Gå til innhold

CRYSIS! dårlig ytelse i demone ? , blir det bedre på full versjonen?


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke demoen på low men den idiotsiden systemlabtestem sier jeg kan ha over minimum

Har disse speccsa:

AMD Athlon 64 3800+

2048DDR Ram

Geforce 7650 GS 256mb

Windows Vista Home Premium

 

Og dette skulle ta det på low i følge systemtestsiden

 

Hele landskapet bare blinker når jeg er i fallskjermen..... blinker blått osv

Jeg har alt det nyeste driverne osv....

Og alt står på low som optionalvalget

 

Hva som er galt??

 

Ser andre her som er kansje dårligere pc enn det jeg har takler spillet på Low...... :(

 

Prøv å skru av anti aliasing i skjermkort drivern. Sett alt på ytelse, istedenfor kvalitet. Det hjalp for meg iaff :)

 

 

Eg har Amd 64 3500+ prosessor Sapphire Radeon X800XL grafikk-kort 2gb ram Og klarer med dette alt på medium, men Fysikken er på high og en til på high :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merker også at det kommer en veldig merkelig lyd fra skjermkortet når jeg starter crysis demoen eller crysis mp betaen, lyden kommer bare på introene og menyen, men forsvinner så snart jeg begynner å loade mission/map

 

hva kan dette komme av? det er ikke slik i noen andre spill.

 

har også Club3D 8800GTX

Endret av whipslash
Lenke til kommentar

Til alle dere nye så klarer jeg (med modden som gjør high ->very high) det meste på high i 1280x1024 uten noe som helst anti aliasing.

 

og jeg sitter på:

Intel Prescott 3,0 ghz (måtte hive den opp 3,4 for å kjøre stabilt i crysis)

Ati 1950xtx

2gb ddr5300 value ram

P5W DH-deluxe

Endret av Phinex
Lenke til kommentar
Jeg merker også at det kommer en veldig merkelig lyd fra skjermkortet når jeg starter crysis demoen eller crysis mp betaen, lyden kommer bare på introene og menyen, men forsvinner så snart jeg begynner å loade mission/map

 

hva kan dette komme av? det er ikke slik i noen andre spill.

 

har også Club3D 8800GTX

 

 

me 2 hører også denne lyden. blir som sakt borte med den gang jeg begynner og loade mission map.

 

club 8800GTX kanskje det er en grund til at det koster 1500,. billigere en de andre ,

Lenke til kommentar

Det er ikke CPU, lyden kommer fra GPU, og er helt vanlig. Lyden blir gjerne sterkere jo flere frames per second du har, derfor du hører det best i menyer, der er så klart FPS vedlig høy. Det er faktisk ikke alle kortene som gir fra seg lyd, men en god del gjør det. Spesielt av 8800GTX og Ultra. Det er ikke noe galt med kortet, eller for lite strøm fra PSU som noen har sagt tidligere... mange rare antagelser ute og gikk om det her i starten, når det først ble kjent.

 

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=37899

 

Bare kjør artifact testen i ATI Tool for å høre om du har lyden eller ikke.

Endret av Bloody Mess
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alle innleggene, men jeg vil bare kommentere forskjellen mellom DX10 og DX9: den er stor!

 

Det er andre DX10-spill som har blitt testet av diverse hjemmesider, og det er tydelig at DX10 gjør spill ekstra tungt å kjøre.

 

Jeg testet Crysis på min bærbare, som har Windows XP (altå DX9), Celeron M440, og Xpress 200M integrert skjermkort. Alle innstillinger var satt til minimum. Spillet var nesten spillbart! Jeg tipper at jeg fikk mellom 6 til 10 fps. Det største problemet var at tastatur og mus "hang seg opp". Det har jeg opplevd i andre spill også, men kun når jeg brukte batteriet.

 

Hvis det er mulig å velge selv, så anbefaler jeg Vista-brukere å skifte til DX9 i Crysis, om så bare for å teste det. Det man mister er (bl.a.) noe av fysikken i spillet, og at spillet har døgnrytme.

 

Ellers må jeg si at Crytek har imponert meg med optimaliseringen av spillet (og spillet i seg selv også, selvfølgelig). Det er bare rått det de har fått til.

Lenke til kommentar
Ser litt rundt om på de forskjellige forum hvor det er spekulasjoner om at Crysis Demo muligens kun er optimalisert for en CPU kjerne. Det kunne jo forsåvidt forklare den dårlige ytelsen.

Nei ikke vet jeg,men kjørte en test med 1 og 2 kjerner aktivert og det er kun marginale forskjeller.

Men det er kanskje riktig?

 

CPU Benchmark

 

E6600 = 1 Kjerne

 

Play time : 53.45s, Average FPS: 28.06

Min FPS: 4.75 at frame 995, Max FPS: 40.70 at frame 238

Average Tri/Sec: 34032588, Tri/Frame: 1212579

Recorded/Played Tris ratio: 0.59

 

 

E6600 = 2 Kjerner

 

Play time : 47.22s, Average FPS: 31.77

Min FPS: 4.63 at frame 478, Max FPS: 39.99 at frame 237

Average Tri/Sec: 34032588, Tri/Frame: 1214165

Recorded/Played Tris ratio: 0.59

 

Hvis dette er tilfellet så høres det bra ut. For da har vi mye i vente.

 

Jeg opplevde at min e6600 var usedvanlig kjølig under CPU testen. Den hold kun få grader mer enn idle. (idle 50, load 54). Men da jeg kjørte Intels full load test så lå den på 70. Så det er klart at dem ikke utnytter CPUen fullt, men dette kan også være fordi skjermkortet er en såppas liten flaskehals at det blir det som holder igjen.

 

Tror spillet er optimalisert for dual core men ikke quad core... Testet litt og kom fram til at jeg får akkurat samme ytelse med 2 cores aktivert som 4 men hvis jeg bare har en aktivert er jeg nede i 7fps

med 2 aktivert 35fps samme for 4

 

Er det ikke slik at Quad corene som er ute nå har fire kjerner hvor to og to kjører paralletlt noe som gjøre dem egentlig til Core 2 duoer. Var vel noe slikt med Q6600 i hvertfall. Isåfall så ser Crysis to kjerner og bruker en av dem, noe som gjør at det bruker to kjerner. Har egentlig ikke peil. bare mener å ha lest noe slikt om det.

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at Quad corene som er ute nå har fire kjerner hvor to og to kjører paralletlt noe som gjøre dem egentlig til Core 2 duoer. Var vel noe slikt med Q6600 i hvertfall. Isåfall så ser Crysis to kjerner og bruker en av dem, noe som gjør at det bruker to kjerner. Har egentlig ikke peil. bare mener å ha lest noe slikt om det.

 

håper du tar feil :p.. for da er det 2 av mine kjerner som ikke er aktivert.. vil si at jeg får bedre fps i spillet senere :D:D

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest alle innleggene, men jeg vil bare kommentere forskjellen mellom DX10 og DX9: den er stor!

 

At det er stor forskjell mellom dx9 og dx10 i crysis er feil. Det du ser i vista kan man enkelt få i XP ved å endre på .cfg filer. Er mye om dette overalt på forumet.

 

hva med at dx10 effektene fungerer bedre i vista og med dx10 driveren enn å aktivere alle dx10 effektene i XP??

altså

det er bedre ytelse med dx10 effektene i vista??

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest alle innleggene, men jeg vil bare kommentere forskjellen mellom DX10 og DX9: den er stor!

 

At det er stor forskjell mellom dx9 og dx10 i crysis er feil. Det du ser i vista kan man enkelt få i XP ved å endre på .cfg filer. Er mye om dette overalt på forumet.

 

hva med at dx10 effektene fungerer bedre i vista og med dx10 driveren enn å aktivere alle dx10 effektene i XP??

altså

det er bedre ytelse med dx10 effektene i vista??

 

Det er det ingen grunnlag til å hevde, alle tester jeg har lest gir forskjellige svar. på noen er det bedre fps på xp, noen på vista.

Lenke til kommentar

DX10 dreier seg om mer enn bare hvordan spillet ser ut, hvis jeg har forstått det rett. Det er også en måte å behandle fysikken i spill på, og det kan man ikke få med seg ved å endre en config-fil. Jeg refererer til intervjuet med Crytek-sjefen på Gamer.no.

 

EDIT: jeg fant ikke det sitatet jeg mente var i gamer.no sitt intervju, om DX10 og fysikken i Crysis. Da husker jeg ikke hvor jeg har lest det.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...