Gå til innhold

Omtale av Football Manager 2008 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også spilt så og si hver versjon av Championship Manager/Football Manager siden Amiga, og gleder meg som en unge til at dette spillet kommer i posten siden jeg har forhånsbestilt det av CDON til en redusert pris. Jeg gleder meg til dette spillet kommer, men min sambo gleder seg vel ikke...

Lenke til kommentar

Og da fikk jeg mitt eksemplar av Football Manager 2008 i posten :)

Men som sagt, jeg venter nok til Januar - Februar før jeg virkelig begynner å spille det.

 

Skal bare teste ut editoren og litt sånt, før jeg går til bake til Football Manager 2007, med den oppdaterte 2007 databasen.

 

Venter på at alle oppdateringene, samt at folk skal få laget skikkelige facepacks, kits, logo packs, skinns osv før jeg begynner å spille på alvor :D

Lenke til kommentar
En nyhet i år er at du kan balansere budsjettene for spillerkjøp og lønn. Hvis du kun skal handle inn spillere som står uten kontrakt, trenger du jo mest til lønningen. I Football Manager 2008 kan du da flytte penger fra kjøpsbudsjettet til lønnbudsjettet, uten styrets innblanding. Denne glimrende løsningen gjør hverdagen på overgangsmarkedet langt lettere for deg.

Vedder på at han som har skrevet artikkelen hadde énsifra i "detaljstyringsnivå" på 07, for dette kunne man fint gjøre da også. I går hadde jeg valget mellom £1.1M - £4M/u i lønnsbudjsett, og £48M - £248M i transferbudjsett. Hvis man øker det ene, minker det andre. Jeg valgte forøvrig £2M/u og £197M (har foreløpig handlet for £1.5M, og er ferdig).

 

Taktikkmenyen er for øvrig den største nyheten under kampene. Her kan du bytte taktikk og spillere, samtidig som kampen vises i et lite vindu på venstre side av skjermen. Dermed får du ikke unaturlige avbrekk når du skal endre på laget.

Dette kan du vel gjøre i 07 også. Bare å velge "hurtig" istedenfor "detaljert" taktikk.

 

Ellers er planlegger jeg å bygge opp et lite spansk drittlag med horder av unge brasilianere, for jeg regner med at de fortsatt er jævlig imba?

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
En nyhet i år er at du kan balansere budsjettene for spillerkjøp og lønn. Hvis du kun skal handle inn spillere som står uten kontrakt, trenger du jo mest til lønningen. I Football Manager 2008 kan du da flytte penger fra kjøpsbudsjettet til lønnbudsjettet, uten styrets innblanding. Denne glimrende løsningen gjør hverdagen på overgangsmarkedet langt lettere for deg.

Vedder på at han som har skrevet artikkelen hadde énsifra i "detaljstyringsnivå" på 07, for dette kunne man fint gjøre da også. I går hadde jeg valget mellom £1.1M - £4M/u i lønnsbudjsett, og £48M - £248M i transferbudjsett. Hvis man øker det ene, minker det andre. Jeg valgte forøvrig £2M/u og £197M (har foreløpig handlet for £1.5M, og er ferdig).

Tror du i så fall har 20 i å misforstå. :)

 

Det jeg beskriver er når du handler inn nye spillere, ikke i din egen kontraktsforhandling med klubben. Du kan når som helst balansere dette budsjettet mens du er på overgangsmarkedet - hele sesongen.

Lenke til kommentar
En nyhet i år er at du kan balansere budsjettene for spillerkjøp og lønn. Hvis du kun skal handle inn spillere som står uten kontrakt, trenger du jo mest til lønningen. I Football Manager 2008 kan du da flytte penger fra kjøpsbudsjettet til lønnbudsjettet, uten styrets innblanding. Denne glimrende løsningen gjør hverdagen på overgangsmarkedet langt lettere for deg.

Vedder på at han som har skrevet artikkelen hadde énsifra i "detaljstyringsnivå" på 07, for dette kunne man fint gjøre da også. I går hadde jeg valget mellom £1.1M - £4M/u i lønnsbudjsett, og £48M - £248M i transferbudjsett. Hvis man øker det ene, minker det andre. Jeg valgte forøvrig £2M/u og £197M (har foreløpig handlet for £1.5M, og er ferdig).

Tror du i så fall har 20 i å misforstå. :)

 

Det jeg beskriver er når du handler inn nye spillere, ikke i din egen kontraktsforhandling med klubben. Du kan når som helst balansere dette budsjettet mens du er på overgangsmarkedet - hele sesongen.

Jeg snakker heller ikke om kontraktsforhandlinger (er klar over at man kan velge det der også), men budsjettene som du ordrett har beskrevet i artikkelen ("En nyhet i år er at du kan balansere budsjettene for spillerkjøp og lønn."). Riktignok får jeg bare lov til å gjøre dette én gang per sesong, men da er det jo fortsatt mulig.

Lenke til kommentar
En nyhet i år er at du kan balansere budsjettene for spillerkjøp og lønn. Hvis du kun skal handle inn spillere som står uten kontrakt, trenger du jo mest til lønningen. I Football Manager 2008 kan du da flytte penger fra kjøpsbudsjettet til lønnbudsjettet, uten styrets innblanding. Denne glimrende løsningen gjør hverdagen på overgangsmarkedet langt lettere for deg.

Vedder på at han som har skrevet artikkelen hadde énsifra i "detaljstyringsnivå" på 07, for dette kunne man fint gjøre da også. I går hadde jeg valget mellom £1.1M - £4M/u i lønnsbudjsett, og £48M - £248M i transferbudjsett. Hvis man øker det ene, minker det andre. Jeg valgte forøvrig £2M/u og £197M (har foreløpig handlet for £1.5M, og er ferdig).

Skryter du av at du klarer å utvikle talenter med Man U her óg?

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar
En nyhet i år er at du kan balansere budsjettene for spillerkjøp og lønn. Hvis du kun skal handle inn spillere som står uten kontrakt, trenger du jo mest til lønningen. I Football Manager 2008 kan du da flytte penger fra kjøpsbudsjettet til lønnbudsjettet, uten styrets innblanding. Denne glimrende løsningen gjør hverdagen på overgangsmarkedet langt lettere for deg.

Vedder på at han som har skrevet artikkelen hadde énsifra i "detaljstyringsnivå" på 07, for dette kunne man fint gjøre da også. I går hadde jeg valget mellom £1.1M - £4M/u i lønnsbudjsett, og £48M - £248M i transferbudjsett. Hvis man øker det ene, minker det andre. Jeg valgte forøvrig £2M/u og £197M (har foreløpig handlet for £1.5M, og er ferdig).

Skryter du av at du klarer å utvikle talenter med Man U her óg?

Det hadde jeg gjort ihvertfall...

Lenke til kommentar
Noe jeg savner er å stille inn skjermoppløsningen inne i spillet. Det finnes vel ikke? Eneste mulighet for å få høyere oppløsning er å gjøre spillet til et vindu, da blir det som innstilligene ellers. Før var ryktet at dette var prosessorkrevende, men det var kanskje i gamledager...?

 

*snip*

 

Dette virker forøvrig også på alle tidligere utgaver av Football Manager, og sikkert 2009, 2010 osv også :)

 

Du er en gud RamGuy, dette må testes. Tidligere FM har sett ok ut på 17-tommeren, men på 15-tommers bærbaren var FM08 det lettere grøtete. Får håpe SI lager funksjoner for å fikse dette inne i spillet snart, det har skjedd en utvilking på skjermfronten siden Cm1, og her har de ikke fulgt helt med i utviklingen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...