Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problematikk ved og sjemme bort kjeresten?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Dama har spørt om blomster/roser.
Gir henne masse gaver og sånt, men aldri gitt henne roser da hun spørte om det.


Her er et eksempel.

Han sa nei fordi hun spurte. Hvor er logikken i det?

Øhm.. Det der er ikke et eksempel på et forhold som gikk skeis, fordi bortskjemming ble et problem, er det vel..? De eksemplene er her:

 

Gjør du for mye og for ofte, tar de det etterhvert for gitt. Da betyr det ikke like mye lenger, og de kan tilogmed bli sure om du skjemmer dem mindre bort en periode. Det er en fryktelig uting og dårlig egenskap.
Snakker av erfaring, og dette var en stor del av grunnen til at det ble slutt etter 3 år..

Gjør ikke den feilen igjen.


 

Jeg mista dama på grunn av at hun gikk lei meg. Hun fikk det som hun ville hele tiden. Må ikke finne på å gjøre samme feilen altså.



 

 

Jeg mista dama på grunn av at hun gikk lei meg. Hun fikk det som hun ville hele tiden. Må ikke finne på å gjøre samme feilen altså.

Jeg er redd jeg gikk på samme bommerten.
Mulig jeg brydde meg for mye om hvordan hun hadde det, jeg ordna opp mellom hun og folk hun diskuterte/kranglet med.
Tror ikke det blei noen jaktmarker for hun, for lite spenning.. For mye trygghet.

Jeg er bare 16 år, og det forholdet varte bare i 7 måneder men det betydde endel for meg. wink.gif


 

Jeg vil svare et umiddelbart ja på dette spørsmålet, for som toth skrev - de tar det for gitt etter hvert. Min erfaring er da at man må gi mer for å få den ønskede effekten, og til slutt når man et punkt der man ikke har mer å gi. Og hva da?

Jeg har blåst min del av sjansene simpelthen fordi jeg ga for mye for fort, så dama til slutt ble lei og bakket ut fordi jeg hadde svidd alt kruttet i starten.
Men som toth også skrev - gjør ikke den feilen igjen.


 

Vel, det er ingen tvil om at bortskjemming kan skape trøbbel. Snakker som sagt av erfaring, dog i mitt tilfelle gikk det ut på at hun ble så godt vant og tok ting for gitt, at _jeg_ ble lei. Jeg ble lei av manglende takknemmelighet, selv om det nok var min egen feil, som fungerte som personlig taxisjåfør og lommebok for henne.
Hun presterte blandt annet å bli pottesur fordi jeg ikke gadd å hente en venninne og kjøre henne til seg. Uten at jeg skulle noe på veien eller der ellers i det hele tatt. Det var en vekker for meg, og jeg sa ifra. Joda, hun skulle prøve å være mer takknemmelig, men det var nok for sent. hun var blitt for godt vant, og det var mest min egen feil. Endte med at jeg begynte å føle en slags forakt for hennes oppførsel som følge av dette, og jeg gjorde det slutt etter en stund.

Den andre siden er at det rett og slett blir kjedelig å få alt man vil. Min nåværende kjæreste ble lei av exen sin, rett og slett fordi det ikke var nei å få. Det blir ingen konkurranse/utfordring på en måte.. Og når man ikke bare tar det for gitt, men faktisk har det for gitt, da blir det fort kjedelig. Hun dumpet ham, og dette var hovedgrunnen til at det gikk slik.


Kan vi droppe kveruleringen nå, og bare konkludere at for mye bortskjemming i flere tilfeller kan ødelegge et forhold? Vi har her flere konkrete eksempler som stadfester det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dama har spørt om blomster/roser.

Gir henne masse gaver og sånt, men aldri gitt henne roser da hun spørte om det.

 

Her er et eksempel.

 

Han sa nei fordi hun spurte. Hvor er logikken i det?

 

Logikken i det er at jeg gir gaver til henne fordi jeg føler for det og ikke fordi at hun forventer det. Er en meget stor forskjell på det. Overdrev litt, jeg gir henne ikke masse gaver men hender at jeg kjøper henne noe fint iblant, men det gjelder for henne også.

Lenke til kommentar

Hun: "Kan du kjøpe roser til meg?"

Du: "Nei"

 

Forventer man en ting fordi man spør? Man forventer noe hvis man sier: "Hvorfor kjøper du aldri roser til meg? Du er en dårlig kjæreste"

 

Toth: Og gjennomsnittsalderen på de som har skrevet er? Jeg har vært i et 3års langt forhold hvor det samme var tilfellet. Han "skjemte meg bort". Jeg lot situasjonen bli som den ble fordi jeg gikk lei. Jeg gikk ikke lei fordi jeg ble bortskjemt. Jeg gikk lei fordi jeg var ung og fordi vi ikke passet sammen.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke gjennomsnittsalderen bedre enn du. mitt forhold hvor problemet var tilstede varte i 3 år, det røk når jeg var 21. Min kjæres tilsvarende røk når hun var 18.
Han er 16, Bjorshol og Raven_H. vet jeg ikke.

Men igjen roter du av en eller annen grunn på siden av problemstillingen. Om du faktisk mener at overdreven bortskjemming IKKE kan bli et problem i noen tilfeller, får du komme med konkrete argumenter, og motbeviser mot nevnte eksempler. Med mindre dette skjer, er det liten vits i å fortsette i dette sporet.

Du prøver stadig å diskutere om personer i slike forhold oppfører seg bra/riktig, og om slike forhold er modne osv. Det er strengt tatt off-topic, noe du som moderator vel bør holde deg for god for.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det meste som er overdrevent kan bli et problem i noen tilfeller. Trådstarter spør et spørsmål som egentlig krever et ja/nei-svar. Det finnes ikke noe ja/nei-svar, derfor utbroderes emnet seg. Jeg har kommet med svar på det andre har skrevet.

 

Om du ønsker å kritisere meg som moderator kan du ta det et annet sted. Dersom du mener at mine svar er off-topic så får du rapportere dem slik at en annen moderator/admin kan se på saken og vurdere om det er off topic. Jeg kommer ikke til å kommentere dette videre i denne tråden.

Lenke til kommentar

 

 

Det meste som er overdrevent kan bli et problem i noen tilfeller. Trådstarter spør et spørsmål som egentlig krever et ja/nei-svar. Det finnes ikke noe ja/nei-svar

Jo, det gjør det.

 

Er det problematisk og sjemme bort kjeresten for mye?

Merk ordet FOR. For mye av noe er problematisk.
"for mye" betyr jo pr. def. mer enn hva som er bra.
Lenke til kommentar

Siden alder kom opp så har jeg passert 31 med noen måneder, så jeg er en gammel ravn ;)

 

Dessuten tror jeg toth har et viktig poeng når han trekker fram at folk prøver å kompensere for lavt selvbilde ved å være ekstra snille, ofte til krampa tar dem etter det jeg har sett. Jeg vet iallfall at det var årsaken til at det skar seg for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...