Gå til innhold

Omtale av Football Manager 2008 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det var motsatt. At det gikk overraskende fort. Oppleggene rundt\før\etter kampene går jo an å slå av i innstillinger.

 

For min del, så syns jeg det gir meg en bedre følelse og mer innblikk i jobben som manager. Men folk er jo forskjellige, så det er flott at de gir de som ikke vil ha med alt det muligheten til å kunne slå av det.

Lenke til kommentar

Noe jeg savner er å stille inn skjermoppløsningen inne i spillet. Det finnes vel ikke? Eneste mulighet for å få høyere oppløsning er å gjøre spillet til et vindu, da blir det som innstilligene ellers. Før var ryktet at dette var prosessorkrevende, men det var kanskje i gamledager...?

Lenke til kommentar
Noe jeg savner er å stille inn skjermoppløsningen inne i spillet. Det finnes vel ikke? Eneste mulighet for å få høyere oppløsning er å gjøre spillet til et vindu, da blir det som innstilligene ellers. Før var ryktet at dette var prosessorkrevende, men det var kanskje i gamledager...?

 

Hvis du høyre-klikker på "Football Manager 2008" snarveien du får plassert på skrivebordet.

Så finner du linjen som heter "target". Der står det noe sånt som: "D:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe"

 

Hvis du legger til "-fullscreen_width=xxxx --fullscreen_height=xxx" etter "D:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" så vil spillet kjøre (hvert fall prøve) i den oppgitte oppløsningen.

 

Så ønsker du å spille i 1280x800 oppløsning, legger du da til "-fullscreen_width=1280 --fullscreen_height=800"

 

Da skal det stå slik etterpå: "D:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" -fullscreen_width=1280 --fullscreen_height=800

 

Eller "D:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" -fullscreen_width=1600 --fullscreen_height=1200 for 1600x1200 oppløsning osv..

 

Dette er utrolig praktisk for personer som kjører i widescreen oppløsninger som "1200x800" da spillet benytter en "ikke-widescreen" oppløsning om du ikke påtvinger noe annet.

Og da blir bildet veldig utstrakt og kornete.

 

Dette virker forøvrig også på alle tidligere utgaver av Football Manager, og sikkert 2009, 2010 osv også :)

Lenke til kommentar

Omtalen legger ikke akkurat skjul på at personen som står bak har tilbragt en god del timer med CM/FM-serien tidligere. Artig å lese om disse små tvangstankene mange FM-spillere har i forhold til at hva som skjer på skjermen. Selv må jeg holde musepekeren på et bestemt sted under kamp, samt at det er viktig å velge tidspunktet man trykker på taktikk-knappen omhørlig: Maskinen bestemmer seg nemlig for å la motstanderlaget score så snart man trykker på denne knappen i utide :whistle:

 

Så er kampen i gang! Jeg kjører som regel alt på maksimal fart, uten å se høydepunkter fra kampen. Det gode, gamle kommentarsystemet fungerer best for meg. Likevel tok jeg en titt på noen av kamper,

Vel, som mange andre med meg har jeg valgt å bli med på ( r )evolusjonen som innebærer at man nå kan se kampene i 2d. Det at du skriver at du "likevel tok en titt på noen av kampene(regner med det var det ville skrive i alle fall)" virker litt ignorant. Greit nok at det er mange veier å spille på, men hadde det ikke vært en fordel å vie dette systemet en del oppmerksomhet siden det er såpass nytt og i stadig endring fra utgave til utgave? Uansett har jeg personlig nådd det stadiet at jeg ikke lengre klarer å bare se på teksten, rett og slett fordi jeg har en uendelig trang til å vite hva som faktisk foregår på banen, og det er ingen bedre måte å se at taktikken din ikke fungerer enn det å faktisk se laget ditt bli utspilt i banespillet.

 

Uansett vil jeg si takk for en god anmeldelse, og uten å ha prøvd annet enn demoen gleder jeg meg selvsagt som en unge på juleaften til fullversjonen når butikkhyllene. Forøvrig hadde det vært artig å sett dette spillet blitt anmeldt av en person som aldri har rørt CM/FM-serien tidligere, bare for kuriositetens skyld. Slik jeg oppfattet demoen, virker det jo som om det har blitt endel "snillere" med nybegynnere innen sjangeren.

Lenke til kommentar
Omtalen legger ikke akkurat skjul på at personen som står bak har tilbragt en god del timer med CM/FM-serien tidligere. Artig å lese om disse små tvangstankene mange FM-spillere har i forhold til at hva som skjer på skjermen. Selv må jeg holde musepekeren på et bestemt sted under kamp, samt at det er viktig å velge tidspunktet man trykker på taktikk-knappen omhørlig: Maskinen bestemmer seg nemlig for å la motstanderlaget score så snart man trykker på denne knappen i utide :whistle:

 

Å dæven, jeg har ALLTID pekeren på høyre side, nederst på logoen (innvendig) hver eneste kamp, uansett lag jeg spiller med :o

 

Jeg kjører også alltids substitutes i 65' minutt..

 

Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skrev der ^^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...