Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Habbo er Svindel


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Habbo er ikke den som svindler deg, det er søsteren din. Men siden hun er så ung legger hun kanskje ikke så mye merke til de store bokstavene der det står at sms-tjenestene koster penger osv. Jeg synes kanskje hun er litt ung til å spille Habbo uansett, hvis hun bare er 10år? Du burde kanskje passe litt på hva hun driver med på dataen og ihvertfall si ifra til foreldrene dine/hennes :p

Lenke til kommentar

Det blir jo litt som reklamen på tv'en om morgenen. Den er kun rettet mot barn, på så og si alle kanaler en unge kunne tenke seg å se på. Det samme er Habbo, den er rettet stort sett mot barn uansett hvordan man ser på det og hvor mange som "ikke er barn" som bruker den.

Den er lagt opp til at barn kan bruke den da det kun er mobil/hustelefon som skal til for å kjøpe ting der, selv om en kanskje kan betale med kredit kort og.

 

Det er ikke lov for barn å handle på denne måten, og det er derfor også habbo som burde ha sjekket hvorvidt denne unge, rimelig dumme, jenta er da hun er den som bruker habbo.

Dette er en sak hvor de kan forlange pengene tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nordic Mafia er vel noe liknende som dette her. Jeg husker en gang på radioen da de sa at det var en som hadde brukt flere tusen kroner på det, etter det ble det faktisk satt en grense. Jeg har spilt både Habbo og Nordic Mafia for lenge siden. Huff så jeg angrer, men det var utrolig lett å bli hekta! Heldigvis hadde jeg vett nok til å ikke bruke penger på noen av delene. Det er absolutt ingen svindel. De får det de betaler for.

Lenke til kommentar

Hadde det vært søsteren min, så hadde jeg:

 

Slått henne, sparket henne. Helt til hun ble blå over hele kroppen.

Tatt penger fra henne, helt til jeg hadde fått tilbake det hun tok. Pluss litt penger til.

Ødelagt mange av lekene hennes.

Spredt rykter om henne, og andre ting.

Slått henne 5 ganger i lammasen hver dag.

Tatt alle hennes verdifullle ting.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har to barn, som bruker "Habbo" av og til. De har fått klare retningslinjer, om hvordan de skal bruke kanalen, og anngående dette med å kjøpe møbler og slikt, som de kjøper til profilfiguren sin der inne :). Og må innrømme at mine barn er flinke, og spør om lov hvis de ønsker å kjøpe noe. Men er enig i at barn er barn.... Og husker hvor mye jeg kunne finne på da jeg var barn, så nettet kan være en svindlemaskin også. Men slik er det med mye uansett. Men viktig å snakke med barna om dette.

 

Jeg har ikke imot "Habbo". Men liker ikke at de må betale for å kjøpe møbler til profilfigurene sine, det burde vært gratis, og det mener jeg at vi kan kalle svindel. Samt så er det mye lureri der inne, folk kan svindle og lure hveandre også på sett og vis... Har opplevd noen slike episoder med barna, der en person sendte rundt meldinger, og prøvde å la dem gi fra seg penger til dem på å lure dem med å si at da fikk de penger selv osv. osv... Dette meldte jeg i fra om til moderatorer i "Habbo".

 

Jeg må også grøsse og grue på disse barnekanalene... For jeg er livredd for at pedofile kan benytte linjen også.... Derfor har jeg advart barna om at de ikke får lov å utgi sitt virkelige navn, og personlige opplysninger.

Lenke til kommentar
Det er ikke svindel å selge elektroniske møbler til barn. Det er utspekulert, men svindel er det ikke.

 

At de andre spillerne svindler hverandre er ikke habbo sin feil.

______________________________________________

 

Jeg er ikke imot "habbo". Barna elsker kanalen, og jeg er ikke ute etter å kritisere den. Men mener at det er litt ille å selge møbler der til profilfiguren.. Men hvis kanalen vil ha det slik, så kan de få ha det slik. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...