Gå til innhold

ATI's treningslogg! 2 bilder s. 24 :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens økt: Armer

 

Bicepscurl ez-stang:

40kg 8x4

 

Bicepscurl m/tau:

husker ikke hva det sto 8x4

 

Dips:

bw 8x2

10kg 8x3

 

enhånds pushdown:

husker ikke hva det sto 8x5

 

 

God trening i dag, med utrolig god pump. Trent mye nye treningsenteret så husker ikke helt hva det sto på de forskjellige platene. Godt var det iafall!

Lenke til kommentar
Japp det er jeg. Trener på spenst hver dag, (noen ganger pro-gym) og har ikke sett en eneste person som tar 160kgx4 og kjører markløft riktig og kjører på det nivået på manualer. Noen som kjører de vektene, men da kjører de markløft riv ruskende galt.

 

Hvorfor skulle ikke det vært seriøst?

Hvis du trener på spents og ser på de folkene der, så begynner litt av bitene og falle på plass. Hvis dere ikke har en eneste person på det nivået, har dere helle ikke en eneste person som har et balansert styrkeforhold bryst/rygg.

La meg tippe, 80 % av de som trener der trening bryst og biceps to ganger i uken, og alt annet en? Men hvor mage har dere som trener markløft på spenst a?

 

De gangene jeg har vært innom et slikt kommersielt gym har det vært utelukkende jeg som har trent markløft der. Så at folk er svake i mark er kanskje ikke så rart når det knapt blir trent. Og uansett hvis det blir trent, så kan du vedde på at benkpress blir trent dobbelt så ofte.

 

Så det er faktisk ikke Ati-Radeon som er noe rart styreforhold mellom muskelgruppen. Han har et slikt styrkeforhold alle burde ha hatt. :)

Lenke til kommentar
Zethyr: Ja er sikkert sant at den typiske personen er sterkere i bryst/skuldre i forhold til rygg. Rygg blir jo ofte ikke tatt så seriøst.

 

Har bare ikke sett så stor forskjell på noen før.

Folk som trener på spenst må trene rart. Jeg har ca. likt styrkeforhold i markløft/manualpress som Radeon og har trent markløft halvparten så lenge som manualpress på bryst :p

Lenke til kommentar

Det er nok stortsett alle steder som markløft blir trent mindre, men kanskje litt mindre på spenst men det er jo en selvfølge siden det er ett slags treningssenter for alle. Markløft blir nok trent mindre i forhold til mange andre ting, men jeg skjønner også at folk venter litt med å trene akkurat den ryggøvelsen for lett å skade seg. Ryggskader er ikke noe å kødde med akkurat.

 

Derfor tar jeg utgangspunkt i gjennomsnittet hvordan folk er, og da har jeg som oppfattning at Ati-radeon er mye mer sterkere i rygg i forhold til bryst når man sammenligner en gjennomsnittlig person. Selv om ikke det er det optimale så er det slik folk trener. Det er ingenting galt med det, tvert imot, og det nevner jeg i første posten.

 

Jeg synes du er sterk i markløft, spesielt i forhold til andre muskelgrupper. Jeg har aldri sett en som tar 160kg x 4 i markløft og bare tar 35kgx8 rep (hver handtler) i rettbenk eller 24kgx8rep i skulderpress (hver handtel).

Haha, er du seriøs her? :!:

 

Det er litt sånn kultur her på forumet at hvis man har en mening og oppfattning så venter folk på å si deg at det er helt galt og "ler" av deg. Legg merke til at jeg sier MIN personlige mening og oppfattning. "JEG synes", "JEG har aldri sett" o.s.v Hvis jeg sier at Egypt er en fin by, skal du le av min oppfatning og spørre om jeg er seriøs? Går ann å være litt mer voksen og si at du er uenig på en mer moden måte. Se f.eks på svaret til Zethyr over deg, hvor kan klarer å si sin mening uten ha sånn høy på pæra holdning. :) Nok om det.

 

Ati-radeon: Trener du bare på ettermiddag/kvelden eller kjører du noenganger om morgenen? Noen ganger du kjører to ganger daglig?

 

Selv så var jeg på treninga kl 06:00 idag, føler jeg øker fortere når jeg får trent noen morgentreninger istedetfor kveldstreninger.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar
Oi, tror jeg aldri har sett så forskjellig i styrke fra muskelgruppe til muskelgruppe.

Helt villt.

Du begynner posten din med dette. Her så høres det nesten ut som han er en freak.

Jeg må si at jeg synes det er litt rart at du aldri har sett en med normalt styrkeforhold mellom bryst/rygg. Ja jeg vil nesten si at det er litt villt.

 

 

Det er nok stortsett alle steder som markløft blir trent mindre, men kanskje litt mindre på spenst men det er jo en selvfølge siden det er ett slags treningssenter for alle. Markløft blir nok trent mindre i forhold til mange andre ting, men jeg skjønner også at folk venter litt med å trene akkurat den ryggøvelsen for lett å skade seg. Ryggskader er ikke noe å kødde med akkurat.

 

80-90% av de som har vondt i ryggen er pga de ikke trener ryggen! Det er vanskelig å skade ryggen i mark. Med ryggskader tenker du kanskje på prolaps? Vet du at prolaps er genetisk. Jeg vet om personer som drar 250 i mark, men like vell for prolaps når de skal åpne døra. Du løfter ikke på deg prolapser viss de ikke ligger der.

I løpet av det siste året har jeg sett en person som fikk litt vondt etter en tung markøkt, dette gikk over etter en uke. Jeg har ikke sett en eneste person som har ”skadet” seg pga markløft. Men jeg har sett og prate med flere som har skadet seg i benk. Jeg har nå også fått tre stykker til å begynne å trene rygg dobbelt så ofte som press øvelser + en god del reheab, nettopp pga feil trening av bryst/benk. Jeg vil si at ca 60/70 % av de som er litt ”seriøse” der jeg trener, begynne å få antydning til fremover roterte skuldre!

 

 

Det er litt sånn kultur her på forumet at hvis man har en mening og oppfattning så venter folk på å si deg at det er helt galt og "ler" av deg. Legg merke til at jeg sier MIN personlige mening og oppfattning. "JEG synes", "JEG har aldri sett" o.s.v Hvis jeg sier at Egypt er en fin by, skal du le av min oppfatning og spørre om jeg er seriøs? Går ann å være litt mer voksen og si at du er uenig på en mer moden måte. Se f.eks på svaret til Zethyr over deg, hvor kan klarer å si sin mening uten ha sånn høy på pæra holdning. :) Nok om det.

Ja, jeg er nok litt høy på pæra, og jeg er nok veldig umoden. Men pytt, pytt, det må vi nok leve med :) Det er godt vi har det er noen som er litt mer reflekterte her inne. Jeg skal prøve å legge av meg all sarkasme og ironi, så det blir litt mer seriøs tone her inne.

BTW Sorry for spamming av loggen din ATi-Radeon. Det skal ikke gjenta seg.

Stå på med treningen ;)

Lenke til kommentar
80-90% av de som har vondt i ryggen er pga de ikke trener ryggen! Det er vanskelig å skade ryggen i mark. Med ryggskader tenker du kanskje på prolaps? Vet du at prolaps er genetisk. Jeg vet om personer som drar 250 i mark, men like vell for prolaps når de skal åpne døra. Du løfter ikke på deg prolapser viss de ikke ligger der.

I løpet av det siste året har jeg sett en person som fikk litt vondt etter en tung markøkt, dette gikk over etter en uke. Jeg har ikke sett en eneste person som har ”skadet” seg pga markløft. Men jeg har sett og prate med flere som har skadet seg i benk. Jeg har nå også fått tre stykker til å begynne å trene rygg dobbelt så ofte som press øvelser + en god del reheab, nettopp pga feil trening av bryst/benk. Jeg vil si at ca 60/70 % av de som er litt ”seriøse” der jeg trener, begynne å få antydning til fremover roterte skuldre!

 

Tja..

 

 

Tror med teknikken til han i videoen så ville man vel ha litt vond rygg etterhvert eller hva?

Lenke til kommentar
80-90% av de som har vondt i ryggen er pga de ikke trener ryggen! Det er vanskelig å skade ryggen i mark. Med ryggskader tenker du kanskje på prolaps? Vet du at prolaps er genetisk. Jeg vet om personer som drar 250 i mark, men like vell for prolaps når de skal åpne døra. Du løfter ikke på deg prolapser viss de ikke ligger der.

I løpet av det siste året har jeg sett en person som fikk litt vondt etter en tung markøkt, dette gikk over etter en uke. Jeg har ikke sett en eneste person som har ”skadet” seg pga markløft. Men jeg har sett og prate med flere som har skadet seg i benk. Jeg har nå også fått tre stykker til å begynne å trene rygg dobbelt så ofte som press øvelser + en god del reheab, nettopp pga feil trening av bryst/benk. Jeg vil si at ca 60/70 % av de som er litt ”seriøse” der jeg trener, begynne å få antydning til fremover roterte skuldre!

 

Tja..

 

 

Tror med teknikken til han i videoen så ville man vel ha litt vond rygg etterhvert eller hva?

 

Verste er at det er endel som nesten trener markløft slikt. Peser på med kilo fordi det er "status".

Lenke til kommentar

Fint å se at det er aktivitet her iafall :)

Tror jeg skal begynne å ta benkpress fremover en stund, bare for litt variasjon.

Sist gang trent jeg benk, trent da med 77,5 og 80kg, flere reps. Men tror selv

at jeg kommer til å øke fort på benkpress, ikke så absolutt for mye, men litt.

Der jeg trent før, trente jeg med en kompis. Han hadd en tendens til å "Klikke"

om jeg skulle trene bryst mere enn f.eks en annen kropsdel. Han ville at jeg skulle

kjøre alt likt, så dette ble naturlig for meg å kjøre alt likt.

 

I dag blir det treningsfri pga. jobb, men i morgen blir bra:)

For de som ikke har fått med seg det så har jeg nå skiftet gym,

det var hærlig. Digger nye gymmen jeg trener på :)

 

Og for deg som lurt på når jeg brukte å trene, så trener jeg som regel

etter skole, jeg slutter 15.00 så blir ca halv 6 tiden ca hver dag. Utenom

på lørdager, da kan det være alt fra 12.00 til 20.00.

Endret av ATi-Radeon
Lenke til kommentar
Der jeg trent før, trente jeg med en kompis. Han hadd en tendens til å "Klikke"

om jeg skulle trene bryst mere enn f.eks en annen kropsdel. Han ville at jeg skulle

kjøre alt likt, så dette ble naturlig for meg å kjøre alt likt.

I det lange løp kan du takke denne kompisen din. Han var egentlig ganske lur ;)

Hvor har du begynt å trene?

Lenke til kommentar
Der jeg trent før, trente jeg med en kompis. Han hadd en tendens til å "Klikke"

om jeg skulle trene bryst mere enn f.eks en annen kropsdel. Han ville at jeg skulle

kjøre alt likt, så dette ble naturlig for meg å kjøre alt likt.

I det lange løp kan du takke denne kompisen din. Han var egentlig ganske lur ;)

Hvor har du begynt å trene?

Ja, ser på det sånn nå. Har begynt å trene på Flex gym :)

Lenke til kommentar
Ja, ser på det sånn nå. Har begynt å trene på Flex gym :)

 

Hvordan er fasilitetene/utstyret der? Rikelig med vekter og stenger? Store manualer? Nok av knebøystativ? osv.. :)

 

Begynner å bli litt lei av alle kommersielle gymmene som har en liten krok eller kjeller med vekter, hvor 10 stykker sloss om å få bruke utstyr som knapt holder til 3 osv..

Lenke til kommentar
Vedlig bra! de har eget bøy og mark rom, veldig god plass der. kan stå opptil 4 stk å bøye samtidlig. Veldig fin mark spott! Manualene dems tror jeg får opp til 80 eller 100kg pr. stk, ganske store de ja!

 

Høres meget lovende ut det stedet der. Må vurdere det. Har hele tiden gått og trodd at Kaliber eller hva det heter oppe ved City Syd var det eneste som hadde såpass bra fasiliteter, og det er jo litt vel langt unna byen. :)

 

Er åpningstidene brukbare og eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...