Gå til innhold

8800 GT - nesten like raskt som GTX (billigere en GTS)


Filla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spm;

 

Vurderer sterkt å kjøpe dette kortet. Sitter på en amd3700 med 1gb 3200ram og 7900etellerannet skjermkort. Tenkte å oppgradere til 8800gt og 2gb ram. Spm er vel om min cpu vil henge med i svingene ellero m jeg liksågodt bør skifte hk,cpu,ram og gfx med det samme?

 

Crysis og CoD4 er vel det jeg kommer til å spille (ønsker å spille hehe) mest i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Kjapt spm;

 

Vurderer sterkt å kjøpe dette kortet. Sitter på en amd3700 med 1gb 3200ram og 7900etellerannet skjermkort. Tenkte å oppgradere til 8800gt og 2gb ram. Spm er vel om min cpu vil henge med i svingene ellero m jeg liksågodt bør skifte hk,cpu,ram og gfx med det samme?

 

Crysis og CoD4 er vel det jeg kommer til å spille (ønsker å spille hehe) mest i nærmeste fremtid.

 

Du får slenge på en athlon X2 6000+ i tillegg. Skulle tro det ville holde en stund framover.

 

Edit: Dersom det er et AM2 HK du har. Hvis det er 939 eller 754 så er det litt labert prossesormarked for tiden.

 

Nytt grafikkort og mer ram hjelper uansett mye på spillytelsen.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Lurer på det samme som heisann; sitter med en Zalman VF900, noen som vet om den vil passe? Brukes for øyeblikket på et 7900 GT.

 

Edit: etter å ha lest disse benchene og klokkemulighetene virker kortet nesten for godt til å være sant :D

 

Ifølge testen til vr-zone så skal 8800gt bruke samme festehull og festemetode som 7900gt, noe som gjør valg av kjøler en god del lettere...

 

 

Den fatal1ty kjøleren som heisann80 hadde skal passe hvis den er mulig om montere på7900gt...

Lenke til kommentar

Kjapt spm fra en nabb når det kommer til skjermkort:

 

Har idag et skjermkort ATI ettellerannet 256 MB, drar BF2 på maks med AA på fult og hele pakka uten lagg, men problemet mitt nå er at jeg skal gå over til Crysis, har prøvd demoen, kortet klarer faktisk Low, med texture, shadow, water og lignene på midium, noe som imponerte meg, men jeg vil ha noe bedre..!

 

Har maks 5000;- jeg legger ut i skjermkort, jeg ser ikke etter det dyreste, men det beste til den prisen..

 

Har hørt at kort til 3500;- er like bra som kort til 5000;- ( som å kaste penger ut av vinduet )

 

Sikler litt på 8800 serien som jeg har hørt mye positivt om..

Men kan jo hende det kommer ut noen nye kort som er bedre om kanskje 1-2 mnd også..?

 

Men jeg har lite peiling, så vil gjerne ha et kjapt svar ifra noen som kan dette..

Lenke til kommentar

finnes det noen tester av 8800GT i SLI? ca. 4000 for to av disse er lett et bedre kjøp enn et 8800 GTX syntes jeg ;)

 

Det eneste problemet må være at det er litt lite minne på det. 512Mb kan bli kvelt i spill som Crysis etc. hvis man spiller med høy oppløsning, og da vil ytelsen falle drastisk.

Lenke til kommentar
finnes det noen tester av 8800GT i SLI? ca. 4000 for to av disse er lett et bedre kjøp enn et 8800 GTX syntes jeg ;)

 

Det eneste problemet må være at det er litt lite minne på det. 512Mb kan bli kvelt i spill som Crysis etc. hvis man spiller med høy oppløsning, og da vil ytelsen falle drastisk.

Anandtech har en bitteliten test av GT i SLI. Noen få frames raskere enn single GTX kort i 1900x1200, og ganske mye raskere i 25x16.

 

Crysis bør flyte bra helt opp til 25x16 med 512MB ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...