Gå til innhold

Programmene vi elsker å hate


Anbefalte innlegg

Jeg bruker selv Comodo, og kan tilføye at det ikke er noe for vanlige brukere! Det er veldig masete med Defence+ funksjonen sin. Man burde kunne en del data for at det skal være noe poeng å bruke i det hele tatt.

Generelt sett veldig synlig program, som ofte er unødvendig plagsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva gjør andre musikk spillere bedre enn Windows Media Player versjon 12 i Windows 7? Elsker den på grunn av brukervennligheten, eyecandy og lett organisering av spilleliste.

 

Prøvde Media Player Classic eller kva det heiter, WMP var faktisk raskere enn denne spilleren på å spille BluRay filmer, filmen starta raskere og det gikk raskere å spole i WMP.

 

Prøvde Fubar2000(var det, det programmet heita?) likte spilleren,

krevde lite og starta opp raskt. Hadde grei organisering av spillelista også, men den mangla eyecandy :<. For å bruke custom themes til programmet måtte eg også bruke gamlere versjoner...

Lenke til kommentar
Kva gjør andre musikk spillere bedre enn Windows Media Player versjon 12 i Windows 7? Elsker den på grunn av brukervennligheten, eyecandy og lett organisering av spilleliste.

 

Prøvde Media Player Classic eller kva det heiter, WMP var faktisk raskere enn denne spilleren på å spille BluRay filmer, filmen starta raskere og det gikk raskere å spole i WMP.

 

Prøvde Fubar2000(var det, det programmet heita?) likte spilleren,

krevde lite og starta opp raskt. Hadde grei organisering av spillelista også, men den mangla eyecandy :<. For å bruke custom themes til programmet måtte eg også bruke gamlere versjoner...

 

Windows media player kvester tags, har dårlig støtte for custom tag fiels,er tregt, støtter ikke RG skikkelig, støtter det gapless playback ordentlig ennå? Ikke så bra playliststøtte, tregt når det er større playlists, dårlig fleksibilitet i views, støtter ikke soner osv osv. Dette er vel bare de viktigste manglene til ren musikkavspilling, til film er det vel enda større mangler å plukke fram skulle man tro.

 

AtW

Lenke til kommentar
Prøvde Fubar2000(var det, det programmet heita?) likte spilleren,

krevde lite og starta opp raskt. Hadde grei organisering av spillelista også, men den mangla eyecandy :<. For å bruke custom themes til programmet måtte eg også bruke gamlere versjoner...

 

 

Hvis du vil ha eye candy til foobar2000 ta en titt på ColumnsUI. Det som en gang var vanskelig og knotete å få til, har nå blitt ganske så enkelt ved hjelp av det tillegget.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Elsker:

[...]

Utvidelsene til Firefox (Currency Converter, Mouse Gestures, StumbleUpon ...)

[...]

Ehm. Bare for å sjekke at jeg har skjønt uttalelsen din rett: Du hater ALLE Firefox' utvidelser. Dette vil si alt som finnes på denne siden: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/

Til og med AdBlock Plus.

Nei :) Jeg elsker utvidelsene til Firefox. De som står i parantesen er de som gjør at jeg må ha Firefox (vet at Opera har alternativ blablabal), og AdBlock (som jeg glemte å ta med) selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt ikke installert eldre versjoner av Adobe Reader, Windows Media Player eller Live Messenger. Disse er jo versjoner med sikkerhetshull som ennå ikke var opdaget og rettet da de var nye. Det er flere grunner til at man oppdaterer, enn bare flere funksjoner.

Lenke til kommentar
msn messenger: Miranda (jepp, krever en smule tweaks for å sette opp, men er imo verd det!)

Støtter denne! Men man trenger faktisk ikke nødvendigvis tweake for mye, for noen smartinger har laget www.miranda-pack.com hvor du kan laste ned en ferdig tweaket versjon av Miranda (fortsatt helt gratis) som du kan bruke som den er, eller bygge videre på. :D Imo er denne uten noen særlige modifiseringer allerede bedre enn alle de andre jeg har prøvd (Messenger (med og uten Plus!), WLM (med og uten Plus!), Pidgin, Trillian og Amsn). Burde kanskje tom inkluderes i artikkelen?

 

Ellers en fin artikkel: Liker filosofien (mindre bloat; gratis!) :)

Endret av Überadri
Lenke til kommentar
Hater:

[..]

Visual Studio (vet ikke om noen alternativer)

[..]

Code::Blocks er vel et alternativ, evt DevC++ (som jeg ikke har prøvd). Vet ikke så mye om feltet egentlig så må vel kanskje teste selv for å se om det tilfredsstiller behovene.

Lenke til kommentar
Ganske mange Windows-brukere har et forhold til sikkerhetsproduktene fra selskapet Symantec, ikke minst fordi mange nye PC-er leveres med en prøveversjon av et Norton-produkt. Mange opplever at disse produktene er for ressurskrevende.

 

Dette stemmer overhodet ikke lengre, 09-produktene til Symantec er best i klassen når det kommer til ytelse!

Lenke til kommentar
Ganske mange Windows-brukere har et forhold til sikkerhetsproduktene fra selskapet Symantec, ikke minst fordi mange nye PC-er leveres med en prøveversjon av et Norton-produkt. Mange opplever at disse produktene er for ressurskrevende.

 

Dette stemmer overhodet ikke lengre, 09-produktene til Symantec er best i klassen når det kommer til ytelse!

 

Hører den der nærmest hvert år, er alt så mye bedre, det var de gamle som var ille.

 

Norton sine anti-altmulig skal ikke i min PC om jeg så får slengt de etter meg.

Lenke til kommentar

http://www.av-comparatives.org/seiten/erge...summary2008.pdf

 

Dette er den beste testen av antivirusprogrammer o.l. på nettet, dønn seriøs. Bla ned til side 6, og se på oppsummeringen ang symantec.

 

"The on-demand scan speed are among the fastest, but the biggest improvement is the impact on system resources: Symantec now runs quite light on the system, and has no big impact on the system performance".

 

I tillegg til å levere advanced+ på sikkerhet.

 

Så JA, du har hært det før, jeg veit det der. Men det stemmer faktisk i år. Les og du skal finne.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i det, Norton er ikke hva det en gang var. Slik Sikkerhetspakken fremstår i 2009-utgaven er den faktisk en av de mest lettdrevne, minst plagsomme og sikreste antivirusløsningene som er på markedet. Med tanke på hvor ressurskrevende og plagsom Norton var tidligere skjønner jeg godt at mange holder seg unna utelukkende pga av navnet, men det er faktisk ingen grunn til det lenger.

Lenke til kommentar
http://www.av-comparatives.org/seiten/erge...summary2008.pdf

 

Dette er den beste testen av antivirusprogrammer o.l. på nettet, dønn seriøs. Bla ned til side 6, og se på oppsummeringen ang symantec.

 

"The on-demand scan speed are among the fastest, but the biggest improvement is the impact on system resources: Symantec now runs quite light on the system, and has no big impact on the system performance".

 

I tillegg til å levere advanced+ på sikkerhet.

 

Så JA, du har hært det før, jeg veit det der. Men det stemmer faktisk i år. Les og du skal finne.

 

Kanskje, kanskje ikke. Men jeg safer nok unna den. Men er kanskje ikke så dum den testen? Men nå var ikke Symantec overall winner da, på annet enn (merkelig nok) hastighet. Det forandrer som sagt ikke min innstilling ang. min PC og Norton.

 

Kikket også på side 4 med resultatene:

(Høh, PDF-fil, hvor man kan velge "select"-verktøyet og faktisk merke av tekst, men ikke kopiere?? Ikke engang med ctrl-C? Aarhg!

 

post-134673-1236300889_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hammarhaus:

 

Media player classic home cinema <- genial

-trenger ingen codecs

-hardware akselerasjon

-trenger ikke si mere

 

Brenning: InfraRecorder

 

Hvorfor i huleste betaler man for antivirus i 2009. Avira sin gratisversjon er mer enn bra nok for hvermansen.

Endret av phelos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...