NevroMance Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) Hei. Skal ha meg en hjemmeserver som skal stå i ett kott, dessverre er det ingen mulighet til å ha kablet nettverk inn dit, så jeg trenger ett trådløst kort eller en usb-dongel for å få nett. Det jeg trenger hjelp til er å finne noe som har god støtte i Linux, da jeg har lite peiling på akkurat det. Om det er kort eller usb bryr meg egentlig lite, så lenge det fungerer bra. Må støtte WPA-TKIP Takk for all hjelp Endret 11. oktober 2007 av NevroMance
Kagee Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Skal dette nettverket du kobler til være kryptert?
NevroMance Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Ja, det glemte jeg å si. WPA-TKIP må støttes.
cp-nilsen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Vil tro det meste du finner hos linuxbutikken vil fungere greit ihvertfall http://www.linuxbutikken.no/CBC.php?q=c:36180
NevroMance Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Takk, var en helvetes liste Burde vel for så vidt gå for open-source drivere da jeg skal velge nå tenker jeg. Noen spesielle chipssett å se etter da? Vet atheros, fant ett kort av de, men utenom atheros.
cp-nilsen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Takk, var en helvetes liste Burde vel for så vidt gå for open-source drivere da jeg skal velge nå tenker jeg. Noen spesielle chipssett å se etter da? Vet atheros, fant ett kort av de, men utenom atheros. Jeg har ikke peiling Men som du ser er det jo begrenset hva som er på lager der. Men det er jo forøvrig en grei liste over kort som burde fungere, så kan du eventuelt kjøpe de en annen plass hvis ikke de er på lager.
NevroMance Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Ok, takk for lista hvertfall. La merke til at de er ganske billige, så opp mot amentio blant annet, så kan fort hende jeg handler der hvis jeg ikke klarer å rote frem noe som tyder på at de er elendige på returrett/angrerett/garantier.
cp-nilsen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Ok, takk for lista hvertfall. La merke til at de er ganske billige, så opp mot amentio blant annet, så kan fort hende jeg handler der hvis jeg ikke klarer å rote frem noe som tyder på at de er elendige på returrett/angrerett/garantier. For all del, å støtte Linuxbutikken er jo bare flott Tenkte bare hvis de ikke hadde kortet du ønsket på lager.
Tafsen Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Skal ha meg en hjemmeserver som skal stå i ett kott, dessverre er det ingen mulighet til å ha kablet nettverk inn dit, så jeg trenger ett trådløst kort eller en usb-dongel for å få nett. Det jeg trenger hjelp til er å finne noe som har god støtte i Linux, da jeg har lite peiling på akkurat det. Om det er kort eller usb bryr meg egentlig lite, så lenge det fungerer bra. Må støtte WPA-TKIP Takk for all hjelp Utruleg off-topic, men korleis er det med brannsikkerheten naar du plasserer ein server i eit kott?
Kagee Skrevet 11. oktober 2007 Skrevet 11. oktober 2007 Det avhenger av PC-en, størrelsen på kottet og hvor kottet er. Selv ville jeg plassert en server i kjeller eller loft, da det pleier å være det kaldeste, innedørsrommet i huset. Men om kottet er noget større enn PC-en og har god luftgjennomstrømning, ser jeg ingen negative sider.
NevroMance Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Skrevet 12. oktober 2007 Utruleg off-topic, men korleis er det med brannsikkerheten naar du plasserer ein server i eit kott? Er en liten leilighet, så har ikke så mange steder å plassere den, men kottet er veldig stort med god luftgjennomstrømning, så skal ikke bli noe problem. Er heller ikke 100% sikkert at det blir der, vet ikke om det er kontakter inni der da det foreløpig bare er ett roterom. Kan hende den blir stående på kjøkkenet istedenfor, under en benk der. Men skal ikke bli noe problem med varme osv. i det kottet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå