Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag til trådløs løsning


Anbefalte innlegg

Hallo hoppsann.

 

Vi kjører kabelnettverk her i huset, ut fra en router og blabla, the oldschool way.

Tenker på å kjøpe en laptop, og da må vi få inn en trådløs løsning.

 

De stasjonære PC-ene kan jo naturligvis bare være kabelbaserte, men laptopen må være trådløs.

 

Hvordan er det best å gjøre det? Skal jeg bytte ut routeren min med en router som også gir trådløst nett, eller kan jeg bruke den gamle routeren, bare at jeg kobler til et aksesspunkt, eller hva?

 

Tips tas i mot med takk, ettersom jeg har lite erfaring fra trådløst nett.

 

Fredrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274 har jeg ingen erfaring med, dog har den fått mye god kritikk som du kan se i brukeranmeldelsene. Den har god kryptering (WPA/WPA2) som er så og si umulig å knekke. Den kan også settes opp som repeater (WDS) hvis du har bruk for det i en eventuell framtid. Nå til dags har du nok ikke bruk for noe bedre aksesspunkt, ettersom det er få trådløse nettverkskort som støtter 108 Mbps link.

Lenke til kommentar

Denne skal være bra :)

 

Hvor rask linje har dere? Skal du overføre mange filer lokalt?

 

Har dere en rask linje, eller du skal overføre mange filer lokalt så er jo et Draft-N aksesspunkt eller router å anbefale :)

 

Hvilken router er det dere har idag?

Kan jo godt hende at om du skaffer en ny router, at den gjør en bedre jobb enn den dere alt har osv..

 

Denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312274 har jeg ingen erfaring med, dog har den fått mye god kritikk som du kan se i brukeranmeldelsene. Den har god kryptering (WPA/WPA2) som er så og si umulig å knekke. Den kan også settes opp som repeater (WDS) hvis du har bruk for det i en eventuell framtid. Nå til dags har du nok ikke bruk for noe bedre aksesspunkt, ettersom det er få trådløse nettverkskort som støtter 108 Mbps link.

 

Må nevnes at det ikke er alle nettverkskort som klarer WPA2 kryptering.

Det samme gjelder også om du eventuelt skal gå for Draft-N nettverk, da krever dette et nettverkskort med støtte for Draft-N.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...