt med super-våpen og en rekke andre fordeler så stimulerer det ikke akkurat nye spillere.

Til å begynne trodde jeg bare at jeg var sinnsykt dårlig, noe jeg synes var litt rart siden jeg alltid har gjort det forholdsvis bra i CoD2. Jeg synes det er helt greit å bli drept i en fair fight, men når man er den eneste som løper rundt med sprettert er det ikke så gøy lenger. Når man etterhvert får like fete våpen som andre blir det selvfølgelig bedre. Poenget mitt er bare at jeg synes det ikke er en bra feature i et spill. Det blir på en måte omvendt fra golf og handicaps. Det er greit å belønne spillere som spiller mye, men det må da være andre måter å gjøre det på enn dette.

En ting jeg alltid har likt veldig godt med CoD serien har vært at du kan bare hoppe inn på en server, drepe litt, og så jobbe videre eller gjøre noe annet. Nå må man være hardcore gamer for å henge med i våpen kappløpet. Det var grunnen til at jeg ikke gadd å spille BF2 i lengden også. Man må på ranka servere og spille hele tiden dag ut og dag inn for å henge med. Jeg beholder ihvertfall CoD2 på harddisken inntil videre.

Haha. Ikke for å være frekk, men da suger du. CoD4 er ikke umulig selv om man har dårlige våpen - da er bare du dårlig. Ikke prøv å få det til å virke som om det er omvendt. Spillere som har spilt lengre er selvsagt bedre, men våpnene er ikke forskjellen på deg og dem. ;)

Skrevet

I multiplayer føler jeg meg som en mus som blir kastet inn i slangeburet. Surrer forvirret rundt før det uunngåelige. I går var jeg ikke så verst, men i dag har jeg sugd så hardt at jeg virkelig har vurdert å gi opp. Det er pinlig å ende en omgang med 4 kills og 15 deaths. Ofte føles det som om jeg kan tømme magasinet rett mot en fyr før han oppdager meg og sender av gårde én eller to kuler som sender meg i bakken.

Skrevet
Haha. Ikke for å være frekk, men da suger du. CoD4 er ikke umulig selv om man har dårlige våpen - da er bare du dårlig. Ikke prøv å få det til å virke som om det er omvendt. Spillere som har spilt lengre er selvsagt bedre, men våpnene er ikke forskjellen på deg og dem. ;)

Hadde du lest posten min litt nøyere så skriver jeg at i jeg slet i starten. Når jeg etterhvert fikk samme våpen som andre var det en annen sak. Nå ligger ofte på toppen av listene. Det var uansett ikke det som var poenget mitt i det hele tatt. Poenget mitt er at jeg ikke liker ideen med at man skal gi spillere som spiller veldig mye ekstra fordeler våpenmessig. Hva er logikken i det? Fordelen med å spille mye burde da heller ligge i at man rett og slett blir flinkere, ikke at man får spillmessige fordeler fremfor andre. På den annen side jeg er helt med på at man skal belønne folk som spiller mye, men ikke på denne måten. Det kunne heller vært at man etterhvert kunne gi flere kommandoer, få flere voice muligheter, eller en eller annen form for leder egenskaper på serveren etter antall experience poeng. What ever...

Og ikke for å være frekk, men jeg må lure litt på intelligensen din hvis du tror våpnene ikke har noe å si. Hvorfor i huleste tror du experience/unlocks/perks systemet er der da? Til pynt? Hva tror du er best, en sniper rifle med eller uten scope?

Skrevet

Hei.

Sliter med et problem.

Har godt over 60 FPS i CoD4. Spillet fryser helt random hver 5 min, selv når FPSen er høy. Ser det samme på høy grafikk og på laveste. Etter frysingen mister jeg connection mens jeg hopper frem og tilbake, og etter 5 sekunder er jeg tilbake i spillet. Kan noen hjelpe meg? Blir irritert hver gang når jeg spiller :(.

Skrevet

Klarte vell hele greia på nest vanskeligst på 6 timer ca.

Jeg fikk ikke tilgang på Veteran enda jeg klarte hinderløypen på 15 sekunder :(

Han sa bare "Veldig bra, men ikke godt nok".. bah!

Elska spillet :D gleder meg til å sette meg inn i multiplayer.

Var veldig skuffa over AIen men ellers konge :)

Skrevet

AI'en er til tider veldig dum, men også til tider utrolig smart. Generelt sett synes jeg den utrolig bra i forhold til andre ting jeg har spilt. Er ikke sjeldent at fienden flanker deg og er flinke til å bruke cover til sin fordel.

Skrevet
AI'en er til tider veldig dum, men også til tider utrolig smart. Generelt sett synes jeg den utrolig bra i forhold til andre ting jeg har spilt. Er ikke sjeldent at fienden flanker deg og er flinke til å bruke cover til sin fordel.

..men de er sinnsykt gode til å kaste granater. Det irriterte meg litt.

Skrevet

..men de er sinnsykt gode til å kaste granater. Det irriterte meg litt.

Er jo bare å kaste den tilbake! Digga at du endelig kan gjøre det selv, ikke bare se på at AI'en kan det!

Skrevet
IP: beawa.ath.cx:28960

banner_560x95.png

Elsker den servern, få folk. Ikke løp og skyt, her er det mer teamwork. Sees der da folkens :).

Spørsmål!

Hvordan i heiteste får du joina en IP?

Hei lurer på om jeg kan kjøre Call of duty 4 med dette

Intel core 2 quad 2.4ghz

Nvida geforce 8800 xxx 640mb

harddisk 7200 rpm

windows vista premium

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB 800mhz

Ja, det kan du.

Så til det jeg hadde tenkt å skrive. Har kommet meg til level 38 eller noe slikt, og det er forsåvidt fett. Til deg som mener at våpenet er kjempeviktig, kan jeg informere om at jeg brukte mp5en mangfoldige levler og hadde ingen problemer med å ligge blandt topp 5. Og jeg har ingen erfaring med CoD multiplayer på PC.

Det som trengs dog, er en vanvittig MP patch. Som alle andre, sliter også jeg med "Attempting connection ..." driten og det gjør meg til tider nokså forbanna. Faktisk såpass forbanna at jeg legger vekk spillet en periode. I tillegg så savner jeg veldig ett "Friends" system. Jeg har endel britiske venner jeg spiller med, og det er jo ett helvete rett og slett og finne servere som alle ser, og komme seg inn på dem. Det går, men det er tidkrevende.

Ellers kan jeg bare si at jeg som FPS nub igrunnen er storfornøyd med hvor enkelt det har vært å sette seg inn i spillet, og hvor varierte gamemodsa er. Ufattelig digg å komme hjem etter en dag på jobben for å sette seg ned i en Free for all game f.eks og bare blafre løs.

Og til Crysis fanboisa...stikk! Kan ikke si at jeg er forundret over hvem det er som har postet idiotien sin i tråden her.

Skrevet

Ingen vits å bringe opp igjen crysis vs COD-diskusjonen igjen nå, den døde for endel sider siden, la det bli med det, så får man heller se på det om det dukker opp igjen.

AtW

Skrevet

spillt igjennom singelplayer i løpet av helga og har såvidt begynt på Multi Player (MP) .

SP eide men likte ikke helt slutten. spillte så klart på hard og skal begynne på vetteran nå snart...

MP var over mine forventninger, eneste problemet er jo serverene, som er nesten umulig å joine. (håper dette blir fikset i neste patch)

er rank 12 btw :D gleder meg syyykt til å komme hjem å spille :D

Gjest Slettet-uVTr2vDm
Skrevet

Tips er å bruke m16 som faktisk er et ypperlig våpen når du

mestrer å bruke det.

For å mestre å bruke det, må du egentlig bare kunne treffe ^^

Bruker det selv i høy rank.

Skrevet
IP: beawa.ath.cx:28960

banner_560x95.png

Elsker den servern, få folk. Ikke løp og skyt, her er det mer teamwork. Sees der da folkens :).

Spørsmål!

Hvordan i heiteste får du joina en IP?

Det gjør du ved at du trykker på "New Favourite" inne på favourites lista, joiner derfra.

Skrevet

bruker også m16... men det varierer fra bane til bane og anntall spillere/game type :D er det FFA med mange spillere tar jeg et med full auto og n00b-tube.

men et spørsmål:

hittil har jeg kun kunne sette på 1 ting (som red-dot sigth eller granat kaster) er det mulig å sette på flere ting på en gang i høyere rank?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...