Gå til innhold

8800 GT - nesten like raskt som GTX (billigere en GTS)


Filla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal ha 24" med 19xxX1200, så regner med at gtx 768mb vil være best for min del, med mulighet for sli senere.

 

Noen synspunkter?

 

Jeg har 24" og hadde tenkt på GTX. Men kjøpte GT pga pris vs ytelse i de testene som har dukket opp.

Nå er planen å beholde Gten til Nvida slipper avtageren til GTX over nyttår. Så får jeg se om bytter da. men syntes forskjellen i pris mellom GT og GTX var for stor i forhold til ytelsen.

Endret av Cardinal
Lenke til kommentar

Men kan du spille f.eks crysis på maks på den skjermen?

Ser på de testene at GT er bra på lavere oppløsning, men ønsker å bruke skjermen min til det fulle. Og ser ikke på det å kjøpe 2x GT som noen mulighet, da ender jeg bare med å måtte skifte ut begge senere om jeg skal oppgradere.

Lenke til kommentar
Men kan du spille f.eks crysis på maks på den skjermen?

Ser på de testene at GT er bra på lavere oppløsning, men ønsker å bruke skjermen min til det fulle. Og ser ikke på det å kjøpe 2x GT som noen mulighet, da ender jeg bare med å måtte skifte ut begge senere om jeg skal oppgradere.

 

 

Se på innlegget mitt over ditt første.

 

Å kjøre Crysis med alt på maks i 1920x1200 kan du også glemme med GTX. Det går nok ikke før neste generasjon GPU kommer.

Kan du kjøre Crysis med mer detaljer enn GT? Joda det kan du nok men har problemer med å forsvare prisen.

Og Crysis ser så bra ut at jeg synes ikke nødvendigvis det gjør så mye om man skrur ned grafikken ett hakk eller to.

Lenke til kommentar
Ah, så ikke den, men 20fps er ikke direkte mye da.

Men får se, ikke jeg som betaler for PC-en uansett, så får se hva firmaet sier angående pris.

 

Neida, men det gikk greit for meg å spille på. Men nå er jeg den første til å innrømme jeg ikke er den mest kravstore på det omr heller.

 

Klart, må du ikke betale den selv, kan du like gjerne gå for GTX.

Lenke til kommentar
Ja, det vil du klare. Og PSU kommer vel også ann på resten av maskinen din. Har du Dual Core og mindre enn 3 HDDer, ville jeg valgt 600w eller mer bare for å være sikker, men 500w skulle kanskje gå greit, men jeg vet ikke.

 

Takk for svar :) blir nok 2 sånne etterhvert.

Tobbi, har du muligheter for å kjøre en runde 3d mark i XP ?? Og gjerne en runde i både xp og vista med klokket kort.

Burde vel klare oppimot 14T poeng i xp med klokking vil jeg tippe (med ditt oppsett)!?

Lenke til kommentar
Noen kjappe spørsmål ang. 88gt'n. Vil jeg kunne bruke 2stk av disse med mitt nåværende hk : Asus p5n-e sli og hvor stor strømforsyning bør man ha for å drive disse??

Ja det kan du. Absolutte minimum for å være sikker på stabil load over tid, så er vel Corsair 620W valget.

Å gå enda litt høyere opp er nok heller ikke bortkastet.

 

Ps: Husk bare at prosessoren antageligvis blir en ganske så stor flaskehals i de fleste spill. (tviler litt på crysis, men i mange andre spill)

Og siden P5N SLI er såpass dårlig til å overklokke Quad-core, så er det ikke så veldig mye å tjene på den siden.

Selv måtte jeg bruke en QX6850 for å komme opp i en 3,6-3,7GHz på kortet. Og selv da var prosessoren en stor flaskehals. Det var dog mot 8800Ultra SLI.

(en Q6600 kom ikke lengre enn til 3,0GHz)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen som har en formening når dette kortet blir lett og få tak i?, de fleste webshopper har ubekreftet på lagerstatus. Har planer om og kjøpe dette kortet i nærmeste fremtid...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
8800gt mye bedre 7800gt ? dvs er det verdt å kjøpe nytt?

 

8800gt er en god del bedre enn 7800gt, 8800gt ligger et sted mellom 8800GTS 640Mb og 8800GTX med tanke på ytelse.

Lenke til kommentar
Noen som har en formening når dette kortet blir lett og få tak i?, de fleste webshopper har ubekreftet på lagerstatus. Har planer om og kjøpe dette kortet i nærmeste fremtid...

Ser at noen butikker har kort som har ETA om få dager. Håper veldig på det selv, for har funnet ut at mitt nåværende 7900GT synger på siste strofe i siste vers. :cry:

 

Men hvilket kort har beste spillbundle? Litt stas med nytt leketøy som også har en lekekamerat som er litt staselig ;)

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...