Gå til innhold

Prøver Crytek å hjelpe Microsoft med salget av Vista?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I følge flere artikler om Crysis, må man ha Vista og DX10 for å utnytte Crysis på Very High, noe som demoen understreker. Nå viser det seg at dette er bare pisspreik, da ved å endre noen config-filer kan kjøre Crysis-demoen på Very High med det effekter som visst skulle være forbeholdt DX10. Hva i all verden er det Crytek prøver på her? Har de en avtale med MS eller noe. Skulle Crytek fikse denne "buggen", så får vi vel svar på tiltale? Ser ingen grunn i verden hvorfor crytek skulle utelate Very High for oss XP-brukere.

GF -Krypto sin første post om dette

DX 10 Features in Windows XP - MUST SEE

EDIT: Skrivefeil

Endret av langtongting
Videoannonse
Annonse
Skrevet
I følge flere artikler om Crysis, må man ha Vista og DX10 for å utnytte Crysis på Very High, noe som demoen understreker. Nå viser det seg at dette er bare pisspreik, da ved å endre noen config-filer kan kjøre Crysis-demoen på Very High med det effekter som visst skulle være forbeholdt DX10. Hva i all verden er det Crytek prøver på her? Har de en avtale med MS eller noe. Skulle Crytek fikse denne "buggen", så får vi vel svar på tiltale? Ser ingen grunn i verden hvorfor crytek skulle utelate Very High for oss XP-brukere.

GF -Krypto sin første post om dette

DX 10 Features in Windows XP - MUST SEE

EDIT: Skrivefeil

Så lenge dette faktisk egentlig ikke er DX10, vil det si at de med DX9 kort kan få samme effektene?

Skrevet (endret)

Først finn ut med hundre prosent sikkerhet om det ser helt likt ut etter modifikasjonene.

Så finn ut hvordan frameraten er i forhold. XP-versjon modifisert til å ha samme effekter vs Vista DX10.

Endret av Bloody Mess
Skrevet

Vel, ting kan jo tyde på at Crysis faktisk ikke utnytter DX10 for å få disse effektene, slik at dette burde gå helt fint med et DX9-kort.

I følge flere på Crysis-online sitt forum, får flere der bedre FPS med disse samme settings i XP enn hva de gjør i Vista.

Skrevet

Games For Windows. Sier det deg noe? Er nok slik at Microsoft er inne med penger her og der for å dra spillere over på Vista. Og er det noe gale idet? Nei, helt grei markedsstrategi! Slik vil de gjøre det, slik blir det. Dessuten vil folk gjøre akkuratt slik og "problemet" er løst! :)

Skrevet

Her burde Gamer eller noen andre stillt spørsmålet til Crytek. Hvorfor er Very High utelatt for XP og hvorfor får man de samme effekter i DX9 av denne tweaken som man skulle i følge dem, kun få fra DX10?

Skrevet

Dette minner meg om ett annet spill jeg dessverre ikke husker atm.. Var noe lignende tror jeg. kan btw bekrefte at dette fungerer knirkefritt. Får ca samme FPS som vista brukere også. 20-30 FPS alt på fult. 1280x1024 0aa

Skrevet

Det kan jo hende at Crytek har fått penger av MS for dette, men at de gjorde

.cfg-filene tilgjengelige for at gamere kan tweake dem selv.

Vi får se om Crytek fikser denne "feilen" i fullversjonen. Hvis de gjør det

så burde de forklare seg for gamer-scenen.

Skrevet

Nå tar jeg på meg aluminiumsfolie hatten her, men det er et par ting som virker veldig snålt med Crysis.

Jeg vil si at både Nvidia og Microsoft har spyttet store mengder penger inn i dette spillet. Det er bare å titte over diverse forums med tråder om "anbefaling av ny PC for crysis" for å se at dette er et beist av et oppgraderingsprosjekt-spill. Ikke noe environmental destruction i DX9 multiplayer? Kjøp deg DX10 og en PC med Vista som takler det for å ha det morro.

Jeg har ingen dårlig maskin, jeg kan kjøre Bioshock i 1280x1024 med alt av snadder på, og omtrent alt av nyeste spill går helt fint. Når jeg ber Crysis finne optimale settings derimot, blir alt satt på low og i en ussel 800x600 oppløsning. Det ser grusomt ut, men noe særlig høyere går dårlig uten FPS drop.

Det virker nesten som om ytelsen i Crysis på low-medium end maskiner er gjort dårlig med vilje for å håpe at folk kjøper nytt hardware for å spille det. Og med nytt hardware og DX10 øker salget av Vista.

Skrevet (endret)

Sånn eksempel "Hadde spill selskapet mitt fått uendelig med penger fra diverse selskaper hadde jeg i gjengjeld gjort noe for dem" noe som de gjør, ifølge dere. Det er nok kjedelig for de som ikke har high end PC eller ikke har råd til det, men sånn er det bare. Jeg har ikke en High End PC selv, men jeg har absolutt ikke noe imot det crytek tydligvis gjør (ifølge dere).

Ikke at jeg vil gå for langt med å si at alt dette er sant og hvem vet om fullversjonen er sånn i det hele tatt. La oss ikke ta av med konspirasjons teoriene før fullversjonen har kommet ut og blitt testet.

Endret av Saykin
Skrevet (endret)

Før folk begynner å bashe Vista og dx10 enda mer, skal det nevnes at det uansett ikke er alle effekter dx10 kan produsere mulig i dx9 - og ikke minst dx10 er fortsatt en mye bedre teknologi performance-vice.

Men uansett hva man synes om den saken er det en tabbe av enorme dimensjoner av Crytek å kort og godt sperre av en del innstillinger for XP-brukere slik de tilsynelatende har gjort her. Mye mer av kodingen enn hva folk trodde er faktisk gjort for dx9 biblioteket. Det blir interessant å se hva/om de svarer for seg angående dette (og hvordan fullversjonen blir i forhold).

Edit: Folk trenger en push til å skaffe seg directx10 kompatibelt utstyr (som gjør ting mye lettere for spillutviklere), men dette er nok ikke måten å gjøre det på.

Endret av Crossfire
Skrevet
Svaret til LangTongTing er jo, ja.

Crysis er Vista Showcase sammen med endel andre tittler som kan sees her.:

http://www.microsoft.com/presspass/press/2...E3LineupPR.mspx

Disse ttitlene er jo ment å fronte Vista. Og da kan det sikkert være en fordel av og til å forbeholde endel godsaker dx10 versjonen.

Og XP og Vista yter like bra på samme settinger er jo en annen ting.

Vel, da er jo dette løgn og bedrag, siden en altså ikke trenger vista/DX10 for å få frem disse effektene. Spillet er jo tydeligvis kodet iht DX9, men de prøver å si DX10 til oss.

Skrevet

Det verste er jo at de ville ha kommet unna med det dersom Crytek ikke hadde basjet på leggen i så stor grad som dette. En ekstrem stor blemme spør du meg! Rart at vi ikke har sett noe om dette i ITavisen og lignende nettsider ennå? :hmm:

Skrevet

Hva med å vente til fullversjonen (der dere faktisk har betalt noe!) før dere begynner å syte å klage? Om Crytek velger å holde av enkelte effekter til Vista brukere så har de all rett. Ta pillene deres.

Skrevet

Når det har seg sånn at vi får bedre ytelse(ihvertfall jeg) å kjøre "DX10" effektene i DX9, og som egentlig ikke skulle vært mulig i det hele tatt, er det noe galt her..kan begynne å lure på om DX10 er bare lureri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...