Gå til innhold

Kjæresten og jeg ønsker å finne et spill vi kan spille sammen!


Anbefalte innlegg

Heisann!

Da har jeg og kjæresten min funnet ut at vi skal prøve å spille et spill sammen når vi ikke er hos hverandre.

Vi ønsker derfor forslag på hvilket spill dette kan være.

Kriteriene er som følger:

  • Ikke rent FPS-spill.
    Ikke alt for krevende av hardware.
    Det må være et online-spill

Om jeg kommer på mer, så skriver jeg det opp.

World of Warcraft er ikke aktuelt.

Edit: Eller veldig like spill som WoW er heller ikke aktuelt.

Edit2: Om mulig, prøv å anbefal spill som omhandler styring av én karakter. Jeg er ikke så veldig glad i å styre mange personer i en hær. F.eks om man kan spille SWAT 3, eller, Double Agent, eller noe likenende?

 

Jeg liker skytespill, bilspill og tenkespill. Hun har ikke spilt særlig mye PC før, men platform og adventure da hun var mindre på PS2.

 

Hele filosofien er da at vi skal kunne gjøre oppdrag og hjelpe hverandre i dette spillet da, om det eksisterer.

 

Skriv gjerne litt om hvorfor vi burde prøve nettopp det spillet du anbefaler.

 

:)

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Hva med Command And Conquer 3, det kan dere linke på via hamachi, lage store baser ilag å slåst mot onde Nod, eller prøve World In Conflict, det er under strategi spill, og kan vell gi stor glede :D

 

Vet ikke hvordan spill du liker, men det finner du sikkert ut ;)

Lenke til kommentar

Hva med adventure-spill? Det er en sjanger som pleier å gå hjem hos ikke-hardcore-gamer-damer. :)

Den Lengste Reisen, Drømmefall og Sam n Max Season 1 ligger ute på Steam til en billig penge.

Jeg spilte forøvrig også Portal sammen med kjæresten, det var ganske vellykket. Felles problemløsning "hvordan kommer vi oss videre her?"

 

Edit: Oops, jeg leste opprinnelig post litt dårlig. Forslagene mine er vel ikke så gode hvis dere ikke sitter i samme rom, sorry. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Jeg tror at Second Life vil slå helt ann for dere to.

 

Det er rett å slett for mye å skrive, les mer her:

 

http://secondlife.com/whatis/world.php

 

Lag din egen avatar (figur), kjøp klær, lag ditt eget utseende, kjøp en tomt, kjøp et hus, bygg et hus, uendelig med muligheter i det spillet!

 

edit: Kan forøvrig legge til en ting.. ingenting i spillet (altså modeller, øyer, byer, teksturer, animasjoner, klær, etc er laget av utviklere, ALT er laget av andre spillere

 

:D

 

edit 2: det er også gratis :)

Endret av Mompen
Lenke til kommentar
edit 2: det er også gratis :)

Er ikke det sånn "gratis" ?

 

Jo, det har du helt rett i :)

 

Du kan spille gratis, men vil antakeligvis få mer moro hvis du betaler for det.. Finnes folk som spiller Second Life på fulltid og jobber da med kjøp og salg av ting og tang in-game, da for ekte penger og lignende.. Ganske sprøtt egentlig..

Lenke til kommentar

Med de kravene OT har, så er det ikke for mange valg.

Det skal være online, du skal kun styre én karakter, men det skal ikke være MMORPG.

 

Da er du i praksis begrenset til Hack'n'Slash-spill ala Diablo (som nevnt tidligere i tråden).

Synes dere begrenser valgene deres VELDIG. Kan jeg få spørre hvorfor?

 

Eksen og jeg spilte veldig mye Heroes of Might and Magic sammen, dette var helt nydelig. Men du vil jo bare styre én person, så da er jo det spillet heller ikke aktuelt...

Endret av elf_man
Lenke til kommentar
Med de kravene OT har, så er det ikke for mange valg.

Det skal være online, du skal kun styre én karakter, men det skal ikke være MMORPG.

 

Da er du i praksis begrenset til Hack'n'Slash-spill ala Diablo (som nevnt tidligere i tråden).

Synes dere begrenser valgene deres VELDIG. Kan jeg få spørre hvorfor?

 

Eksen og jeg spilte veldig mye Heroes of Might and Magic sammen, dette var helt nydelig. Men du vil jo bare styre én person, så da er jo det spillet heller ikke aktuelt...

Det kan godt være et MMORPG-spill, men ikke et som er veldig likt, noe jeg har hørt LoTRO er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...