Gå til innhold

8800 GT - nesten like raskt som GTX (billigere en GTS)


Filla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er surt :(

 

Har for under to månder siden kjøpt meg xfx 8800gts 640, og så kommer GT som er billigere og bedre :hm:

Jaja, sånn er livet :p

 

Men har ikke GTS noen fordeler som GT ikke har? Da kan jo butikkene bare slutte å selge GTS nå med en gang....

 

 

Vurderer faktisk å kjøre SLI, men er ikke sikker endå. Hvis GT er så mye bedre enn GTS, vil vel gts prisene(hvis ikke kortet blir fjernet helt) synke? så det kan bli billigere for meg å kjøre SLI :p haha!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ok...takk for svar;)

 

Men må det andre kortet være helt likt om jeg skal kjøre sli? Altså, må det være et XFX kort, eller kan det være et 8800gts kort av annet merke?

 

Det kan være et 8800gts av et annet merke, men det må ha samme minnemengde så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Ok...takk for svar;)

 

Men må det andre kortet være helt likt om jeg skal kjøre sli? Altså, må det være et XFX kort, eller kan det være et 8800gts kort av annet merke?

Det kan være forskjellig minnemengde, frekvens og produsent.

Du kan f. eks ha et standard 8800GTS 320MB parret med et fabrikklokket 8800GTS 640MB i SLI.

(Ikke at det er anbefalt dog. Da ytelsen stiller seg etter det dårligste kortet.)

 

MEN, du kan ikke ha f. eks GTX og GTS i SLI.

 

Med andre ord så kan du ha alle 8800GT i SLI, alle 8800GTS i SLI, alle 8800GTX i SLI, alle 8800Ultra i SLI osv..

Lenke til kommentar

I dag morges døde mitt 7900GT :wallbash: . Og til min store skuffelse var nesten alle tomme for 8800GT. MEN, så var det tilfeldigvis ETT XFX-kort på lager hos MPX, som ble sendt i morges. Tror dere jeg gleder meg?!

 

Men så er det over til det som er potensielt leit:

Vil min NorthQ 4775-400-strømforsyning (400W) kunne klare å drive dette sammen med en D805? Eller bør jeg oppgradere strømforsyning også?! Sliter litt der, asså. Og hvis dette er dårlig, vil jeg kunne bruke kortet i windows frem til jeg får lønning og pæng til ny PSU?

Lenke til kommentar
I dag morges døde mitt 7900GT :wallbash: . Og til min store skuffelse var nesten alle tomme for 8800GT. MEN, så var det tilfeldigvis ETT XFX-kort på lager hos MPX, som ble sendt i morges. Tror dere jeg gleder meg?!

 

Men så er det over til det som er potensielt leit:

Vil min NorthQ 4775-400-strømforsyning (400W) kunne klare å drive dette sammen med en D805?

 

Vet ikke men jeg kjører nå:

 

*8800GT

*Q6600

*1 HD+ 1 DVD+ 1 DVD-RW

*X-FI lydkort

*PCI Wi-Fi kort

 

uten problemer i min Dell Dimension 9200 som bare har en 375w strømforsyning. (Det er riktignok en ganske bra størmforsyning.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men kva mister ein av ytelse om ein putter det i ein PCe 1.0 port? =o

 

 

PCIe 2.0 er mer et salgstriks i dag, 8800gt klarer aldri og overgå båndbredden til PCIe 1.1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...