Gå til innhold

Gmail utvides


Anbefalte innlegg

Du bruker for øyeblikket 1579 MB (49 %) av dine 3247 MB.

Bruker den kun som mail, ikke som fillagring. Dvs. hender jeg sender noen dokumenter som vedlegg på vei hjem fra skolen og lignende. Men det inngår i mitt syns som en del av mailtjenesten. Så jeg bruker gmail som en mailtjeneste og ikke en lagringsplass. Men at det er snakk om en del vedlegg: Selvfølgelig...

 

Pr. nå har jeg 11.632 "mailtråder", hvor mange mailer tørr jeg nesten ikke tippe engang, men et forholdstall jeg hadde for et par år siden skulle tilsi ca. 30.000 mail. Altså i snitt ca. 0,05 mb pr. mail. Ikke noe voldsomt altså.

 

Så ja, en utvidelse av lagringsplassen setter jeg absolutt pris på!

 

Snart brukt gmail i 3 år. Og forresten: Det med at gmail lagrer mailene i sånne tråder: Herlig praktisk, kan ikke tenke meg noe annet! Ellers er jeg enig i at en liten ansiktsløfting hadde vært på sin plass, men det ryktes det jo allerede at er på vei...

 

- Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er poenget med så mye plass egentlig? har selv 944 meldinger(ingen søppelmail) på hotmail, og dette tar 4.8mb.

 

Folk som trenger 6 gb må da ha sånn cirka 5x1200=1 132 800 mails? Dette blir jo over 1030 mails daglig i en treårsperiode :whistle:

 

Er jeg virkelig så dårlig i regning(klokka er nesten 4 om natta) eller er det litt unødvendig med så mye plass?

Lenke til kommentar

Faen for noen kaklehuer dere er :!: Nå har jeg over her vist at får man en del vedlegg så fylles faktisk plassen sakte men sikkert seg opp. Og selvom mange selvsagt ikke bruker så mye av plassen, er det så mye å jamre over at den økes alikevel? Det må jo bare være bra for oss som faktiks har bruk for den. Alt her i verden trenger vel ikke å lages for DEG?

 

Dere er som en gjeng ivrige kabalspillere på PC som jamrer over at det stadig kommer forbedrede grafikkort, som det ut fra dems syns overhodet ikke er bruk for. "Det må da gå ann å bruke ressursene på noe mer nyttig". Som vi alle vet er det imidlertid en del som trenger noe kraftigere grafikkort enn til det å spille kabal som setter pris på forbedringene.

 

Skjerp dere folkens :) Alle her inne vet at får man en del vedlegg så vil plassen gradvis fylle seg opp. Selvom ikke du får noe særlig med vedlegg, antar jeg at du som bruker av dette forumet, kjenner godt nok til at vedlegg faktisk tar litt plass. Og får man en del av de vil det etterhvert kreve en del mb.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Du bruker for øyeblikket 2175 MB (68 %) av dine 3193 MB.

 

Bruker Gmail som hovedmailkonto, og sletter aldri noenting annet enn spam. Står på en haug maillister med mange diskusjoner og reply-to-all-mailer, så rundt 10000 tråder har det vel blitt på 2-3 år nå. Mye vedlegg fyller raskt opp, og jeg var faktisk begynt å bli bekymret for om jeg kom til å fylle opp kontoen i løpet av et år eller to....

 

Hilser derfor en økning i mailkvoten velkommen, og håper at Gmail holder tritt slik at jeg slipper å slette noe. Det er utrolig fint å til tider kunne søke fram flere år gamle maildiskusjoner....

Lenke til kommentar

Herregud. Jeg gir opp. Jeg blir faktisk oppgitt. Nå er vi faktisk ganske mange her som har vist at vi bruker en del av plassen hos gmail. Og det uten å benytte den som fillagring, men at når man får en del vedlegg så tar det faktisk plass.

 

Jeg for min del stemmer for at utviklere av linux bør legge ned sitt arbeide. For jeg bruker ikke linux, og det gjør ikke 95% av resten av databrukerne heller. Og da er det liten vits. Legg ned hele skiten.

 

Les litt over a, se hva jeg, orjan og phuma bruker av plassen (for å neven de tre siste). Kan dere ikke bare akseptere at folk er forskjellig? Noen trenger stor lagringsplass for mailen, andre trenger det råeste av det råeste skjermkortet. Og noen trenger begge deler.

 

 

Sorry, for at jeg skriver dette innlegget en gang til. Men jeg blir bare oppgitt over denne "jeg trenger ikke, så da kan det umulig være andre som trenger heller". Og spesielt etter at det er flere som har lagt frem at de faktisk trenger plassen. Les før man poster!

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Herregud. Jeg gir opp. Jeg blir faktisk oppgitt.

Du ser vel selv at dette er kun et PR-stunt, både fra google og andre mail-leverandører. Ingen av disse har kapasitet til å tilby AntallBrukere*3,2GB.

 

Så flott at de oppgraderer, men ingen har krevd mer. Alt-for tregt og upålitelig til å kunne brukes til ekstern lagring også.

 

gleder meg til MS Live kommer med online lagring gratis, slik at Google kan tilby mer plass ^^

Lenke til kommentar
Herregud. Jeg gir opp. Jeg blir faktisk oppgitt.

Du ser vel selv at dette er kun et PR-stunt, både fra google og andre mail-leverandører. Ingen av disse har kapasitet til å tilby AntallBrukere*3,2GB.

Men det er jo et fullstendig ubrukelig argument. Det som betyr noe for google er at jeg (og alle andre) fortsetter å bruke gmail. Og hadde de ikke utvida ville jeg etterhvert begynt å vurdere om jeg ikke skulle bytte til yahoo, da jeg elsker det å alltid ha all mailen tilgjengelig uansett hvor jeg er.

 

Det er jo fullstendig ubetydelig at ikke alle vil benytte alle 3,2 gb. Det som betyr noe er at de som ønsker det får det. Google vet av erfaring de siste årene at gjennomsnittlig blir x% av tilgjengelig plass benyttet. Altså vet de at det i snitt f.eks. vil bli brukt 400mb av plassen tilgjengelig og ganger det med forventet antall brukere og finner ut hvor mye lagringsplass de vil trenge. Og i den beregningen ligger det at noen vil benytte plassen nesten fullt ut, mens andre bare vil ha 10mb. Det er snittet som betyr noe.

 

Poenget til google er at ikke at alle skal bruke plassen fullt ut. Poenget er at de som ønsker det har det mulig. Så enkelt. Så vanskelig.

 

Men VIKTIG: Selvfølgelig er det et PR-stunt også. Bedre betingelser trekker kunder. Både de som vil benytte seg av den økte lagringsplassen og de som egentlgi ikke forstår poenget men tror det er bra alikevel. Men å si at det kun er et PR-stunt er ganske på jordet. For det er faktisk en del brukere som kan nyttegjøre seg av den økte plassen.

 

Så flott at de oppgraderer, men ingen har krevd mer.

Jeg har i alle fall vært "bekymra" en stund som jeg nevnte over. Og google har sikkert statistikk som viser at x % av brukerne er i ferd med å nerme seg taket.

 

 

Men som sagt: Joda, selvsagt er det i stor grad et PR-stunt. Google ønsker selvsagt å trekke flere brukere. Men å legge det frem som at det ikke har noen nyttefunksjon over hodet: Det blir helt feil.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...