Gå til innhold

Vi søker moderatorer


Anbefalte innlegg

Forumstyret planlegger å styrke moderatorteamet og i den anledning oppfordrer vi alle interesserte til å sende en kortfattet søknad. Det er så mange forumentusiaster der ute som sikkert kribler litt etter muligheten til å kunne bidra enda mer, så her får man muligheten!

 

Det er en lærerik erfaring å få med seg og alle som ønsker det vil få jobben man gjør attestert. Vi setter ikke noe krav om at man må moderere x-antall timer i uken, vi satser på at man tar og modererer når man er aktiv. Som moderator vil man også få en gylden mulighet til å påvirke beslutninger internt.

 

Arbeidsoppgaver

Flytting og stenging av tråder, veilede brukere, hjelpe til med avstemninger og sørge for at brukerne holder seg til forumets retningslinjer.

 

Kravene for å søke er:

  • Du er fylt 18 år, eller fyller 18 innen et par måneder
  • Regelmessig aktiv på forumet og bør helst ha minst et par hundre innlegg slik at vi har mulighet til å bedømme engasjement og saklighet.
  • Engasjert og opptatt av forumet.
  • Medlem av forumet i minst 6 måneder.

Har du advarsel så diskvalifiserer ikke dette deg fra å bli vurdert, men vil kunne slå negativt ut i totalvurderingen. Men det er mer avhengig av hvilken type advarsel man har. Uansett, ikke la advarsler skremme deg vekk fra å søke.

 

Søknaden må inneholde:

  • Kort om hvorfor du mener du passer som moderator (ikke overdriv med tekst).
  • Hvor i forumet du er mest aktiv og generelt hvor mye tid du pleier å bruke på forumet.
  • Hva du kan bidra med for å gjøre forumet bedre.
  • Navn og eventuelt arbeidssted. Husk å nevne brukernavn du har på forumet

Dette er snakk om frivillig, ulønnet arbeid. Vær kort og konsis og ikke minst ærlig i søknaden. Vi er ute etter seriøse personer som klarer å holde forumbena godt plantet på jorden når man inntar en mer autoritær stilling.

 

Er det noen spørsmål så er det bare til å stille i denne tråden, på MSN ([email protected]) eller PM. Vi har ikke satt noe endelig tall på hvor mange som er aktuelle.

 

Søknad sendes pr e-post ([email protected]). Søknadsfrist er 15. oktober.

 

Lykke til for alle interesserte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Off-topic svar som nok blir slettet kommer..

 

Jeg synes det er en enorm uting med konsern og firmaer som mediebedrifter, aviser ol med "milliardomsetning" som i stor grad baserer seg på ulønnet arbeid.

 

Med det mener jeg f.eks. aviser som tjener millioner av kroner som gjerne vil ha din historie eller mening gratis for å tjene store penger på den eller nettsteder, forum med millionomsetning som vil ha gratis ryddearbeidere så nettstedet, forumet fremstår mere profesjonelt og tiltrekker seg annonsører for å tjene store penger på de.

 

Og nei, hw.no er IKKE et frivillig prosjekt drevet av noen gutter på bakrommet.

Lenke til kommentar

Men helt seriøst, PepsiCo.

Det var et dumt spørsmål, ja, for alt står skrevet i søknaden dems.

 

Les første posten, så ser du at:

 

Vi setter ikke noe krav om at man må moderere x-antall timer i uken, vi satser på at man tar og modererer når man er aktiv.

og

[*]Engasjert og opptatt av forumet.

 

I tillegg så må du bruke litt skjønn. Er ikke noe poeng å dra inn en moderator som er pålogget 1 time for uken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
det ikke var noen vits å være mod hvis man gikk på skole eller jobba siden det tok så mye tid.

Kan nok hende han følte det slik, men det kommer nok an på hva man gjør det til.

 

Slik jeg ser det, så trenger man ikke å bruke så mye ekstra tid. Hvis man er ganske aktiv på forumet hender det jo ofte at du kommer over f.eks noen som trenger hjelp i de trådene du er innom.

Du trenger ikke å lete opp tråder som bryter med rettningslinjene 24/7.

Lenke til kommentar
Ja skjønner.. Jeg bare hørte av en tidligere mod her (skal ikke nevne navn) at det ikke var noen vits å være mod hvis man gikk på skole eller jobba siden det tok så mye tid. Derfor jeg stussa over det. Mulig han så på sin plikt å moderere til enhver tid ellerno da
Det er litt av årsaken til at vi vil ha flere moderatorer. Det bør være såpass mange at belastningen på hver enkelt ikke blir for stor, og at folk kan prioritere arbeid eller skole i perioder. Og ha tid til familie og venner. Det er ikke meningen at mod-jobben skal gå ut over privatlivet. Derimot merker nok mange mods at det går ut over tiden de bruker som vanlig bruker på forumet. Jeg prioriterer ofte moderering fremfor posting, fordi jeg har lyst til å yte min skjerv slik at det ikke blir for mye på de andre moderatorene.

 

Men det er utelukkende vår egen samvittighet som gjør det slik. Det er ikke noe tallfestet krav til innsats, men det er heller ikke noen vits i å bli moderator hvis man ikke er aktiv. Med flere moderatorer blir det lettere å få kabalen til å gå opp.

 

Dagens mods er nesten alle i jobb eller på skole, og det går helt fint. Selv er jeg selvstendig næringsdrivende, og arbeidsmengden varierer fra uke til uke. Siste måneden har jeg jobbet 10-12 timer i døgnet, og da blir det lite moderering. Er jeg for eksempel i USA i 3-4 uker så sier jeg bare fra før jeg reiser, og så blir det ingen moderering på meg i de ukene. Andre måneder har jeg desto bedre tid og kan ta i et ekstra tak mens en annen mod kanskje har eksamen eller er utenlands eller noe slikt.

 

La ikke arbeidspresset hindre dere i å søke, det er ingen som krever at man gir opp "livet" utenfor forumet for å bli mod...

 

Geir :)

 

Rom for OT jenter.....? :innocent:
Ja. :cool:

 

Det er ingen kjønnskvotering her, men personlig vil jeg oppfordre jenter til å søke. Det blir fort en gutteklubb med mannsdominerte prioriteringer når alle mods og admins er hannkjønn. Det påvirker diskusjonene om regler og om daglig moderering.

 

Men generelt har OT-brukere hatt det tungt som mods, fordi janteloven og internjustisen har vært fremherskende der. Det er erfaringsmessig vanskelig å være både moderator og vanlig bruker i OT. Men desto større grunn til at vi får flere av dem.

 

Geir :)

 

Edit: Alle linjeskiftene forsvant når forumet slo sammen postene mine.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jøss, det er ikke gått mange timene men allerede har vi mottatt nær 20 søknader allerede. Dette lover godt, vitner om at det er mange engasjerte forumsjeler der ute :)

 

Over til å svare på noen av henvendelsene:

 

Off-topic svar som nok blir slettet kommer..

 

Jeg synes det er en enorm uting med konsern og firmaer som mediebedrifter, aviser ol med "milliardomsetning" som i stor grad baserer seg på ulønnet arbeid.

 

Med det mener jeg f.eks. aviser som tjener millioner av kroner som gjerne vil ha din historie eller mening gratis for å tjene store penger på den eller nettsteder, forum med millionomsetning som vil ha gratis ryddearbeidere så nettstedet, forumet fremstår mere profesjonelt og tiltrekker seg annonsører for å tjene store penger på de.

 

Og nei, hw.no er IKKE et frivillig prosjekt drevet av noen gutter på bakrommet.

 

Ideelt sett hadde det vært flott om det var gitt midler til å kunne ansette mennesker til jobben. Men slike midler er ikke satt av av Edda Digital. Det er to mennesker som er ansatt på deltid til å administrere forumet (meg og Simen Olsen), samt at Drift, med Tor Henning Ueland i spissen, tar seg av det tekniske. Det er ikke til å stikke under en stol at det her er snakk om dugnadsarbeid og det er flere moderatorer som legger ned en enorm innsats uten at det gjør lommeboken en millimeter tjukkere. Man får erfaringen og man får muligheten til å bedre forumet med ytterligere verktøy enn hva man har mulighet til som vanlig bruker. Så får hver og en avgjøre om dette er noe man er villig til å bli med på.

 

 

Rom for OT jenter.....? :innocent:

 

Selvfølgelig :)

 

Når får vi vite hvem som har blitt nye moderatorer? Og hvordan?

 

Tiden får vise. Alle som søker vil få svar når avgjørelsene blir tatt i tillegg til at det vil bli oppdatert i denne tråden. Det er styret som vil avgjøre hvem som blir valgt.

 

Ja skjønner.. Jeg bare hørte av en tidligere mod her (skal ikke nevne navn) at det ikke var noen vits å være mod hvis man gikk på skole eller jobba siden det tok så mye tid. Derfor jeg stussa over det. Mulig han så på sin plikt å moderere til enhver tid ellerno da

 

Det eneste man egentlig kan regne med er at det vil gå ut over den vanlige bruken av forumet. En ulempe de fleste av de mest aktive moderatorene nok merker. Dette varierer veldig, det er stor forskjell på innsats hver og en legger til grunn blandt de nær 40 moderatorene vi i dag har. Jeg klarte meg selv fint som moderator selv når jeg jobbet langt mer enn normalarbeidstid i Sjøforsvaret, samt å pleie småbarnsfamilien min. Det er ideelt sett noe som passer for dem som har forumet som en hobby. Noen tar seg pauser av forskjellige grunner, det være seg at man er midlertidig "forumlei", skal i førstegangstjeneste, ferie osv. Vi er bare evig takknemlig for at noen ønsker å hjelpe til :)

 

Hmm.. Er det bare tilfeldig at dere tar imot søkere på samme tid som skattelistene kommer ut?

Ble litt skeptisk til å søke nå.

 

Heh, tror du vi vil snike i skattelistene? Kan nok berolige deg der, det vil ikke bli aktuelt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...