Gå til innhold

Jeg har søkt på min første jobb! Får jeg den?


Abnegation

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men bestemte jeg meg for å ta et avgjørende skritt i mitt liv; jeg skulle nå ut i den store verden å finne en jobb! Med kun 2000,- på konto skjønte jeg omsider at pengepungen rett og slett ikke ville strekke til en fullkommen russefeiring. i alle fall ikke med tanke på alle fjortisjentene som skulle bli utnyttet, en rusbrusflaske koster jo 25 kroner (dog trengs det ikke mange per jente).

 

Jeg gikk rundt et par måneder og tenkte på at jeg skulle søke jobb, et såpass stort steg som å søke på sin første jobb kunne absolutt ikke være noe som ble forhastet! Gleden var stor da jeg fikk høre at dem søkte etter folk på lokalbutikken rett rundt hjørnet, - endelig var sjansen min kommet! På en matvarebutikk kunne jeg småspise av godteriet på hjørnet samtidig som jeg skulle beundre de lokale matvraka som hamstra pålegg. Akkurat det jeg gjennom hele mitt liv hadde drømt om!

 

Etter en fuktig fredagskveld bestemte jeg meg for å begynne på det som skulle bli en fantastisk søknad. En søknad som skulle overbevise sjefen om at det ikke var noen som helst tvil, jeg var deres mann! Min promille var på likt nivå som IQ-en, og jeg begynte å skrive.

 

(Navn på tidligere arbeidssted og navn er byttet om for å skjule min egen identitet)

 

Ola Nordmann

Osloveien 2

0301 Oslo

815 493 00

 

Coop Prix

Oslo

0301 Oslo

 

SØKNAD PÅ STILLING SOM DELTIDSANSATT

 

Jeg hører løse rykter fra allerede ansatte arbeidere på Prix om at det er ledige plasser i butikken, og tillater meg med dette å søke på en av disse utsøkte og svært ettertraktede stillingene.

 

Jeg er 18 og et halvt år gammel og går for tiden det siste året på Oslo Videregående Skole hvor jeg sitter 7 strake timer på baken hver dag, så jeg er med andre ord godt kvalifisert til en jobb i kassa på Prix. Jeg spiller mye poker og har som et følge av dette et godt utviklet pokerfjes, så det må komme noen svært merkverdige kunder før jeg begynner å le. Jeg trener også regelmessig på SATS, og kan derfor bli en viktig ressurs til å få plassert de tunge sekkene med ris på toppen av hylla.

 

Av tidligere jobberfaringer har jeg jobbet de tre siste somrene på Sniff og Lim A/S. Her var jeg ansatt som slave med en timebetaling ikke engang Frelsesarmeen ville tatt imot, så arbeidsmoralen min er det virkelig ikke noe å si på.

 

Om jeg skulle bli tilbudt stillingen kan jeg tiltre like kjapt som Lucky Lukes egen skygge, eller om mulig til og med enda raskere. Om ønskelig møter jeg også gjerne til intervju, og kan kontaktes til enhver tid på telefon 815 493 00.

 

Håper på positivt svar.

 

 

 

Vennlig hilsen

 

Ola Nordmann

 

Så nå sitter jeg her mandags kveld med litt blandede følelser. Søknaden ble levert tidlig lørdags morgen til det som så ut til å være tidenes strengeste kassadame-sjef.

 

Så hva tror dere? Vil jeg få jobben? Sjefen sa hun skulle ta kontakt iløpet av uka, så fingrene mine er kryssa!

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av tidligere jobberfaringer har jeg jobbet de tre siste somrene på Sniff og Lim A/S. Her var jeg ansatt som slave med en timebetaling ikke engang Frelsesarmeen ville tatt imot, så arbeidsmoralen min er det virkelig ikke noe å si på.

Det hadde sikkert ikke gjort noe om du skrev noe mer spesifikt enn at du var ansatt som slave. F.eks. håndtlanger?. Men hvis du blir oppringt så har du jo muligheten til å framstå som seriøs. Jeg ville i alle fall ikke ha ansatt noen kun ut i fra søknaden.

Lenke til kommentar
Av tidligere jobberfaringer har jeg jobbet de tre siste somrene på Sniff og Lim A/S. Her var jeg ansatt som slave med en timebetaling ikke engang Frelsesarmeen ville tatt imot, så arbeidsmoralen min er det virkelig ikke noe å si på.

Det hadde sikkert ikke gjort noe om du skrev noe mer spesifikt enn at du var ansatt som slave. F.eks. håndtlanger?. Men hvis du blir oppringt så har du jo muligheten til å framstå som seriøs. Jeg ville i alle fall ikke ha ansatt noen kun ut i fra søknaden.

Les 1. post igjen:

(Navn på tidligere arbeidssted og navn er byttet om for å skjule min egen identitet)

 

Så jeg tror det egentlig sto noe mer ;)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Jeg tror at når en butikk først trenger ansatte, så ser de ikke særlig mye på søknaden.

Står det jeg elsker å rane gamle damer og bruker FAEN I HÆLVETES JÆVLA "#$"%"#% "#$%"# i hver eneste settning så kanskje de tenker seg om to ganger.

 

Men bare nevn det mest elementære, navn, skole, hva du driver med, hva du liker, hvordan du er som person osv.

 

Det er først når du skal til jobbintervjuv (skrevet riktig?) at du må framstå som en seriøs person, men som også har godt humør og som er klar til å ta en innsats på jobben.

 

Vet ikke om det er for seint å komme med disse rådene nå men shit au ^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...