Gå til innhold

AMD presser prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eh, blir ikke det et steg ned? Uansett, jeg venter til jeg ser en sammenlikning(hadde vært kult om HW kunne foreta en omtale av disse der de ble satt opp mot hverandre). Jeg gidder ikke kjøpe det hvis det f.eks. yter dårligere enn HD2900 Pro.

 

nei vil tro dem vil slå ultra i crossfire =)

er uansett moro å bytte ut litt hw

Lenke til kommentar

Tror dette er for lite og for sent igjen.

 

Man får jo 8800gt for litt over 2000,-, og det vil vel være merkelig om de ikke har rammlet en hundre lapp eller to, før AMD får sitt svar ut i butikkene. Så da blir det samme pris, men 10% mindre ytelse.

 

Da spørs det bare hvor mange som biter på DX10.1.

Lenke til kommentar
55nm er veldig imponerende. på bilde så det ut som om den fikk "liten" kjøler også. noe som vill si at ytelsen pr watt vill bli veldig bra =)

 

Fudzilla

The slowest RV670, the RV670GT, will dissipate 80W and will be one of the few cards that will be under a hundred watts this year.

 

80w er kanskje et godt utgangspunkt for en passiv kjøleløsning? Har vifteløst kort nå, og nyter stillheten såpass at det ville vært en solid nedtur å sette inn et viftekjølt kort igjen.

Endret av klute
Lenke til kommentar

Håper påstanden om at kortet er 10% dårligere enn 8800GT er feil. Er det sant, er det ingen tvil om at jeg, og sikkert mange med meg, kommer til å kjøpe et 8800GT eller 2.

 

80w er kanskje et godt utgangspunkt for en passiv kjøleløsning?
For høyt til å ikke ha en passiv kjøleløsning som ikke veier 7 kg, eller en kjøleribbe som er avhengig av veldig god airflow. Undervolting og/eller nedklokking er sikkert aktuelt.

8800GT er jo lansert med passiv kjøler. Og det er jo over 100w. Var det 110 det var?

Lenke til kommentar
8800GT er jo lansert med passiv kjøler. Og det er jo over 100w. Var det 110 det var?
Stemmer det, men hvor godt tror du den vil klare seg uten en vifte som blåser på den?

Det blir nok varmt, veldig varmt, men skjermkortene tåler en god del. De hadde aldri lansert det hadde det blitt ødelagt ved normal kabinetttemperatur og litt oppover.

Lenke til kommentar
8800GT er jo lansert med passiv kjøler. Og det er jo over 100w. Var det 110 det var?
Stemmer det, men hvor godt tror du den vil klare seg uten en vifte som blåser på den?

Det blir nok varmt, veldig varmt, men skjermkortene tåler en god del. De hadde aldri lansert det hadde det blitt ødelagt ved normal kabinetttemperatur og litt oppover.

Ser for meg panikken bre seg utover landet når sommer'n kommer.. var ganske mange morsomme innlegg her før sommern om varme pc'r som slo seg av og levde tett oppunder 60grader idle..

Lenke til kommentar

Er det egentlig noe poeng å ha 10.1 eller er det bare et pr-stunt? Hvis det ikke kommer ut noen spill som benytter seg av dette i løpet av det neste året, har man jo uansett byttet grafikkort innen det er aktuelt?

 

Siden billedkvaliteten i 2D på nVidia nå er like bra som ATI, er det vel strengt tatt ikke noen grunn til å ikke velge 8800GT? Dersom noen har en vektig grunn til å vente på ATI-kortet, hadde det vært fint om dere kom med den.

 

:D

Lenke til kommentar
Dersom noen har en vektig grunn til å vente på ATI-kortet, hadde det vært fint om dere kom med den.
Åpne spesifikasjoner og jeg tviler på at ATi ikke priser den slik at den er konkurransedyktig.

 

EDIT:

Uansett blir det feil å begynne å trekke konklusjoner før vi har noe håndfast.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Er det egentlig noe poeng å ha 10.1 eller er det bare et pr-stunt? Hvis det ikke kommer ut noen spill som benytter seg av dette i løpet av det neste året, har man jo uansett byttet grafikkort innen det er aktuelt?

Dersom man bytter skjermkort hvert år, er det vel liten vits i å kjøpe ati pga 10.1. For folk som liker å ruge på hardwaren litt lenger, kan det kanskje være greit å få SM 4.1 på kortet.

 

Siden billedkvaliteten i 2D på nVidia nå er like bra som ATI, er det vel strengt tatt ikke noen grunn til å ikke velge 8800GT? Dersom noen har en vektig grunn til å vente på ATI-kortet, hadde det vært fint om dere kom med den.

 

:D

Nå vet jeg ikke hvor påstanden om 8-10% lavere ytelse stammer fra, men hittil finnes det vel ikke en eneste offisiell test. Hvis det skulle stemme, kan det likevel være interessant for noen å få lavere TDP og kanskje et mer stillegående kort. Den som lever de to-tre ukene til kortet kommer, får se :)

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe poeng å ha 10.1 eller er det bare et pr-stunt? Hvis det ikke kommer ut noen spill som benytter seg av dette i løpet av det neste året, har man jo uansett byttet grafikkort innen det er aktuelt?

 

Siden billedkvaliteten i 2D på nVidia nå er like bra som ATI, er det vel strengt tatt ikke noen grunn til å ikke velge 8800GT? Dersom noen har en vektig grunn til å vente på ATI-kortet, hadde det vært fint om dere kom med den.

 

:D

 

Min grunn for å gå for ATI er pga. Crossfire.

Finnes enda ikke drivere for SLI på x38 brikksettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...