Gå til innhold

AMD presser prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan vil Radeon HD 3870 ligge ann mot 8800gts?

 

 

Vil slå den sikkert,

jeg har hd2900 XT og det slår GTS i ganske så mye, før blei den knust av GTS, ALT LIGGER I DRIVERE, fra 7.9 driveren til 7.10 fikk jeg opp til 30 fps mer i noen spill :O

enig, ikke glem nvidia har hatt mange månder med forsprang på 8800 kortas, så dem har fiksa mye i driverne

Lenke til kommentar

2900XT bruker visstnok veldig mye strøm, er dyrt og ytelsen er dårligere enn 8800 GTX. Den er også noe lavere enn 8800 GTS i følge "Tom sin hardware". Det må jo være et dårlig kjøp.

 

Men har AMD/ATI problemer? Da blir vel Nvidia utsatt for antitrustlover og kanskje splittet opp?

 

Virker som om intel og nvidia er klart mest populært.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
2900XT bruker visstnok veldig mye strøm, er dyrt og ytelsen er dårligere enn 8800 GTX. Den er også noe lavere enn 8800 GTS i følge "Tom sin hardware". Det må jo være et dårlig kjøp.

 

varmt og strøm hungri er det, men ati har gjort en enorm driver jobb, så ytelsen er nå rett oppunder GTX, 2900 pro er lit genialt slik at det er billig og klokker lett forbi XT. blir spennende og så når disse kortene blir krympa til 55nm :)

 

tror ikke de listene hos tom er 110% oppdaterte

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Er det egentlig noe poeng å ha 10.1 eller er det bare et pr-stunt? Hvis det ikke kommer ut noen spill som benytter seg av dette i løpet av det neste året, har man jo uansett byttet grafikkort innen det er aktuelt?

 

Siden billedkvaliteten i 2D på nVidia nå er like bra som ATI, er det vel strengt tatt ikke noen grunn til å ikke velge 8800GT? Dersom noen har en vektig grunn til å vente på ATI-kortet, hadde det vært fint om dere kom med den.

 

:D

Personlig synes nå jeg at at dx10/sm4.0 i seg selv var et pr-stunt. "Alle vil ha dx10, men hvem vil ha Vista?"

De første dx10 kortene kom jo på marked samtidig som nye spill virkelig begynte å uynytte alle mulighetene som sm3.0 bydde på.

Lenke til kommentar
du skulle bare visst hvor mange penger som blir "kastet bort" på denne hobbyen :roll:

men, men... sånn er det bare, alltid noe nytt som man vil ha :shrug:

:) Det er derfor det heter hobby, omtrent alle hobbyer koster.. Enten du sykler, spiller golf, fotball, bygger PC-er, dukker, samler frimerker, biler eller hva som helst. Poenget med en hobby er å ha noe å gjøre på fritiden som man liker og er engasjert i.

 

Betaler gledelig en 100 lapp mindre for 10% mindre ytelse for å hjelpe utviklinga.

skjønner ikkje kvifor folk griner over prosenter her og der i alle retninger.. i en reel spele situasjon, så hadde en ikkje sett forskjell ting så lenge FPS'en holder seg over eit visst nivå.

Jeg er i prinsippet enig, problemet til AMD er at det ikke er mange som tenker det samme som deg og de kaprer ikke nye kunder på denne måten.. og er det noe AMD sårt trenger er det nye kunder og kunder som er villige til å betale. Jeg har sagt det før og sier det igjen; jeg tror faktisk at det mest strategisk riktige av AMD ville vært å la Intel lede an utviklingen. I dag prøver AMD seg med teknisk elegante løsninger ingen ønsker å betale noe ekstra for, det tror jeg er knalldyrt for dem i motsetning til Intels strategi som kan se ut til å være å utnytte de produktene man har til det fulle hele tiden. Intels 4kjerne løsning er etter min mening ett godt eksempel på dette, AMDs 4 kjerner løsning er ett eksempel på det jeg vil kalle over-engineering fra AMD. Problemet til AMD i skrivende stund ser ut til å være at deres dyre løsninger ikke betaler seg i vesentlig grad, verken i form av ytelse, kostnader eller salg.

 

I bilverden kunne en parallell til Intel være dieselmotorene til VAG(VW, Audi etc), flere jeg møter tror de er avanserte og ledende. Sannheten er at VAGs pumpedyse dieselmotorer er blant de mest primitive på markedet(dvs endel av dem er vel "oppgradert" til commonrail nå). Poenget med VAGs motorer er at de kanskje er primitive, men billige å produsere og har god ytelse, for en produsent som VAG som skal bygge biler til folk flest, vil jeg si dette er en god strategi. Folk flest merker ikke forskjell på hvor avanserte motorene er, dvs bortsett fra mer/mindre traktorlyd.. og VAGs pumpedysemotorer er rimelig traktor, hvertfall etter noen km :)

Lenke til kommentar
Da har jeg egen julegave klar :!: Phenom på et 790FX hovedkort, matet med 4x3870 :mrgreen:

3870 koster ca 200$(kilde:inq) = ca 1600kr i butikkene.. Det er billig!

1600x4=6400kr,-... Det var jo et G80 Ultra kostet i begynnelsen!

 

 

det er vert å nevne at noen spill yter dorligere med CF på en avskrud. men i de fleste tilfeller skal det gi et bra ytelsehopp. leste også at 3850 i cf skulle yte tilsvarende et 8800gtx i CF mode. selv er jeg veldig skeptisk til sli/cf og kommer ikke til å bruke det engang til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...