Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi Allroad, Volvo XC 70 eller bare en AWD eller Quattro


Reggy

Anbefalte innlegg

Jeg studerer litt på neste bil. Den må ha 4hjuls trekk og aut gear, helst diesel - men ikke noe must hvis bensinmotor er relativ stor....

 

Har da endet ut på Volvo XC70 eller bare en V70 AWD. Evt en Audi Allroad eller A6 quattro, evt. Mercedes E klasse 4matic..

 

Bilene er jo svært dyre og en må jo gå ned i modell og opp i km for å få råd. En bekjent endte ut med en XC70 med en km på 250 000 for å få prisen levelig.

 

Noen som vet noe om disse bilene? Vil det være galskap å kjøpe noe slikt som blir en litt eldre modell og høy km? Noen av disse som vil være mer driftsikkert enn noen av de andre. Har noen av dem kjente problemer en må ta hensyn til.....

 

Bilene er jo ellers gått utstyrt så sånn sett går en jo ikke ned i standard i forhold til en nyere bil som ofte er dårligere utstyrt...

 

Håper på meninger......er sugen på en eller annen sånn bil.....men usikker...?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden 2,5tdi motoren til vag er ekstremt dårlig så da utelukker man audi med quattro/automat og 4wd systemet til volvo funker ikke ordentlig, er en slags lamell som kobler inn 4wd systemet men det funker ikke så man spinner bare på forhjula VELDIG ofte. og merce ruster.

og siden japanere ikke har diesel(i den katagorien du snakker om) har du ikke så mange gode fornuftige valg.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Siden 2,5tdi motoren til vag er ekstremt dårlig så da utelukker man audi med quattro/automat og 4wd systemet til volvo funker ikke ordentlig, er en slags lamell som kobler inn 4wd systemet men det funker ikke så man spinner bare på forhjula VELDIG ofte. og merce ruster.

og siden japanere ikke har diesel(i den katagorien du snakker om) har du ikke så mange gode fornuftige valg.