Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Habbo er Svindel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig habbo? :hmm:

 

Vel hvor skal jeg begynne? :ph34r:

 

Er nesten som Sims spillet,

Du er en liten pixl figur eller hva jeg en skulle kalle det du går rundt å har ditt eget hotel rom, og får å ha møbler der må du bruke mobilen/hjemmetelefonen din å kjøpe "habbomynter" 6 mynt koster 15 kr og du kan ca kjøpe 2-3 møbler for 6 mynt.. :roll: barn blir jo hekta og det kjønner jeg..

 

Du kan gå rundt å chate med folk og spise mat ha egen "habbo familie" ha en egen klubb osv.. :roll:

 

Så er det noe som heter HC som står får "Habbo Club" vis jeg ikke husker feil og det koster 25 mynt 75 EKTE KR og det varer 31 dager og jeg var det 14 ganger uffa meg :p og når man er HC får man 1 møbel for vær gang man er, vis man eks er HC den 3 gang får du en bedre møbel enn den gang du fikk første gang.

Du får egene HC klær osv..

 

Men man har ikke nødt å kjøpe møbler, men for å være "kjendis" må han ha flotte rom, og flere rom med masse møbler som har verdi, som man får når man har kjøpt seg HC ..

 

Habbo finnes i 14 forskjellige land husker jeg i den tiden jeg spillte det, og det drives av voksne folk som er sjefene på hotellet som er deres EKTE jobb sitte der og trykke på knapper å banne folk vis di bryter "habbo reglene" og vis noen svinder folk osv.. blabla :sleep2:

 

Husker jeg spillte det ca 5-7 timer vær dag.. og i sommerferien litt mer, når jeg var 11-12? husker ikke å var en av di som brukte nær 1000 kr :( angrer sykt!! :wallbash:

 

Sikkert litt mye "bullshit" her men du fikk iallfall vite hvordan habbo fungerer.

 

Edit: Kunne pokker meg hatt sammendrag om dette på skolen en gang? se hvor mye jeg kan om habbo haha morsomt :fun:

Endret av CatoZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min til tider så veldig "søte" lillesøster har blitt en avhengig habbonerd etter at jeg viste henne spillet for en god del år siden. Hvis hun sitter på habbo/msn så er hun meget aggresiv ovenfor andre som vil benytte PC-en. Dette fører til et skikkelig koselig liv hjemme hos oss.

Har noen råd til url blokkering som fungerer? Jeg har prøvd Avast! og vår D-Link DIR-655 sin innebygde uten resultat.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Har noen råd til url blokkering som fungerer? Jeg har prøvd Avast! og vår D-Link DIR-655 sin innebygde uten resultat.

 

Hvis du bruker Windows XP kan du gjøre disse to tingene:

  1. Endre "hosts"-fila slik at www.habbo.com ikke peker på riktig ip-adresse.

    1. Åpne C:\windows\system32\drivers\etc\hosts
    2. Legg til følgende fire linjer:
      127.0.0.1       habbo.com
      127.0.0.1       www.habbo.com
      127.0.0.1       habbo.no
      127.0.0.1       www.habbo.no


    3. Lagre

[*]"Blokkere" IP-adressen (blokkerer ikke DNS-navnet)

  1. Run -> "gpedit.msc"
  2. Gå til Computer config -> Windows Settings -> Security settings.
  3. Høyreklikk i vinduet til høyre og velg "Manage IP filter lists and filter actions"
  4. Trykk Add
  5. Skriv inn fornuftig navn
  6. Trykk Add (pass på at wizard er skrudd på)
  7. Next
  8. Velg "My IP Address" som source
  9. Velg "A spesific IP Address" som destination og skriv inn 69.90.139.109 (habbo.com sin IP-adresse)
  10. Protocol type skal være "Any"
  11. Finish
  12. OK
  13. Close (Du skal nå være i "Security settings", samme som pkt 3)
  14. Høyreklikk igjen og velg "Create IP Security ploicy"
  15. Next
  16. Skriv inn fornuftig navn og velg Next
  17. Pass på at det er haket av for "Default respons rule" og velg Next
  18. Bruk Kerboros V5 protocol
  19. Pass på at det er haket av i "Edit properties" og trykk finish
  20. Velg add i det nye vinduet
  21. Next
  22. Velg "This rule does not specify a tunnel" og Next
  23. Velg "All network connections" og Next
  24. Velg Kerboros v5 igjen og Next
  25. Velg listen du lagte i pkt 5 og Next
  26. Velg "Require security" (NB: IKKE optional) og Next
  27. Ta vekk krysset i "Edit properties" og finish
  28. Close
  29. Høyreklikk på navnet du skrev inn i pkt 16 og velg "Assign"
  30. Gjenta fra pkt 3, men denne gangen bruker du 62.50.35.192 som IP-adresse (habbo.no sin IP-adresse)

Kan hende PC-en trenger en restart.

 

 

Edit: Dette er forresten en teknisk fiks på et ikke-teknisk problem. En bedre løsning hadde vært å kurere "avhengigheten" hennes.

Endret av VeloX
Lenke til kommentar
hei lille søsteren min har brukt habbo masse men hun har brukt mobilen min og tømt den flere ganger og noen ganger bruker hun hus tlf . og får ein måne siden brukte ho 1000 kroner på habbo fra min mobil :thumbdown:

 

Jeg er enig med deg, HABBO koster penger og er rettet mot mindre barn. Jeg syntest også det er nokså kvalmt og se på småsøsken og barn som bruker penger på spillet. Dette kan ikke sammenlignes med REMA 1000 fordi rema 1000 ikke presser barn til å betale dem penger for så og få noe virtuelt tilbake. Faktisk, sløser et barn 1000kr på REMA så for du som regel noe igjen for det, på HABBO for du gjerne møbler eller lov til å spille spilll.

 

Dette kan mer sammenlignes med Nordic Mafia. Nordic Mafia har vært i nyhetene fordi barn har brukt mye penger på spillet.

Men Nordic Mafia og WoW sikter ivertfall på tenåringer som i grunnen bare kan sløse bort pengene sine om de ikke er intligente nok til å fatte att de sløser bort pengene. HABBO vil ha penger fra barn i 8-14års alderen, jeg finner det litt kvalmt. Det er ikke alltid disse barna har pengene de skulle ønske, da er veien kort til og rappe storebrors mobil eller kortet til mor.

 

Jeg mener og huske at HABBO også har vært i nyhetene pågrunn av dette.

 

 

Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg snakket med Mor og Far, siden prøvd og ta det opp med læreren til søsteren din. Da kan det komme på foreldre møtet og flere vil bli oppvakte. Du klarer ikke og få søsteren din ut av HABBO med mindre vennene hennes følger etter.

 

Edit: Hva teknisk løsning anngår: Det er jo egenltig en ganske grei ide... Du burde også prøve og kurere spillavhengigheten hennes.

Edit: Aiai, denne posten var jammen dårlig skrevet :( Sorry, men poenget kommer fram.

Endret av Sio
Lenke til kommentar

Lillebroren min var en av dem som svindlet små barn. Han og en annen venn arbeidet sammen for å skaffe seg møbler. En av dem arrangerte "konkurranser" som den andre på forhånd skulle vinne. Skjønner ikke helt hvordan det hele fungerer, men de andre uskyldige deltagerne måtte betale for å være med. Han tjente utrolig mye. Da jeg fant ut av dette klikket det totalt, og siden har ikke spilt noe mer:P

Lenke til kommentar
Lillebroren min var en av dem som svindlet små barn. Han og en annen venn arbeidet sammen for å skaffe seg møbler. En av dem arrangerte "konkurranser" som den andre på forhånd skulle vinne. Skjønner ikke helt hvordan det hele fungerer, men de andre uskyldige deltagerne måtte betale for å være med. Han tjente utrolig mye. Da jeg fant ut av dette klikket det totalt, og siden har ikke spilt noe mer:P

 

Haha ja det er sånn man skal tjene møbler på habbo vtt du ;) gjorde det selv i tiden (1 år siden i denne mnd :blush: )

 

Sio nydelig skrevet ;)

Endret av CatoZ
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du har sikkert fått det inn nå .. men må bare si min mening og :

 

Du må ikke bruke penger på habbo får å få masse møbler. en i klassen min fikk den blå puta (en blå pute)

Nå er han noe jeg vill si sikkert en av habbos rikeste, og han har kanskje brukt 20,- Eller no ..

 

Men tilbake til søstra di .. = Hennes feil, og til deg.. pass på mobilen din!

 

 

Takkar for meg ^^

Lenke til kommentar

Habbo er uten tvil en svindler. Habbo er et avhengighetsskapende spill for barn mellom 10 og 13. Måten spillet lokker andre til å bruke penger på Habbo er jo veldig alvorlig. Kan huske at jeg leste en Vgartikkel der det stod at to småunger hadde brukt drøye 5000 kroner på Habbo. De var bare henholdsvid 10 og 13 år.

 

Barn som er under 16 år er ikke "kloke" nok og bruker derfor altfor mye penger på Habbo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...