Gå til innhold

Komme i gang med Adobe Encore DVD


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått Adobe Encore DVD, men lurer litt på hvordan jeg skal komme i gang med det. Har en film i Premiere Pro 2.0 som jeg vil lage "scene selection" til å "start film"-knapp til, en annen film jeg vil ha på samme dvd, med link til i menyen. Har et klipp/bilde som jeg kunne tenkt meg å legge som bakgrunn på menyen som går i loop. Har også et musikk-klipp som skal på.

Har forøvrig en god del erfaring med Premiere Pro.

 

Håper noen kan gi meg en kort innføring :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg orker dessverre ikke å gi deg noen innføring, men kan si at bare man kikker litt på programmet og prøver det litt så er det faktisk veldig enkelt å få til det meste, om ikke det mest avanserte.

 

Et par ting:

 

Importer alle videoklippene:

- Import as timeline (da får hvert klipp sin egen timeline som du kan sette chapter marks på og linke til)

 

Egen bakgrunn på menyen:

- Import as menu (tror den bare akseptere .psd)

 

Hente inn musikk for menybruk

- Import as asset

 

For å sette en filmsnutt (timeline) som det første den spiller

- Høyreklikk på timeline i project vinduet og velg first play

- Klikk på timeline for filmsnutten og på høyre side skal det komme opp en "end action" ta tak i den "snurringen" der og dra den til menyen i project vinduet (når den er ferdig å spille snutten så hopper den da til menyen)

 

Google etter Adobe Encore Tutorials, det gjorde jeg første gang og det hjalp meg kjapt igang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klarte det ganske bra, men jeg lurer på en ting...

Jeg her et prosjekt i Premiere og vil koble det til en knapp. Selve koblingen til videoklipp er greit å få til, men hvordan importerer jeg prosjektet? Det virker som om Encore ikke tar prosjektfiler. Må jeg eksprtere som ukomprimert AVI fra Premiere og deretter legge inn, eller finnes det noe enklere/mer plassbesparende?

Må jeg deretter komprimere og brenne til DVD med Encore?

Lenke til kommentar

Du må vel eksportere prosjektet ifra premiere, tror encore takler de fleste input formater så ikke nødvendigvis i ukomprimert avi.

Hvis du eksporter fra premiere i DVD preset så tror jeg encore slipper å transcode filen før den brennes (egentlig ett fett for det tar vel omtrent like lang tid om det er premiere eller encore som gjør det)

Lenke til kommentar

Jeg eksporterte som ukomprimert avi fra Premiere og importerte den til Encore. Dette er kanskje ikke den letteste måten å gjøre det på, men det fungerte for meg og kvalitetstapet ble minimalt. Så på en tutorial at man kunne eksportere direkte til Encore fra Premiere (File -> Export -> To Encore) men den knappen var ikke der til meg, men kanskje dere har den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...