Gå til innhold

Nine Inch Иails - albumguide og diskusjonstråd


svinepelz

Hvilket album av Nine Inch Nails liker du best?  

40 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Pretty Hate Machine
      4
    • Broken (EP)
      0
    • The Downward Spiral
      22
    • The Fragile
      10
    • With Teeth
      3
    • Year Zero
      1
    • Ghosts I-IV
      1
    • The Slip
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>">
name="wmode" value="transparent"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

 

Men til alvor: Synes det er en OK+ låt ja. Førsteinntrykket var ok, så har den vokst litt på meg etter hvert. Blir en kjekk låt å sette på en gang i blant liksom. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg lagt til avstemning for folket!

 

Kan ikke si at jeg liker retningen Nine Inch Nails har tatt fra og med With Teeth. Ghosts I-IV er et hederlig unntak, men det blir også for anonymt og svevende.

 

Pretty Hate Machine: Kvalitetsrik, minimal synthpop med industrielle undertoner.

Broken: Et auralt raseri, ganske godt verk egentlig

The Downward Spiral: NINs definitive verk, fremragende album

The Fragile: Veldig annerledes fra forrige album, men har en rekke kvaliteter som gjør det veldig bra.

With Teeth: Her begynner NIN å bli kjedelig, med noen få unntak.

Year Zero: Repetisjon av det forrige albumet når det gjelder å være kjedelig og uinteressant.

Ghosts I-IV: Interessant ambientprosjekt, men ikke noe mer.

The Slip: Hva er dette for noe dritt?

Lenke til kommentar

Er litt enig ang. Ghosts, det har naget meg litt i ettertid at jeg var så raus med åtteren. Føler også et visst behov for å re-evaluere Year Zero. Omtale av The Slip vil komme når jeg føler meg komfortabel nok med å skrive om albumet, foreløpig ligger det an til en treer (av 10) - med andre ord ca halvparten så bra som With Teeth.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

http://music.ign.com/articles/872/872307p1.html

 

Er ganske enig i denne artikkelen, men ikke i selve karakteren. Den synes jeg er for raus. Men alt tatt i betraktning så gir jeg albummet 5/10. Mulig jeg ombestemmer meg på et senere tidspunkt.

 

Så foreløpig:

 

The Slip: 5/10

Ghosts I-IV: 7/10

 

 

Jeg ser på disse to utgivelsene som eksperiment på alle måter egentlig, og sammenligner ikke med tidligere utgivelser (ei heller de to utgivelsene seg i mellom). Selv tenker jeg at det tilhører en ganske så annerledes fortid i Reznors karriere, og prøver å fokusere på hva som gjelder nå.

Lenke til kommentar

Sin for the win!

 

Har lagt til en omtale av The Slip i førstepost. Skal prøve å få skrevet om alle anmeldelsene til samme format, da det gir et mer rettferdig bilde av albumet og en grundigere gjennomgang. Noen av albumene er også modne for en grundig revurdering, spesielt Year Zero og Ghosts, som ble omtalt på sviktende grunnlag.

Lenke til kommentar

Stå på, jeg liker måten du skriver på. Visuelt liksom.

 

... er Pretty Hate Machine enkelt, rent og elegant. Albumet låter duggfriskt, som sol på ren og vinterkald betong i januar, som tynne stålbjelker tegnet på lysegrå bakgrunn.

 

Episk. For ikke å snakke om TDS cyborgen. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ser fram til å gå gjennom The Fragile sang for sang, med det "nye ratingsystemet" mitt, hehe. Skal bli spennende å se hva gjennomsnittskarakteren pr låt, og dermed totalkarakteren, ender på. Føles litt mer objektivt på det viset.

 

Tviler på om The Fragile ender så ekstremt mye høyere da, men vi får se.

Lenke til kommentar
Cazper: Råfet tattoo! Hva koster en slik?

 

Rundt 2 laken. Denne er på ca. størrelse med hånda mi så var ikke så gale. Har sett et par andre også.

 

Denne: http://www.bmeink.com/A80522/high/no2b-my-ink.jpg

Liten og NIN-delen fra SIN coveret.

 

Og denne: http://www.bmeink.com/A80310/high/no5t-nin...-symbol-get.jpg

Som inspirerte meg og sparket meg det siste steget for å faktisk ta den :p Bortsett fra at disse er veldig små da.

 

Lurer på om Ghosts Limited Deluxe Edition snart dukker opp i posten. Tollvesenet har hatt den litt for lenge nå :(

Lenke til kommentar
CaZpeR: Rart, det er ukesvis siden jeg fikk min..

 

http://www.nin-au.com/halo26le/2001_2500/2086/

 

:)

 

Mhm... Jeg begynner å bli bekymret. For jeg har fått sendingsbekreftelsen fra CSR den 7. Mai :( Så er jo over en måned siden de sendte den. Men igjen. The Spiral pakka mi tok jo 2 måneder før den var her så jeg begynner ikke å kvine enda :p Håper den er her i løpet av uka...

 

EDIT: Bestilte du via Ainr? I så fall hva stod det på "shipped to:" på sendingsbekreftelsen din? Får ikke dette helt til å stemme :(

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

CaZpeR: Ikke helt sikker på hva du mener, men jeg bestillte i alle fall direkte fra nin.com, og mener det var fedex som ble brukt (husker ikke helt). Har hørt om tidene til the spiral ja.. Men dette her tar ikke månedsvis.. Selv brukte jeg pakkesporing, prøv det. :)

Lenke til kommentar
CaZpeR: Ikke helt sikker på hva du mener, men jeg bestillte i alle fall direkte fra nin.com, og mener det var fedex som ble brukt (husker ikke helt). Har hørt om tidene til the spiral ja.. Men dette her tar ikke månedsvis.. Selv brukte jeg pakkesporing, prøv det. :)

 

Jeg bestilte fra ainr.com (Artist in Residence) som flere jeg kjente bestilte fra også. De har fått, men ikke jeg. Og på ordrebekreftelsen min så står det riktig postnummer og land: "Country Code: NO" mens på sendingsbekreftelsen så står det ingenting om Norge. Eneste er "AA 6008". Det er med UPS, og der får jeg ikke opp noe i tracking-delen deres. Kan jo prøve fedex sitt pakkesøk.

 

EDIT: Ingenting hos fedex heller. Får bare håpe jeg får svar fra ainr og posten snart :) Håper på at sistnevnte har den inne til tolldeklarering :p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...