Gå til innhold

AKG K530 - Erfaringer?


Badering

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har noen erfaringer til AKG K530? Jeg vurderer sterkt å kjøpe dem, ettersom de virker som gode hodetelefoner. De ser dessuten fantastiske ut, selv om dette ikke er det viktigste :)

 

Bruksområdene er musikk og film, hovedsakelig musikk.

 

Er det noen som har erfaring med disse hodetelefonene? Isåfall, er det et godt kjøp? Jeg vil helst unngå å bruke en tusenlapp på noe skrot som varer i en måned (tviler jo på det, men who knows!).

 

Merk dere at jeg ikke er en hardcore lydentusiast. Jeg er kanskje på veien til å bli èn, så jeg vil ikke ha noen KossArt. Men jeg akter heller ikke å kjøpe hodetelefoner til 6000!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Jeg vet ikke stort mer en deg om disse, annet enn at du trenger en hodetelefon-forsterker til bruk med mp3-spiller. De har en litt for høy impendance. Dette er vel egentlig mer en bump for å få flere til å se tråden, da jeg også er nysgjerrig på disse :D

 

hva mener du med lav impendance? kan de ikke brukes med en vanlig mp3 spiller? kjøpte de nettopp på deal.no.

Lenke til kommentar

Pft. 55 ohm er ikke særlig mye, og de har også ganske høy sensivitet. Neppe noe problem å drive dem ut fra så godt som hva som helst. Vil neppe klare å blåse hjernemassen ut av ørene dine med hverken volum eller overlegen lydkvalitet i forhold til det man kan med hodetelefonforsterker, men likevel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har nå hatt mine AKG K66 i ca 10år. Disse fungerer fortsatt, men har blitt utrolig slitt med årene.

 

Vurderer derfor sterkt de her selv.

 

Gi tilbakemelding på erfaringer, og om det evt trengs forsterker.

 

Mvh

 

Jeg er også ute etter tips og meninger på AKG! :)

 

Men blir det massive forskjeller mellom K530 og for eks. AKG K141 Studio, K240 Studio eller K271 Studio? Nå er det vel kanskje greie forskjeller i ytelser på de 3 nevnte, men for å snakke om ytelse per krone liksom? :)

 

(Ikke for å være frekk eller stjele tråden, tenkte bare det var greit å ta det her i stedet for å lage ny tråd.. :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...