Gå til innhold

Hvilke er dine sesongspill: Vinter/Jul?


Anbefalte innlegg

Nå er vi på god vei mot vinter og julen som følger med. Glatte veier, kalde morgener, mørkere kvelder, nakne trær, julepynt (om en liten stund), bruk av varmeovner, sofakos under dyna etc, dere skjønner tegningen. For meg er dette muligens den morsomste og koseligste perioden av året. Jeg har hauger av minner og gode assosiasjoner knyttet til denne tiden, og hvert år skapes det nye.

Noe av det som preger "innekosen" mest, er spillingen. Jeg foretrekker gjerne spill med en god stemning, som er litt fengslende og dyp. Gjerne spill som inneholder snø-områder. Tidligere år har jeg eksempelvis kost meg med Kameo, Twilight Princess og Halo, i denne perioden. Alle ypperlige vinterspill. I år har jeg tenkt å kose meg med Metroid Prime 3, Mario Galaxy, Mass Effect og Phantom Hourglass. Men jeg har også planer om å plukke opp noen eldre spill som jeg enda ikke har hatt anledning til å spille (Lost Planet er sikkert billig i disse tider, og inneholder masse snø). Selvfølgelig kommer jeg også til å runde et av mine spill om igjen for ørtende gang, bare for nostalgiens skyld (vurderer Mario 64).

 

Formålet med denne tråden (om du ikke har sjønt det enda), er nemlig å diskutere hvilke spill som er dine vinterfavoritter, og HVORFOR!? Ikke minst hvilke spill du har planer om å spille i år, og igjen, HVORFOR!? Legg gjerne ved bilder fra spillene deres, det funker bra. :new_woot:

 

Jeg KREVER at alle begrunner titlene dine, slik at vi ikke får en kjip telletråd. Om noen ikke klarer dette, skal jeg personlig rapportere innleggene deres. :ph34r:

 

Edit:

Kult om dere ikke bare nevner nye, hippe spill som dere velger kun fordi de kommer ut akkurat nå, det har vi så mange andre tråder til. Denne er liksom litt reservert til spill som er valgt fordi de passer godt til årstiden.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med det blir gamle klassikere denne julen som alltid. Som med påsken har jeg mine "must play" spill som jeg bare må skyte gjennom på den høytiden. I påsken er det Banjo-Kazooie (ja du kan lure hvilken påskeasosiasjoner jeg får av en lubben bjørn og en rappkjeftig fugl men slik er det bare) men til jul, da er det The legend of Zelda: Ocarina of time.

 

Grunnen til at jeg tar frem dette vær romjul er fordi jeg fikk det første gang i romjulen 1998. Jeg kjøpte det selv for oppsparte penger i løpet av de siste måndene, og gledet meg så forferdelig. Jeg brukte hele romjulen på å kose meg gjennom spillet, og siden den tid har Ocarina of Time blitt like obligatorisk som Grevinnen og hovmesteren er på lillejulaften.

 

Av nyere spill jeg har tenkt å anskaffe meg i disse vinterlige månder (som egentlig ikke begynner før i Desember, spillene jeg nevner kommer til høsten altså i November) er Mass Effect og Super Mario Galaxy. Begge spillene ser meget godt gjennomført ut, og vekker stor interesse i min gamer mage.

 

Men som sagt, ingen spill slår Ocarina of time i nostalgiske minner. Jeg husker faktisk at jeg var så glad når jeg var ferdig med Water Temple, som ble fullført 5 juledag 1998.

Lenke til kommentar

Gears Of War - har ikke spilt det før, og skal ha det til PC, det ser helt vilt ut og jeg er overbevist om at jeg kommer til å elske det spillet. Blood & Gore!

 

Assassin's Creed - som jeg har skrevet tidligere ang. dette spillet, så lenge dem får til et solid og gjennomført kampsystem så kan det hende dette blir ett av årets beste spill hands down.

Lenke til kommentar

Genial tråd; jeg tror jeg skal se om jeg kan grave frem igjen SNES'en, og spille Zelda III: A Link to the past. Følelsen jeg fikk første gangen jeg tok Ganon alene, etter å ha puttet sølvpilen i han for å kunne gi han skade, var fantastisk. Hvis ikke jeg husker helt feil så må dette ha vært i julen '92 eller '93, ack ack. Nå gleder jeg meg litt til jul, samtidig som jeg føler meg gammel :p

Endret av morpheos
Lenke til kommentar

Er veldig enig med trådstarter, julen er absolutt en tid hvor man kan kose seg med spill.

 

Ved juletider pleier jeg veldig ofte å dra frem den gamle Playstationen igjen og gjerne ta noen timer med "Final Fantasy VII". Rett og slett et fantastisk spill som jeg aldri blir lei av, har rundet det uttallige ganger, men er nesten like morsomt hver gang. Om jeg finner frem dette spillet også i år vil tiden vise.

 

En annen gammel klassiker som jeg kommer til å finne frem og forhåpentligvis runde denne julen er "Zelda a link to the past." Rett og slett fordi det er et genialt spill og det er en god stund siden jeg har fullført hele.

 

Ellers blir det nok som vanlig en god del Warcraft 3 gaming med "Defence of the ancients". Dette spilles jo regelmessig gjennom hele året, men kan jo nevne det uansett.

 

Det er også stor sannsynlighet for at det blir foretatt noen besøk til kompiser som har Nintendo Wii for å spille både Mario Galaxy og Metroid. Begge er jo gamle klassikere så det blir spennende å se om de lever opp til forventningene som har blitt skapt av forgjengerne.

 

Ha en god spillvinter!

Lenke til kommentar

Red Alert 2.

Fikk det til jul det året det kom og spilte hele natt til 1. juledag og halve 1. juledag :p

Det var så bra, jeg var så hekta der og da, og det var så moro, så hver jul siden da, har jeg satt meg ned og spilt RA2.

 

Commander Keen IV: Secret of the Oracle.

Dette spillet, sammen med Civilisation 1, har gode minner fra vinter og juletider for min del.

Når jeg fikk besøk av min eldre fetter, satt vi alltid og spilte enten Civ eller Keen, som han hadde med seg på disketter.

Det var så usannsynlig bra og vi satt hele helga og spilte og tenkte ikke på å være ute og leke i snøen og få roser i kinnene og kakao når vi kom inn :p

Lenke til kommentar

Det blir vel gjerne å runde Robocod på SMS som hver jul =) Et deilig spill som har mange assosiasjoner til vinter og julemåneden. Alle itemsene er enten pakker eller ting som kunne vært i pakkene. Historien ender vel med at man stopper en gal vitenskapsmann forkledd i snømanndrakt og så kommer julenissen og hjelper til med the final blow. Et alle tiders spill som jeg gleder meg til å spille hver vinter!

 

post-76465-1192688636_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å runne The longest Journey. Grunnen er ganske helt enkelt, jeg runnet drømmenfall først, og har aldri fått dratt meg til å runne eneren :blush:

 

Jeg skal også runne noen spill som ligger på dataen. Som Doom 3: Ressurection of Evil, Halo2 og noen andre..

 

Jeg kommer nok også til å spille masse FM08, kommer ikke utenom det :thumbup:

 

Utenom dette, kommer jeg til å stå på Snowboard. være med dama og ha en fortreffelig jul :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Må virkelig si at James Pond 2: Codename RoboCod på Sega MegaDrive gir en strålende julefølelse, husker fortsatt at kameraten min kjøpte dette når det kom på det tidlige 90-tall. Største grunnen til at dette vekker gode følelser er nok at det er en fin-fin snø- og julesteming i spillet, og når jeg skulle reise hjem etter å ha spilt det for første gang kom også årets første snøfall. Ah, good times! :)

 

Eller skal man ikke se bort i fra at jeg børster støv av Amped-spillene av åpenbare grunner. Må si jeg virkelig savner et skikkelig snowboardspill på dagens platformer, fint om EA kunne ta alt som er fett med skate og sette det inn i et snowboardspill. :)

 

Har også et par andre spill jeg husker godt fordi de har blitt spilt under vennegjengen sin årlige Hemsedaltur som finner sted siste helgen før Jul vært år - her har spill som Burnout 3, Twisted System (et Fuzion Frenzy minigame som krever mad skills;)) og Guitar Hero stukket seg frem. Flotte og sosiale spill å kose seg med etter en lang dag i bakken kombinert med en halvveis uanstendig mengde alkohol.

Lenke til kommentar

Vel i jula har jeg mye fri, så da tar jeg fram de spillene som krever mye tid å spille igjennom.

 

Zelda - Twilight Princess: Har aldri helt fatta den greia med Zelda. Kjøpte TP i håp om at det skulle frelse meg, men det har ikke skjedd enda og jeg har bare spilt litt over 4 timer inn i spillet. Har planer om å i hvert fall spille 20 timer i jula. hvis jeg ikke liker spillet da, så gir jeg opp.

 

Final Fantasy: Pleier alltid å spille et FF-spill i jula. Har ikke helt bestemt meg for hvilket jeg skal velge. Vurderer å spille igjennom XII en gang til. Men denne gangen skal jeg ikke åpne alle kistene, slik at jeg får tak i Zodiac spear. FF VIII og IX er også hete kandidater.

 

Mass Effect: HVIS lommeboka tillater det blir det Xbox360 i julegave fra meg selv til meg selv. Det kommer litt ann på anmeldelsene, men hvis disse blir gode (og det tror jeg) så kjøper jeg dette spillet. I tillegg vil jeg nok anskaffe Gears of War eller Bioshock.

 

Det spillet som gi meg den gode julefølelsen er Wizball til C64. dessverre har jeg ikke en C64 og det blir ikke det samme på emulator, så den må jeg nok stå over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...