Gå til innhold

ATI's treningslogg! 2 bilder s. 24 :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, tror jeg aldri har sett så forskjellig i styrke fra muskelgruppe til muskelgruppe.

 

Helt villt.

 

Alle de du sier "på plata", det er apparater med fastmonterte vekter? For da er jo dette i pund, så da må jo det deles på 2,2 for å finne antall kilo. For det er ikke kilo, står ikke i stil til de andre øvelsene. Er jo vanskelig å si styrke i apparater og for kommer veldig ann på hvor godt smurt og hvor mange spoler det er. På en nedtrekksmaskin kan det være 1, 2 og 3 spoler, og dette er helt avgjørende for hvordan motstand du får. Men del de på 2,2 og skriv apparat. Vanskelig når det blir pund og kilo om hverandre.

 

Fronthev, dette er stang med 20kg eller en vektskive på 20kg? Først trodde jeg det var 20kg handtler, men det hørtes veldig mye ut i forhold til andre skulderøvelser.

 

Shrugs: Er dette stang, to handtler på 50kg hver, eller apparat?

 

Jeg synes du er sterk i markløft, spesielt i forhold til andre muskelgrupper. Jeg har aldri sett en som tar 160kg x 4 i markløft og bare tar 35kgx8 rep (hver handtler) i rettbenk eller 24kgx8rep i skulderpress (hver handtel).

 

Men det er jo bare en fordel å være sterk i ryggen for det er den som er mest kjedelig å ødelegge.

 

pushdown:

190 på plata (max) +5kg vekt hengende på 8x4

 

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...icep-push-down/

 

Er det denne du tar? Hvis det er det kan det jo ikke være pund engang, for det blir jo 91kg. Og du kan umulig ta 91kg i den og 12,5kg i kick-back. Til sammenligning tar jeg 40kg i pushdowns og 14kg i kickback. Nå er det vanskelig å sammenligne triceps for er veldig mye teknikk. Er jo en muskel du kan kjøre veldig mye mer hvis en ikke tenker teknikk. Synes bare 91kg hørtes helt villt ut. På pushdowns kjører jeg 40-35-30-25kg. Så på 40 er ikke teknikken helt topp, men for å få ut mye av styrken slik at det begynner å verke på de neste settene.

 

Men veldig god framgang på utseende. Vis oss gjerne forsiden, du er jo mye sterkere i ryggen enn andre muskelgrupper så hadde vært fint å se om forsiden stod i stil til baksiden. hehe

 

Stå på. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Min teori: Det er et slags taljesystem på det apparatet han bruker til pushdowns og bicepscurls i kabel. I tillegg til at det står pounds kan en vel dele det på 2 igjen, pga. taljene. Er igrunn ikkeno å henge seg opp i, Lambada.

Lenke til kommentar
Jeg synes du er sterk i markløft, spesielt i forhold til andre muskelgrupper. Jeg har aldri sett en som tar 160kg x 4 i markløft og bare tar 35kgx8 rep (hver handtler) i rettbenk eller 24kgx8rep i skulderpress (hver handtel).
Jeg har en følelse av at ATI-radeon er mer balansert her enn mange andre folk. Selv om "de fleste" er sterkere i bryst/skuldre i forhold til rygg, så kommer nok dette av at mange har en periode når de starter å trene at de kun kjører benkpress, og at mange begynner med markløft først etter å ha trent en stund.

Jeg kjører selv 10x110kg i mark, 10x25kg i flatbenk. Ser for meg at hver gang jeg øker 1-2kg i benk så øker jeg 5kg i mark, ca. Det er hvertfall slik det har gått frem til nå. Da havner jeg på samme nivå som trådstarter her :)

Lenke til kommentar
Utrolig bra post! Skal begynne og trene igjen nå og jeg ble utrolig inspirert av å lese posten din! Takker (:

Keep up the good work!

Utrolig artig å høre! takk skal du ha og stå på ikke gi opp! :)

 

Hva faen skjer?

dette kan fort skje, litt motgang må man tåle :)

Veit, gir ikke opp av den grunn nei!

 

Oi, tror jeg aldri har sett så forskjellig i styrke fra muskelgruppe til muskelgruppe.

 

Helt villt.

 

Alle de du sier "på plata", det er apparater med fastmonterte vekter? For da er jo dette i pund, så da må jo det deles på 2,2 for å finne antall kilo. For det er ikke kilo, står ikke i stil til de andre øvelsene. Er jo vanskelig å si styrke i apparater og for kommer veldig ann på hvor godt smurt og hvor mange spoler det er. På en nedtrekksmaskin kan det være 1, 2 og 3 spoler, og dette er helt avgjørende for hvordan motstand du får. Men del de på 2,2 og skriv apparat. Vanskelig når det blir pund og kilo om hverandre.

 

Fronthev, dette er stang med 20kg eller en vektskive på 20kg? Først trodde jeg det var 20kg handtler, men det hørtes veldig mye ut i forhold til andre skulderøvelser.

 

Fronthev er gjør jeg med hantler, 20kg's hantel i hver hånd ja.

 

Shrugs: Er dette stang, to handtler på 50kg hver, eller apparat?

Jeg shruger med stang ja, sånn ca 100kg. Stanga veier vell ca 20kg, så er 80kg i vekter på.

 

Jeg synes du er sterk i markløft, spesielt i forhold til andre muskelgrupper. Jeg har aldri sett en som tar 160kg x 4 i markløft og bare tar 35kgx8 rep (hver handtler) i rettbenk eller 24kgx8rep i skulderpress (hver handtel).

Skulderpress tar jeg somregels som militærpress med stang (20kg) Trener med ca 50kg +-

 

Men det er jo bare en fordel å være sterk i ryggen for det er den som er mest kjedelig å ødelegge.

 

pushdown:

190 på plata (max) +5kg vekt hengende på 8x4

 

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...icep-push-down/

 

Er det denne du tar?

Hvis det er det kan det jo ikke være pund engang, for det blir jo 91kg. Og du kan umulig ta 91kg i den og 12,5kg i kick-back.

Til sammenligning tar jeg 40kg i pushdowns og 14kg i kickback. Nå er det vanskelig å sammenligne triceps for er veldig mye teknikk.

Er jo en muskel du kan kjøre veldig mye mer hvis en ikke tenker teknikk. Synes bare 91kg hørtes helt villt ut. På pushdowns kjører jeg 40-35-30-25kg. Så på 40 er ikke teknikken helt topp, men for å få ut mye av styrken slik at det begynner å verke på de neste settene.

Er sånn pushdown jeg tar ja, bare med "croma" jern greie. Står 190 på platene ja, om det er pounds eller annen betegnelse veit jeg ikke, men de som jobber der mener det er lbs. Uansett, som du sier at det er sånne "spolere"(?) på racken. tror det er 3-5 av de på akkurat det apperatet.

 

Men veldig god framgang på utseende. Vis oss gjerne forsiden, du er jo mye sterkere i ryggen enn andre muskelgrupper så hadde vært fint å se om forsiden stod i stil til baksiden. hehe

 

Stå på. :)

takk skal du ha:) Bilder skal jeg prøve å fikse straks:)

 

Kanskje. :hmm:

Er væskebalansen din god? Så stor vektnedgang fort betyr somregel lavt væskenivå.

Det er mulig, har ikke vært så stort fan av vann i det siste blant annet. Men føler meg svakere og har vondt her og der i musklene. Men får håpe det går over straks!

Lenke til kommentar
Jeg synes du er sterk i markløft, spesielt i forhold til andre muskelgrupper. Jeg har aldri sett en som tar 160kg x 4 i markløft og bare tar 35kgx8 rep (hver handtler) i rettbenk eller 24kgx8rep i skulderpress (hver handtel).

Haha, er du seriøs her? :!:

 

Japp det er jeg. Trener på spenst hver dag, (noen ganger pro-gym) og har ikke sett en eneste person som tar 160kgx4 og kjører markløft riktig og kjører på det nivået på manualer. Noen som kjører de vektene, men da kjører de markløft riv ruskende galt.

 

Hvorfor skulle ikke det vært seriøst?

Lenke til kommentar

Zethyr: Ja er sikkert sant at den typiske personen er sterkere i bryst/skuldre i forhold til rygg. Rygg blir jo ofte ikke tatt så seriøst.

 

Har bare ikke sett så stor forskjell på noen før.

 

ATi-Radeon: Veldig bra på shrugs og fronthev. Imponerende.

Nice triceps også, selv om du fikk litt rar positur på resten av kroppen :p

 

Mulig du har nevnt det men tar du noe proteiner, kreatin eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...