Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var bra. Men er litt overhvelmende når du kommer til den første plassen imo. Skjønte meg ikke helt på det der med flere forskjellige våpen. Har en kniv og øks i tillegg til sverdet mitt

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøpte spillet 2 dager før release og har spilt litt. Lurer på om det virkelig er slik at man må starte helt på nytt hvis man patcher spilletr?

Det må du IKKE. Jeg lasta ned patchen i dag, og jeg mista ikke noe som helst. Har spilt omtrent 4 timer både før og etter patchen. Ingen problemer.

Men tror du patchen er i funksjon da, siden du ikke startet på nytt!?

Regner da med det..? Hakke peiling hvordan sånt pleier å funke jeg. Men de hadde vel gitt beskjed om en måtte begynne på nytt igjen der du laster ned patchen??

Har ikke hatt noen problemer med spillet jeg jaffal (men det med at bildet ser "oppdelt" ut og rart ut under cut-scenes er der fortsatt)

Skrevet (endret)
Men de hadde vel gitt beskjed om en måtte begynne på nytt igjen der du laster ned patchen??

Det er vel akkurat det de har gjort.

- A whole lot of localization fixes (some of them won't work with old

savegames!)

Vet egentlig ikke om det er noe mer enn akkurat den fiksen der som du må starte på nytt for.

Endret av GW
Skrevet (endret)

Pokker, driver å prøver å bestemme meg nå. Har jækla lyst på the witcher, men er veldig usikker på om PC-en min greier å kjøre det bra... (specs i signaturen). Er surt å bruke 400kr på noe som funker dårlig, og jeg vil helst ha spillet til å kjøre med litt eyecandy!

Noen som har prøvd med ligneden spesifikasjoner?

EDIT: Leste at USA versjonen er sensurert, hva betyr det?

Endret av vestlia
Skrevet
Pokker, driver å prøver å bestemme meg nå. Har jækla lyst på the witcher, men er veldig usikker på om PC-en min greier å kjøre det bra... (specs i signaturen). Er surt å bruke 400kr på noe som funker dårlig, og jeg vil helst ha spillet til å kjøre med litt eyecandy!

Noen som har prøvd med ligneden spesifikasjoner?

EDIT: Leste at USA versjonen er sensurert, hva betyr det?

Tror nok at PC-en din funker bra nok ja.... Også med eyecandies. Spillet har 18 års grense fordi du kan.. uhm.. ha det litt gøy med noen av de kvinnelige NPCene du møter i spillet, og jeg tror noen av de kan ha noe å si for oppdragene også... Dessuten flyr det noen hoder hvis du får comboene riktig, og du kan få diverse effekter av alkoholen som drikkes (har ikke fått prøvd mer enn hodekuttingen enda). USA vesjonen har kanskje kuttet litt ned på blod og sex? tror den du får i butikken her i Norge er fri for sensur.

Og en ting til en god del her på tråden. SLUTT Å FÅ SPILL FRA DEN FORDØMTE "JOBBEN"! DETTE SPILLET HAR MINST 80 TIMERS SPILLETID, OGDET ER F*** MEG VERDT 449!

Nå skal det patches og spilles, talast.

Skrevet

vestlia: Jada, du blir mest sannsynlig å klare spillet helt fint.

Og en ting til en god del her på tråden. SLUTT Å FÅ SPILL FRA DEN FORDØMTE "JOBBEN"! DETTE SPILLET HAR MINST 80 TIMERS SPILLETID, OGDET ER F*** MEG VERDT 449!

We'll see about that.

Skrevet

Har spillt noen få timer nå - og lurer på noe: Inntrykket er at man bare skal forsyne seg av alt som finnes av ting og tang i kister og hus uten å tenke på at det er stjeling. Virker som om spillet legger opp til at man skal forsyne seg fritt uten at noen skal bli sure for det. Så er det bare å plukke opp alt man finner uten å tenke på å bli tatt som tyv eller noe. Bøker fins jo tilfeldig overalt og det er jo greit å ta disse og forsåvidt alt man kommer over. Litt urealistisk at ingen ser ut til å bry seg når man "stjeler", men det er vel sånn det er gjort....?

Skrevet
Kjøpte spillet 2 dager før release og har spilt litt. Lurer på om det virkelig er slik at man må starte helt på nytt hvis man patcher spilletr?

Det må du IKKE. Jeg lasta ned patchen i dag, og jeg mista ikke noe som helst. Har spilt omtrent 4 timer både før og etter patchen. Ingen problemer.

Men tror du patchen er i funksjon da, siden du ikke startet på nytt!?

Regner da med det..? Hakke peiling hvordan sånt pleier å funke jeg. Men de hadde vel gitt beskjed om en måtte begynne på nytt igjen der du laster ned patchen??

Har ikke hatt noen problemer med spillet jeg jaffal (men det med at bildet ser "oppdelt" ut og rart ut under cut-scenes er der fortsatt)

Du må prøve å framtvinge vsync via grafikk-kortets meny/innstilling. Kan være tearing du opplever...

Skrevet

Synes ikke akkurat at graffikken i spillet er så bra som annmelderne skal ha det til. Joa, de filmfrekvensene ser jo drit bra ut, men når du spiller er det ikke akkurat nå skjokk for øynene. Altså når f.eks graffikken får full pott på f.eks X6 sin annmeldelse, synes jeg ihvertfall ikke at det er mer 5/6 MAX. Jeg vet man ikke kan sammenligne det med crysis akkurat, men hvis man skulle ha gjort det, måtte vel Crysis fått 10/6 i forhold..

Skrevet

Ser at mange skryter av spillet, og tror kaskje jeg kjøper dette i morra (håper det funker på dataen dog).

Leste også at det har kommet patch for Vista, og at mange har problemer fortsatt! Selv kjører jeg Vista Home Premium 32-bit, men er det noen måte å få det til å fungere?

Skrevet (endret)
Synes ikke akkurat at graffikken i spillet er så bra som annmelderne skal ha det til. Joa, de filmfrekvensene ser jo drit bra ut, men når du spiller er det ikke akkurat nå skjokk for øynene. Altså når f.eks graffikken får full pott på f.eks X6 sin annmeldelse, synes jeg ihvertfall ikke at det er mer 5/6 MAX. Jeg vet man ikke kan sammenligne det med crysis akkurat, men hvis man skulle ha gjort det, måtte vel Crysis fått 10/6 i forhold..

Grafikken er clean og fin, og den er utrolig atmosfærisk. Spillermodellene ser dessuten utrolig tøffe ut. Veldig realistiske. Bare irriterende at det er så mange identiske folk. De kunne laget LITT flere forskjellige modeller. Uansett, grafikken er fin. Bare smell den opp på maks. Krever ingenting heller. Bar litt skeptisk i starten, da det av og til virker som om mellomsekvensene ikke går helt glatt. Når jeg spiller har jeg minimum 50 FPS til enhver tid (beregnet - har ingen FPS-viser).

Forskjellig grafikk tjener forresten forskjellige spill. Crysis sin grafikk er verken nødvendig eller praktisk i et spill som The Witcher. Jeg tror faktisk spillet ville vært mye mindre atmosfærisk om det hadde brukt CryEngine 2. Grafikken i The Witcher er - for meg - helt perfekt. Den tjener sitt mål akkurat som den skal.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet
Men de hadde vel gitt beskjed om en måtte begynne på nytt igjen der du laster ned patchen??

Det er vel akkurat det de har gjort.

- A whole lot of localization fixes (some of them won't work with old

savegames!)

Vet egentlig ikke om det er noe mer enn akkurat den fiksen der som du må starte på nytt for.

Nå dreier "localization" seg stort sett om støtte for flere språk (engelsk, spansk, tysk, etc) i et program. Så som sådant skulle det ikke ha noen praktisk betydning i forhold til selve spillet (oppdrag, items, etc.).

Skrevet
Litt irriterende med de lange lastetidene...bare for å gå inn i et lite hus og ut igjen f.eks.....

Enig..rett og slett slitsomt :p

Skrevet (endret)

Grafikken er clean og fin, og den er utrolig atmosfærisk. Spillermodellene ser dessuten utrolig tøffe ut. Veldig realistiske. Bare irriterende at det er så mange identiske folk. De kunne laget LITT flere forskjellige modeller. Uansett, grafikken er fin. Bare smell den opp på maks. Krever ingenting heller. Bar litt skeptisk i starten, da det av og til virker som om mellomsekvensene ikke går helt glatt. Når jeg spiller har jeg minimum 50 FPS til enhver tid (beregnet - har ingen FPS-viser).

Forskjellig grafikk tjener forresten forskjellige spill. Crysis sin grafikk er verken nødvendig eller praktisk i et spill som The Witcher. Jeg tror faktisk spillet ville vært mye mindre atmosfærisk om det hadde brukt CryEngine 2. Grafikken i The Witcher er - for meg - helt perfekt. Den tjener sitt mål akkurat som den skal.

Helt enig med deg!

Og kanskje jeg har sånn tearing. Må prøve å få fram v-sync greia :p

Edit: Det funka ikke :/ Stilte V-sync til "force on", men det ble ikke noe bedre. Noen som har noen forslag?

Problemet:

Hmm. Har litt problemer med spillet (kjører i XP, maskinvaren ser dere i signaturen min)

Mellomsekvensene ("filmene") ser litt merkelige ut. Akkurat som om det er "striper" mellom hver cm. av skjermen ca.

"Stripene" er ikke direkte synlige, men det oppstykker bildet på en rar måte. En må kanskje se nøye etter for å se det...

Forslag?

Endret av Jakoozie
Skrevet

Med en svakere PC enn det du har (kjører også XP), har jeg ingen slike problemer. Har du de nyeste skjermkortdriverne? Om du har det, kan du eventuelt prøve en litt eldre en. Er ikke helt sikker på om jeg har den nyeste. Kommer an på om det har kommet en ny en i løpet av de siste to ukene.

Skrevet (endret)

Er i chapter II nå, som ikke klarer helt å følge opp spenningen / intensiteten fra slutten på chapter I. Synes likevel spillet er bra - som nevnt en del lasting av områder, men synes dette likevel går fort. Tommelen opp, dette er absolutt bra saker etter min mening.

Et lite sidesprang:

Da jeg installerte "snublet" jeg over slutten på EULA'en; "The Software is prohibited for export or re-export to Cuba, North Korea, Iran, Syria and Sudan and to any country subject to relevant trade sanctions. You hereby agree that You will not export or sell any Controlled Technology for use in connection with chemical, biological, or nuclear weapons, or missiles, drones or space launch vehicles capable of delivering such weapons."

"Jøss" tenkte jeg.

Endret av Gnurk
Skrevet

Jeg har en bærbar med nVidia Quadro FX 2500M-chipen (tilsvarer en litt treg 7800GTX). Den bruker driver versjon 84.29 fordi Dell ikke har somla seg til å gi ut nyere drivere. Jeg har ingen problemer. Kjører 1280x800 med high-instillinger (1920x1200 er native, men det blir litt drøyt..), og ting går greit, har ikke følt noe behov for å kjøre med lavere innstillinger. Har heller ikke opplevd noen problemer i mellomsekvensene.

Skrevet
Jeg får feilmeldingen "please insert original dvd". Wtf? Får dette både før og etter patch. (ja selvfølgelig har jeg original dvd)

Har hørt om andre som har det problemet. Sjekk på www.thewitcher.com/forum

Mener det er et par poster om det der..

Ang. problemet mitt, jeg har denne driveren LINK

Er det den nyeste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...