Gå til innhold

CRYSIS! dårlig ytelse i demone ? , blir det bedre på full versjonen?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter med Geforce 7900 GS på laptop.

Den nye beta driveren skal støtte dette grafikkortet, men Nvidia finner ikke støtte til den nye beta driveren når jeg skal legge inn driveren. Kan det være at 7900 GS ikke støttes på laptop??

 

Hei,

 

har samme skjermkort i min laptop. Har har du "cluet" med skjermkortene i laptops og forhåpentligvis løsningen på ditt problem.

 

Last ned den siste beta driveren som støtter 7900, installer denne, ett stykke ut i installasjonen feiler denne, dette er helt normalt. Bare avbryt og start kontrollpanlet, gå inn på system, velg skjermkort, trykk oppdater driver, og velg driver i fra plasseringen av den nylig forsøkt installerte driveren, C:\Nvidia.

 

Velg manuelt den siste driveren på lista av drivere som du får opp, velg fortsett osv. Reboot etter endt installasjon. Velg rett oppløsning og vips, så er du klar til å spille igjen.

 

PS! Etter den siste driver updaten, kjører jeg 1440 x 900, med masse settings på high, shadows low for å få mere fps. Spillet flyter kjempefint.

 

Men etter dette har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny kick ass stasjonær PC:)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter med Geforce 7900 GS på laptop.

Den nye beta driveren skal støtte dette grafikkortet, men Nvidia finner ikke støtte til den nye beta driveren når jeg skal legge inn driveren. Kan det være at 7900 GS ikke støttes på laptop??

 

Hei,

 

har samme skjermkort i min laptop. Har har du "cluet" med skjermkortene i laptops og forhåpentligvis løsningen på ditt problem.

 

Last ned den siste beta driveren som støtter 7900, installer denne, ett stykke ut i installasjonen feiler denne, dette er helt normalt. Bare avbryt og start kontrollpanlet, gå inn på system, velg skjermkort, trykk oppdater driver, og velg driver i fra plasseringen av den nylig forsøkt installerte driveren, C:\Nvidia.

 

Velg manuelt den siste driveren på lista av drivere som du får opp, velg fortsett osv. Reboot etter endt installasjon. Velg rett oppløsning og vips, så er du klar til å spille igjen.

 

PS! Etter den siste driver updaten, kjører jeg 1440 x 900, med masse settings på high, shadows low for å få mere fps. Spillet flyter kjempefint.

 

Men etter dette har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny kick ass stasjonær PC:)

 

Lykke til

 

 

Jøss! Dette skal prøves, takker for tipset!

 

Edit: Hmm....Fulgte guiden din, men får beskjed om at den "beste driveren allerede er installert", virker ikke som om at jeg klarer å overstyre dette og legge inn beta-driveren. Vi snakker om driveren 169.01 ja

Endret av Dec
Lenke til kommentar

OK, har gått igjennom de fleste postene på tråden her, og finner mye rart

 

1. dere som kjører 64bit windows med kun 2gig ram, det er sløsing med minne, jeg har 4gig or kjører 32bit windows (får bare 2.8gig minne, og det holder i masse.

 

2. lag en cfg fil og legg den i konfig mappa (\\crysis\game\config

 

 

deretter kopier dette inn i cfg filen:

 

 

 

_DepthOfField=1

r_MotionBlur=3

r_sunshafts=1

r_UseEdgeAA=1

r_Flares=1

r_Coronas=1

r_colorgrading=1

r_GlowScreenMultiplier = 0.2

 

sys_spec_Quality=4

e_sky_type=1

e_sky_update_rate=1

r_DetailTextures=1

r_DetailNumLayers=2

r_DetailDistance=8

r_HDRRendering=2

r_SSAO=1

r_SSAO_quality=2

r_SSAO_radius=2

r_refraction=1

e_ram_maps=1

sys_flash_edgeaa=1

e_vegetation_use_terrain_color=1

e_terrain_ao=1

e_terrain_normal_map=1

e_max_entity_lights=16

r_UsePom=1

r_EnvTexUpdateInterval=0.05

r_TexturesFilteringQuality=0

r_HairSortingQuality = 1

r_FillLights = 14

e_particles_lights = 1

 

 

i_lighteffects = 1

g_ragdollMinTime = 15.0

g_ragdollUnseenTime = 2

g_ragdollDistance = 40.0

g_battleDust_enable = 1

 

 

e_obj_quality=4

e_proc_vegetation=1

ca_useDecals=1

e_decals_allow_game_decals=1

e_decals_life_time_scale=2

e_lod_ratio=6

e_lod_min=0

e_lods=1

e_view_dist_ratio_detail=30

e_view_dist_ratio_vegetation=45

e_vegetation_min_size=0

i_rejecteffects=1

e_vegetation_bending=2

sys_flash_curve_tess_error=2

e_view_dist_ratio=60

e_max_view_dst_spec_lerp=1

e_vegetation_sprites_distance_custom_ratio_min=1

e_vegetation_sprites_distance_ratio=1.5

e_detail_materials_view_dist_xy=2048

e_detail_materials_view_dist_z=128

es_DebrisLifetimeScale=1

e_cbuffer_resolution=256

e_dissolve=1

ca_DrawFaceAttachments=1

ca_AttachmentCullingRation=200

e_terrain_occlusion_culling_max_dist=200

 

r_WaterRefractions=1

r_WaterReflections=1

r_WaterUpdateFactor=0.05

e_water_tesselation_amount=10

e_water_tesselation_swath_width=10

r_WaterUpdateDistance=0.2

r_WaterCaustics=1

r_WaterReflectionsQuality=4

e_water_ocean_fft=1

q_ShaderWater=2

r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05

 

r_Beams=3

r_BeamsDistFactor=0.05

r_BeamsMaxSlices=200

e_Clouds=1

r_CloudsUpdateAlways=1

 

 

e_shadows = 1

r_ShadowBlur=3

e_shadows_max_texture_size=1024

r_ShadowJittering=2.5

e_gsm_lods_num=5

e_gsm_range=3

e_shadows_cast_view_dist_ratio=0.8

r_ShadowsMaskResolution=0

e_shadows_on_alpha_blended=1

e_shadows_from_terrain_in_all_lods=1

e_gsm_cache = 0

 

e_cull_veg_activation=50

g_joint_breaking=1

g_tree_cut_reuse_dist=0

p_max_MC_iters=6000

e_phys_foliage=2

es_MaxPhysDist=200

es_MaxPhysDistInvisible=25

e_phys_ocean_cell=0.5

e_foliage_wind_activation_dist=25

g_breakage_particles_limit=250

p_max_object_splashes=3

p_splash_dist0=7

p_splash_dist1=30

p_splash_force0=10

p_splash_force1=100

p_splash_vel0=4.5

p_splash_vel1=10

v_vehicle_quality=4

p_max_substeps_large_group=5

p_num_bodies_large_group=100

 

e_particles_quality=4

e_particles_lod=1

e_particles_max_emitter_draw_screen=32

r_UseSoftParticles=1

e_water_ocean_soft_particles= 1

e_particles_object_collisions=1

 

 

etter at du har kopiert det over og lagra, så høyre klikk på snarvei ikonet til crysis og legg til i parameter +exec 1

 

kjør crysis, jeg merka med alle instillinger på high (shader quality på very high, altså DX10) 4x AA, 0xAF :(

 

45fps, men har ganske kraftig overklokka maskin. før instillingene der, fikk jeg ca 28fps

Lenke til kommentar
etter at du har kopiert det over og lagra, så høyre klikk på snarvei ikonet til crysis og legg til i parameter +exec 1

 

kjør crysis, jeg merka med alle instillinger på high (shader quality på very high, altså DX10) 4x AA, 0xAF :(

 

45fps, men har ganske kraftig overklokka maskin. før instillingene der, fikk jeg ca 28fps

er det mulig å få det litt bedre forklart ? hva er det jeg skal kalle fila?

Endret av thunstop
Lenke til kommentar

ok, skal prøve

 

åpne mappen der du har installert spillet, også fortsett under mappen game, også under config

 

høyre klikk i mappen og og velg "NY", deretter ny tekstdokument, åpne det nye tekstdokumentet som er blitt opprtettet i config mappen, og kopier den lange teksten i forgje posten min inn dit, SÅ velger du LAGRE SOM, så kaller du den feks 1.cfg , og under filtype, velg "alle filer"

 

altså velg navn (1.cfg)

og lagre filtype som "alle filer"

 

også går du der du har crysis snareveien, enten skrivebordet eller startmenyen (hvis ikke snareveien er der, vet du nok hvordan du lager den

 

høyre klikk på snarveien og "mål" skal det stå

 

"D:\Games\Crysis SP demo\Bin32\Crysis.exe" -exec 1

 

akkurat som jeg har skrevet det, med gåsøyne

Lenke til kommentar
Jeg sitter med Geforce 7900 GS på laptop.

Den nye beta driveren skal støtte dette grafikkortet, men Nvidia finner ikke støtte til den nye beta driveren når jeg skal legge inn driveren. Kan det være at 7900 GS ikke støttes på laptop??

 

Hei,

 

har samme skjermkort i min laptop. Har har du "cluet" med skjermkortene i laptops og forhåpentligvis løsningen på ditt problem.

 

Last ned den siste beta driveren som støtter 7900, installer denne, ett stykke ut i installasjonen feiler denne, dette er helt normalt. Bare avbryt og start kontrollpanlet, gå inn på system, velg skjermkort, trykk oppdater driver, og velg driver i fra plasseringen av den nylig forsøkt installerte driveren, C:\Nvidia.

 

Velg manuelt den siste driveren på lista av drivere som du får opp, velg fortsett osv. Reboot etter endt installasjon. Velg rett oppløsning og vips, så er du klar til å spille igjen.

 

PS! Etter den siste driver updaten, kjører jeg 1440 x 900, med masse settings på high, shadows low for å få mere fps. Spillet flyter kjempefint.

 

Men etter dette har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny kick ass stasjonær PC:)

 

Lykke til

 

 

Jøss! Dette skal prøves, takker for tipset!

 

Edit: Hmm....Fulgte guiden din, men får beskjed om at den "beste driveren allerede er installert", virker ikke som om at jeg klarer å overstyre dette og legge inn beta-driveren. Vi snakker om driveren 169.01 ja?

 

 

Noen som ser hva som er årsaken til at jeg ikke får installert beta-driveren, slik Hotman får til..??

Endret av Dec
Lenke til kommentar
Tror nok det blir bedre ytelse ja men man må også huske hvor rått spillet er på maks quality, regner med dere med XP slipper unna med det meste siden i DX10 er det fysikk og realtime vær også i tillegg.

 

fysikk er det vel i like stor grad med DX9?

 

Det samme er vel realtime-vær også. Når skal folk innse at dx10 er en hypemaskin for å selge Vista? ALT av fancy effekter i Crysis har blitt gjort i spill i DX9 før.

Lenke til kommentar
Noen som ser hva som er årsaken til at jeg ikke får installert beta-driveren, slik Hotman får til..??

 

Gå hit: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=72

 

Velg den som passer til ditt operativsystem av 169.01 driverene

 

Les denne guiden: http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=33 (denne er for XP er link i den guiden til Vista-versjonen)

 

Så skal det gå helt fint.

Lenke til kommentar

Prøvde demoen i dag...

Fungerte veldig bra faktis. Har bare et 7800 gtx kort men jeg klarte faktisk å kjøre spille med rimelig go grafikk.

 

Dette spillet kommer til å bli extremt rått.

 

jeg merket at når du spilte på hard måtte man planlegg litt før man begynte angrepet.

Lenke til kommentar
Tror nok det blir bedre ytelse ja men man må også huske hvor rått spillet er på maks quality, regner med dere med XP slipper unna med det meste siden i DX10 er det fysikk og realtime vær også i tillegg.

 

fysikk er det vel i like stor grad med DX9?

 

Det samme er vel realtime-vær også. Når skal folk innse at dx10 er en hypemaskin for å selge Vista? ALT av fancy effekter i Crysis har blitt gjort i spill i DX9 før.

 

Nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...