Gå til innhold

Skriv en omtale av Crysis demoen eller bare fortell hva du synes om spillet generelt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

:p

Viljestyrken din er stor :p

Men du kan i alle fall bruke editoren til å plassere deg hvor du vil på mappen og fighte koreanere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:p

Viljestyrken din er stor :p

Men du kan i alle fall bruke editoren til å plassere deg hvor du vil på mappen og fighte koreanere :)

joda, selvfølgelig :)

Skrevet (endret)

Er det bare jeg som ikke syntes spillet er verdt 10/10?

Joda, grafikken er verdt 10/10, men f.ek.s historien er det jo ikke noe banebrytende med.

Det ligner også veldig mye på FarCry. Hvis du fjerner aliensene fra Crysis og fjerner de mutantene fra FarCry, så er det ikke mye som skiller spillene, bortsett fra grafikk og nanosuiten.

Men dette er forsovet ikke noe negativt. FarCry var et utrolig bra spill... Helt til man kom til de stygge mutantene. Da ble det nokså mye dårligere.

9/10 er kanskje Crysis verdt. Det som trekker opp er som sagt grafikk, fysikk og ødeleggbart miljø. Det som trekker ned er det at historien ikke er noe nyskapende, den fenger ikke veldig mye (selv om man vil spille videre, så har jeg vært borti spilldemoer som har vært enda mer fengende, som har fått meg til å forhåndsbestille spillet etc.) Og en del av fiendene tåler alt for mye. (hvis man ikke skyter i hodet med AKen, så må man treffe de 7-8 ganger før de dør)

EDIT: Det virker som de aller fleste her syntes det er så bra, fordi: 1: det har en utrolig grafikk og fysikk. 2: Det er ekstremt store forventninger til det, og har vært i media i lang, lang tid, så man vil at det skal være veldig bra. Igjen, det er veldig bra, men det finnes bedre spill etter min mening.

Endret av _Zeke
Skrevet

Jeg syntes helt ærlig ikke at det var noe spesielt med det.. Klart, det ser jo nydelig ut, nano-suiten er skammorsom, men sånn som de har skrytt av alt så skulle all fysikken bare mangle. Klart, det er alltid gøy å nuke noen, særlig med skadeeffektene det får, men det mister litt av den brutale "sjarmen" etterhvert.

Jeg ville gitt det 8/10, kanskje 9/10 hvis storyen videre i spillet ikke hadde blitt så veldig romvesen.

Skrevet
Er det bare jeg som ikke syntes spillet er verdt 10/10?

Joda, grafikken er verdt 10/10, men f.ek.s historien er det jo ikke noe banebrytende med.

Det ligner også veldig mye på FarCry. Hvis du fjerner aliensene fra Crysis og fjerner de mutantene fra FarCry, så er det ikke mye som skiller spillene, bortsett fra grafikk og nanosuiten.

Men dette er forsovet ikke noe negativt. FarCry var et utrolig bra spill... Helt til man kom til de stygge mutantene. Da ble det nokså mye dårligere.

9/10 er kanskje Crysis verdt. Det som trekker opp er som sagt grafikk, fysikk og ødeleggbart miljø. Det som trekker ned er det at historien ikke er noe nyskapende, den fenger ikke veldig mye (selv om man vil spille videre, så har jeg vært borti spilldemoer som har vært enda mer fengende, som har fått meg til å forhåndsbestille spillet etc.) Og en del av fiendene tåler alt for mye. (hvis man ikke skyter i hodet med AKen, så må man treffe de 7-8 ganger før de dør)

EDIT: Det virker som de aller fleste her syntes det er så bra, fordi: 1: det har en utrolig grafikk og fysikk. 2: Det er ekstremt store forventninger til det, og har vært i media i lang, lang tid, så man vil at det skal være veldig bra. Igjen, det er veldig bra, men det finnes bedre spill etter min mening.

enig i det med at soldatene tåle for mye.

storyen er jo ikke banebrytende, men jeg synes den er god og kul.

men dette varierer fra person til person.....jeg liker sånne romvesen, sci-fi-invasjons scenarioer, og kanskje det er derfor jeg synes den er såpass god

Skrevet

Ja, den er god, men jeg sier bare at jeg har sett bedre :) Jeg liker også sci-fi/action spill. Det er en god blanding ;)

Og ja, selv om jeg kanskje ville gitt det 9/10, så er jo det allikevel en veldig god karakter!

Jeg ville bare påpeke at deter veldig bra, men ikke perfekt, og ikke på langt nær så nyskapende som f.eks. Portal :)

Skrevet
Ja, den er god, men jeg sier bare at jeg har sett bedre :) Jeg liker også sci-fi/action spill. Det er en god blanding ;)

Og ja, selv om jeg kanskje ville gitt det 9/10, så er jo det allikevel en veldig god karakter!

Jeg ville bare påpeke at deter veldig bra, men ikke perfekt, og ikke på langt nær så nyskapende som f.eks. Portal :)

jo selvfølgelig, 9/10 er bra ;)

Skrevet

Helt enig med _Zeke, folk her inne må ha utrolig dårlig utviklet kritisk sans... Hvis man mener at Crysis er det beste spillet som noensinne er laget så har man a: ikke spilt nok spill, eller b: kritisk sans som ikke ligner grisen. Ja, det er pent, akkurat som så og si alle andre spill som kommer nå for tiden og ja, det har en god fysikkmotor, heller ikke ulikt majoriteten av alle andre nyere spill. Er dette nok til å lage et godt spill? På ingen måte...

Men hva om vi bruker akkurat den samme formelen som vi brukte for å lage Far Cry, du ender opp alene på ei "øde" øy, MEN vi bytter ut leiesoldatene med Nord-Koreanere og mutantene med aliens...da blir det vel bra? Eh...nei...det blir akkurat det samme spillet i en litt "forbedret" (kommer helt an på hvordan man ser det) utgave!

Det hele virket veldig som å spille Far Cry enda en gang, med bedre grafikk og en litt forbedret fysikkmotor, give me a break! Trenger virkelig ikke folk mer enn pen grafikk og en småfancy fysikkmotor for å bli giret på et nytt spill? Dette har vi sett tusenvis av ganger før så jeg klarer virkelig ikke å se hva det er som skiller Crysis fra massen, med unntak at det per i dag har veldig pen grafikk, hvilket ikke er nok til å gjøre et spill bra.

Skrevet
Helt enig med _Zeke, folk her inne må ha utrolig dårlig utviklet kritisk sans... Hvis man mener at Crysis er det beste spillet som noensinne er laget så har man a: ikke spilt nok spill, eller b: kritisk sans som ikke ligner grisen. Ja, det er pent, akkurat som så og si alle andre spill som kommer nå for tiden og ja, det har en god fysikkmotor, heller ikke ulikt majoriteten av alle andre nyere spill. Er dette nok til å lage et godt spill? På ingen måte...

Men hva om vi bruker akkurat den samme formelen som vi brukte for å lage Far Cry, du ender opp alene på ei "øde" øy, MEN vi bytter ut leiesoldatene med Nord-Koreanere og mutantene med aliens...da blir det vel bra? Eh...nei...det blir akkurat det samme spillet i en litt "forbedret" (kommer helt an på hvordan man ser det) utgave!

Det hele virket veldig som å spille Far Cry enda en gang, med bedre grafikk og en litt forbedret fysikkmotor, give me a break! Trenger virkelig ikke folk mer enn pen grafikk og en småfancy fysikkmotor for å bli giret på et nytt spill? Dette har vi sett tusenvis av ganger før så jeg klarer virkelig ikke å se hva det er som skiller Crysis fra massen, med unntak at det per i dag har veldig pen grafikk, hvilket ikke er nok til å gjøre et spill bra.

hva med nanodrakten da?

Skrevet

Men altså.

Greit nok, grafikken er vakker og fysikken er god. Men INGENTING er spesielt med spillet? Historien er kjedelig, commandogruppe vs. stor fiendtlig hær og en "dæsj" aliens.

Sett det før. Grafikken bæsjer jeg en lang i og dermed trekker den ikke opp noe, herrejesus, det kommer et spill med bedre grafikk snart uansett og da er jo ikke grafikken et argument lengre. Fysikk? Jo jøss, sett det før. Kom vel for fullt med Half-life 2 og ødeleggbare omgivelser kom vel for fullt med Company of heroes. Altså ingenting banebrytende der heller.

Designet på spillet har heller ingen store nyheter å komme med, tilpasse våpen kom med rainbow six for ÅREVIS siden, supermennesklige evner som ligner MEGET på de i crysis kom jo med Deus Ex. Kjøretøy? Kom tidlig, det jeg tror var først er vel C&C Renegade. Senere har vi hatt BF serien osv.

Realisme er vel også en mangel, antenne bensinkanner med kuler osv. (jauda, det er vel greit, men er vel snart en klisjè i seg selv).

Editoren/sandboxen.. Tjah.. Er i alle fall ikke nyskapende... Duke3d hadde en meget god en, i alle fall for lvldesign, UnrealED, Garry's Mod for bare "sandbox" morro.

Jeg lukter sinte svar etter dette. Glem det, jeg har aldri feil. Vel og merke kanskje ikke alltid rett ;) Hehe.

Jeg bare ser IKKE hva som er så FORBANNA spesielt. Det er INGENTING som ikke er gjort (om ikke på helt samme måte så er alt gjort på NESTEN samme måte). Og grafikken er som sagt utdatert i morgen uansett.

Skrevet

Hei.

Jeg vil si meg litt uening med enkelte her på forume som sier at spillet er "elendig"

Ingen her har enda prøvd fullversionen og kan vel egentlig ikke utale seg så mye om hvordan HISTORIEN kommer til og bli..(kan jo være noen som har prøvd spillet)

Min mening om DEMOEN:

Har ventet på dette spillet i evigheter og må si at det kom opp til forventningene.. Vist ikke bedre på mange måter, nanosuit fungerer sømmløst med resten av gameplayet. Trodde dette kom til og bli noe klomsete og bruke. Men fungerer utmerket. Nå som jeg spiller andre spill savner jeg faktisk nanosuite! grafikken var opp til forventingene ++ det virker som det er bra optimalisert for mitt system og går knirkefritt på HIGH (har XP) grafikken på AI og dine venner på laget er utrolig bra, har ikke sett bedre detaljer på annsikt i noen andre fps spill. Ser også ut som de har arbeidet en del med anatomi og bevedelser. For det meste er nydelig! Fysikken kunne egentlig vært bedre på mange måter.. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Men gjenstander har en tendens til og bugges når ma n f.eks hiver et objekt på et hus (ting flyr igjenom luften uten at de burde det) eller når et tre faller mot bakken kan det til tider se litt falsk ut. Men dette er bare småting. ellers er jeg meget fornøyd med fysikken.

Historien i demoen syntes jeg virker som en GOD innledning til det som kommer til og skje veidere i spillet, følte hele tiden at jeg ble revet med og var med i spillet når jeg spilte det. Hva mer kan man forvente. Det er jo trossalt første brett.

og for de som har prøvd crysis MP beta så ser det for meg ut som dette spillet kommer til og slå veldig ann.. eneste som burde vært bedre som jeg kommer på i multiplayer er vel kanskje litt mer lagspill.. føler at man er litt alene av og til..

sån nå har jeg sagt det jag kommer på:)

beklager sikkert en del leifer her og der:)

Skrevet

Historien er helt A4, ingen forventet noen dyp og innviklet historie i et FPS spill som Crysis, men den holder mål til å være så troverdig som den klarer når det er aliens med i spillet. Nanosuiten er en morsom ting å leke seg med, det samme gjelder det at man kan bytte deler av våpenet på en stilig måte. Jeg føler at spillet blir alt for enkelt med cloaking, de kunne ha gjort det slik at fiendene reagerte på alle lydene du lager og faktisk skyter deg/der hvis de får sjangsen, AIen i spillet er helt skrudd på dette punktet.

Det jeg gleder meg til er Far Cry 2...

Skrevet
Historien er helt A4, ingen forventet noen dyp og innviklet historie i et FPS spill som Crysis, men den holder mål til å være så troverdig som den klarer når det er aliens med i spillet. Nanosuiten er en morsom ting å leke seg med, det samme gjelder det at man kan bytte deler av våpenet på en stilig måte. Jeg føler at spillet blir alt for enkelt med cloaking, de kunne ha gjort det slik at fiendene reagerte på alle lydene du lager og faktisk skyter deg/der hvis de får sjangsen, AIen i spillet er helt skrudd på dette punktet.

Det jeg gleder meg til er Far Cry 2...

det spillet der gir meg følelsen av å være destruktiv.. og det er ikke mange andre spill som kan gi meg!..

Skrevet

Jeg har en PC med 4 gig ram, 500 gb harddisk, 2,6 dual core og 8800 GTS skjermkort.

For å spille dette uten lagg måtte jeg spille på medium. Grafikken var ikke noe imponerende da og følte at det ikke var noe særlig gøy heller.

Dette spillet er utrolig "overhyped" så jeg må si at dette krever altfor mye av PC-en.

Gleder meg mye mer til Farcry 2!

Skrevet
Hei.

Jeg vil si meg litt uening med enkelte her på forume som sier at spillet er "elendig"

Nå er det vel ingen som har sagt at det er elendig heller...og det er egentlig litt av problemet til Crysis, det er hverken veldig bra eller veldig dårlig, det er gjennomsnitlig. De gjentar en formel som er brukt tusenvis av ganger før, og legger til en ny gimmick (nanosuiten), som man strengt tatt ikke trenger å bruke (ihvertfall ikke i demoen). Jeg kan ikke finne èn god grunn til at jeg skal spille Crysis fremfor en annen FPS...

Skrevet
Hei.

Nå er det vel ingen som har sagt at det er elendig heller...og det er egentlig litt av problemet til Crysis, det er hverken veldig bra eller veldig dårlig, det er gjennomsnitlig. De gjentar en formel som er brukt tusenvis av ganger før, og legger til en ny gimmick (nanosuiten), som man strengt tatt ikke trenger å bruke (ihvertfall ikke i demoen). Jeg kan ikke finne èn god grunn til at jeg skal spille Crysis fremfor en annen FPS...

gameplay, grafikk og historie

Skrevet (endret)

hallo folkens, altså, historien i crysis er ikke en innviklet og kjempe dyp-half life story, men den er bra og jeg synes den blir fremstilt på en troverdig måte og at hvis noe slikt hadde skjedd i virkeligheten, kunne det akkurat skjedd slikt som det gjør, at for eks. koreanerne okkuperer øya og usa vil ha den (som alt annet) og dette starter konflikter osv....altså helt ærlig, trenger historien å være så innviklet for å få spilleren skal bli fenget? For dere som liker cod 4 (ikke misforstå, jeg liker det også) , er historien her så innviklet? nei, men den er realistisk, og det gjør den derfor troverdig...

jeg synes alt i spillet blir framstilt på en realistisk og troverdig måte, det er ikke bare slik at nanodrakten kan gi deg superevner fordi du drikker en magi drikk, men at drakten skiller ut nanopartikler som påvirker muskler, nervesystemer og slikt, noe jeg synes er meget godt tenkt ut, og blir derfor realistisk, noe som godt kunne ha vært en gang i fremtiden....

Endret av engjac
Skrevet

Crysis demoen er den første demoen jeg noen gang har visst release date på. Og etter mange utsettelser så fikk jeg til slutt tak i den. Jeg hadde skyhøye forventinger til spillet etter å ha lest en haug med previews og browset forskjellige bilder og trailers.

Da jeg først startet demoen så ble jeg overrasket over hvor godt jeg kjørte spillet (HW i sig), kjørte alt glatt på High i 1280x1024 oppløsning uten AA, og dette var så og si det jeg hadde forventet meg. Gafikken var utrolig selv på nest beste nivå. Første kvelden spilte jeg igjennom demoen 2-3 ganger og alle var forskjellige. Jeg var også veldig overrasket over hvor godt Nano Suiten fungerte. Etter de trailerne jeg hadde sett så kunne det virke noe upraktisk til tider, men etter å ha prøvd det selv så må jeg si det er noe av det mest effektive kontrollsystemet jeg har vært borti. Muligheten til å tilpasse våpen etter eget ønske fungerer også utmerket. Kan minne litt om RainbowSix:V.

Noen dager etter release så kom det nye drivere samt oppdatering til DX, og dette ga noen ekstra FPS, men ingen drastisk økning, men da 169.04 kom ut sammen med "DX10@XP" moden så ble det store forandringer. Jeg kunne spille Very High med AAx8 i 1280x1024 og samtidig holde 28-32fps. Så det er tydelig at det ikke bare er Crytek som sliter litt med optimaliseringen på spillet. Det kan like gjerne være dårlige drivere/DX.

Men et spill blir ikke nødvendigvis bra ved å ha utrolig grafikk, gameplayet spiller også en stor rolle og det er sjelden disse to matcher helt. Men Crysis er et unntak. Gameplayet er kort sagt fantastisk. Alt man gjør påvirker hvordan ting går videre. Vil man være rambo kan man godt være det, og vil man leke Sam Fisher så er det også en mulighet. Jeg personlig liker sistnevnte best. Jeg føler jeg fikk mye mer ut av demoen, og ikke minst tok alt mye lengre tid, uten at det ble kjedelig.

Konklusjon

Grafikk 10/10

Gameplay 10/10

Lyd 9/10

Etter å ha spilt demoen i over 20 timer og om selvet spiller holder den samme standarden så kommer Crysis uten tvil til å bli årets FPS spill.

//hab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...