Gå til innhold

Vet NRK at jeg har kjøpt meg TV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du kjøper ny TV, så registrerer du denne på noen andre i familien som allerede betaler lisens.

Jeg har hatt TV i snart ti år. Har betalt lisens to ganger: En gang da eksen-, og en gang da fyren jeg delte leilighet med fikk besøk av "lisensmannen".

 

Noen folk mener man bør betale uansett. Selv synes jeg det er kjipt at den eneste kanalen jeg aldri ser på er den eneste jeg skal betale for/til.

 

PS: Skal du kjøpe "boksen" til det nye bakkenettet må du vise legitimasjon. (har jeg blitt fortalt)

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe "boksen" til det nye bakkenettet må du vise legitimasjon. (har jeg blitt fortalt)

Hvis du kjøper boksen til full pris så må du ikke det, men skal du ha TV2 eller Rikspakken trenger man det for å registrere deg. Samme gjelder jo parabol. ;)

 

Jeg har kjøpt parabol (8 år siden) og TV (2 år siden) i mitt eget navn, men har ikke fått noe lisenskrav.

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe "boksen" til det nye bakkenettet må du vise legitimasjon. (har jeg blitt fortalt)

Hvis du kjøper boksen til full pris så må du ikke det, men skal du ha TV2 eller Rikspakken trenger man det for å registrere deg. Samme gjelder jo parabol. ;)

 

Jeg har kjøpt parabol (8 år siden) og TV (2 år siden) i mitt eget navn, men har ikke fått noe lisenskrav.

 

 

Det er vel bare flaks..

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i butikk. Vi var pliktige til å skrive ned navn, adresse, postnummer, etc. hver gang vi solgte en tv eller noe med mottaker. Listene sendte vi inn til hovedkontoret.. Kjente en som jobbbet på lisenskontoret med utviklling av dataprogrammer som kjørt gjennom slike lister, fant mistenksomme folk etc.

 

Husker enda da jeg ble "tatt". Banket på døren mens jeg laget middag, "Hei, har du TV?" ..øhh.. ja? :wallbash:

 

Er det vanskelig å slutte å betale lisens? Ringe NRK og si du ikke har TV lenger?

 

Det geniale med bakke nettet er jo at nå er det teknisk mulig for NRK å sende kryptert slik at kun de som betaler skal få inn nrk. Men gjør de det? Nei, de sender ukryptert slik at de kan kreve betaling av alle . . :(

 

Men, har bodd iCanada, og der er det heilt forferdelig å sjå TV.. En episode av Friends varer i en og en halv time! Og vestlandsrevyen, eller lokalnytt kan jo ikkje være nåke lønnsomt prosjekt.. Det er visse fordeler med å betale lisens :)

Lenke til kommentar
Og om du får besøk av en skummel man så husk at han ikke har rett til å komme inn i huset med mindre han har med seg politiet, og om TV'en står på i bakgrunnen kan du alltids unnskylde deg med at du ser på internett-TV ;)

Jeg gikk på en liten smell og åpnet døra når det ringte på (det er vel ganske normalt å gjøre)? I bakgrunnen sto TV'en på for fullt, og da dro fyren som ringte på fram NRK-legitimasjonen sin..

Fyren var tross alt grei, og spurte "Du har vel ikke hatt TV'en i mer enn 14 dager, har du vel?", så jeg gikk i alle fall klar av noen "straffegebyrer".

Så nå er jeg omsider med og betaler for Nytt på Nytt :roll:

Lenke til kommentar

Betaler tv-lisensen min, på linje med annen skatt. Men det er virkelig HELT utrolig at ikke driften av NRK er lagt inn under feks. kulturdepartementets budsjett for leeeenge siden.

 

Som student betalte jeg ikke. Barew å ringe og fortrelle at TVen er ødelagt og kassert. Når lisensmannen banker på er det bare å fortelle ham at han ikke er velkommen, og lukke døra. Snøballs tjangs i helvete at politi eller namsmann gidder bruke tid på saken.

Lenke til kommentar

Sender virkelig NRK ut folk for å finne ut om man har tv!!

Hvor patetisk går det ann å bli?

Jeg er bare 16 år nå og bor hjemme sammen med mor som betaler lisens, men den dagen jeg flytter hjemmefra skal jeg aldri åpne døren om noen ringer på - ikke uten at jeg vet hvem det er i hvertfall.

Hadde vært greit om man faktisk fikk noe igjen for pengene da NRK sender jo aldri noe bra, det er det TV2 og tvnorge som gjør.

Sist jeg sjekket sendte de en gudstjeneste, jeg mener hva er det å betale flere tusen for hvert år?!!

 

NEI TIL LISENS!!!

Lenke til kommentar
Betaler ikke lisens og kjøpte meg med vitende vilje "TV" uten tuner (selv om det sikkert kosta meg 5000kr. mer) slik at jeg kan fise på lisensmannen og be ham ryke og reise mens TV'n står og uler som bare det rett foran trynet hans. :p

Har du monitor da?

Har du en tuner ved siden av må du uansett betale lisens for det er tuneren du betaler for ikke selve tv'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...