Gå til innhold

Ubuntu 7.10 ute nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd.

 

mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst.

Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp.

Lenke til kommentar
Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd.

 

mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst.

Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp.

 

Sjekk menyene i openSUSE ;-)

Lenke til kommentar
Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd.

 

mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst.

Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp.

 

Sjekk menyene i openSUSE ;-)

Kommer denne Mac ripp-off funksjonen til Ubuntu også?

 

Blir mer eller mindre tvunget over på Linux nå pga jobbing med GPGPU. Kan ikke si jeg er veldig motvillig selv om jeg synes både Vista og nyeste Mac OS X er veldig bra. Må imidlertid innrømme at Office 2007 + PDF og XPS lagringsfunksjonen er ganske uslåelig da..

 

Uansett gjør jeg herved mitt ved å la jobbmaskina stå å seede alle Ubuntu 7.10 torrents over helga. 100Mbit :)

Lenke til kommentar
Har kjørt den siden midten av september og er stort sett fornøyd.

 

mangler ennå litt for å gjøre hele oppsettet med skjermkort og skjerm/3d-effekter sømløst.

Trodde aldri jeg ble å si dette, men det er en ting Vista har som bør portes - Funksjonen i startmenyen der man begynner å skrive 'amp' så kommer winamp, amp311 og alle andre ting som er relatert til amp opp.

 

Sjekk menyene i openSUSE ;-)

Noen linket denne lengre opp:

 

menu-xbfx.jpg

Lenke til kommentar

Har endelig bestemt meg for å prøve ubuntu 7.10.. Laster ned rar filen, pakker ut, brenner filene til cd og starter på nytt.. Gidder den å boote fra cden?? Neeeei! (fungerer fint å boote fra vista-cden). Har prøvd å laste ned ubuntu 2 ganger og brent det ut 2 ganger.. Ingen endring..

Så prøver jeg å kjøre "wubi-cdboot" filen fra linux cden.

Et program kjører og ber meg om å reboote, da får jeg opp boot alternativ mellom linux og vista. velger linux, linux-logoen står på skjermen i ca 5 min, før maskinen gir fra seg et par raske "pip" og skjermen blir svart og ingenting skjer.

Starter så opp windows og får beskjed om at ubuntu allerede var installert og om jeg vil fjerne det fra f: ? ......

 

Hva F.....

 

Hvor vanskelig skal det være å installere et operativsystem.. Windows er jo edens hage i forhold til dette.. I tillegg at det krøller seg totalt, så får man jo heller ikke valgalternativ om hvor man vil installere det...

 

Hadde veldig lyst til å prøve linux, spesiellt etter at ubuntu 7.10 kom. Men for meg ser det ut som M$ fortsatt er tingen. Det fungerer ihvertfall, selv om jeg er lei av det.

 

Har e6600, gigabyte ga-965p-ds3, 8800 gts, 4 gig GeIL DDR2 PC6400 Ultra.

 

Er vel rimelig kurante komponenter, så skjønner ikke hvorfor ubuntu ikke skulle fungere..

Lenke til kommentar
Har endelig bestemt meg for å prøve ubuntu 7.10.. Laster ned rar filen, pakker ut, brenner filene til cd og starter på nytt.. Gidder den å boote fra cden?? Neeeei!
pleier å hjelpe å brenne med boot-sektor :p Det er ikke noen RAR-fil bare fordi du får opp WinRAR-ikonet. Det er en .ISO som du må åpne med brenne-programmet ditt så CDen/DVD-en blir identisk med "masteren"
skjønner ikke hvorfor ubuntu ikke skulle fungere..
Problem Exists Between Keyboard And Chair dessverre Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du må velge norsk språk når du bruker live cd-en. Og velger du norskspråk når du bruker live cd-en og velger å installere Ubuntu vil alt bli på norsk i den ferdig installerte utgaven.

 

NB: Det forutsetter at du er tilkoblet nettet med kablet nettverk da den vil hente en del norske språkpakker i fra nettet. :)

 

Edit: Du må velge språket når du får opp installasjons menyen til live cd-en, det er det enkleste.

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...