Gå til innhold

Jeg har søkt på min første jobb! Får jeg den?


Abnegation

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer med jobben :)

 

men jeg må kommentere søknaden din litt, er en del som gir feil inntrykk der, du burde tenke litt på det til senere søknader...

 

 

Jeg har tidenes pokerfjes, så det må komme noen svært merkverdige kunder før jeg begynner å le. <-- du kan begynne å le av merkverdige kunder

 

Av tidligere jobberfaringer har jeg jobbet de tre siste somrene på Sniff og Lim A/S. Her var jeg ansatt som slave med en timebetaling ikke engang Frelsesarmeen ville tatt imot <---snakker dritt om tidligere arbeidsgiver, det er aldri populært.

 

Ellers var det en god søknad

Lenke til kommentar

Er selv arbeidsgiver så tenkte jeg kunne si min mening om denne søknaden.

 

Det er en søknad du rett og slett husker, helt klart. MEN den gir et inntrykk av at du er temmelig useriøs og ikke bryr deg om hva du møter opp på for å få penger i hånda.

 

Jeg vil bli meget overrasket om du vil få noen innkallelse til et intervju da du ikke levert søknaden dierkte til sjefen. Da hadde du nok stilt sterkere, med tanke på at sjefen kunne fått et bedre inntrykk av hvordan du er.

 

Er du heldig har sjefen en god sans for humor, men er han over 40 tror jeg ikke du stiller sterkt dessverre. Jeg lo godt av søknaden, men hadde aldri tatt deg inn til intervju. Søknader skal gjerne formuleres på en måte som stikker deg ut fra resten av bunken, men jeg liker ikke at de er overdrevet og useriøse.

 

Da du kanskje er mer seriøs og virkelig er innstillt på å sitte bak kassa der og gjøre en god jobb i en noen år fremover, vil jeg anbefale deg å ta turen ned på dagtid da sjefen er der for å forhøre deg om han har lest søknaden og at den er kommet fram.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde definitivt IKKE ansatt deg.

 

Og jeg ville definitivt IKKE jobba hos deg.

 

Jeg har hatt jobb før hvor sjefen er skikkelig prippen, aldri trekker på smilebåndet og tar småting alt for seriøst (ja, jeg vet at det er levebrødet til sjefen det er snakk om, og at de ikke leker butikk).

 

Jeg sa en gang til meg selv at jeg aldri skulle ta en slik jobb til hvor sjefen er et komplett rasshøl. Derfor skrev jeg en slik søknad, for jeg visste at dersom den gikk igjennom så var sjefen mest sannsynlig en type som jeg kunne trives på jobben med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...