Gå til innhold

Kan skolen tvinge deg til å jobbe på fritid?


MrL

Anbefalte innlegg

Hei, har fått beskjed om på skolen at vi skal ha et operasjon dagsverk opplegg der vi må tjene opp 300/bare rett og slett skaffe 300 kroner som skal gå til fattige barn osv. Greit nok, men dette er det meniga vi skal gjøre på en lørdag eller søndag, altså på fritida våres! Betaler vi ikke pengene, vil vi få annmerkning, fravær eller en eller annen sterk reaksjon. Går på videregående foresten.

 

Er det rett og slett lovlig å tvinge folk til å betale penger som man tjener på fritida si!?

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om det er lovlig eller ulovling å "tvinge" dere til arbeide i helgene, men da jeg hadde de dagsverk sakene fro noen år tilbake, så fikk vi en dag fri på skolen til å drive med det.

9663073[/snapback]

 

Ja det hadde vært greit om vi gjorde det på en skoledag, men når vi gjøre det på fritida vår, synes jeg det er helt latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Vet ikke om det er lovlig eller ulovling å "tvinge" dere til arbeide i helgene, men da jeg hadde de dagsverk sakene fro noen år tilbake, så fikk vi en dag fri på skolen til å drive med det.

9663073[/snapback]

 

Ja det hadde vært greit om vi gjorde det på en skoledag, men når vi gjøre det på fritida vår, synes jeg det er helt latterlig.

9663087[/snapback]

 

 

Dere får sikkert avspasering :thumbup:

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er lovlig eller ulovling å "tvinge" dere til arbeide i helgene, men da jeg hadde de dagsverk sakene fro noen år tilbake, så fikk vi en dag fri på skolen til å drive med det.

9663073[/snapback]

 

Ja det hadde vært greit om vi gjorde det på en skoledag, men når vi gjøre det på fritida vår, synes jeg det er helt latterlig.

9663087[/snapback]

 

 

Dere får sikkert avspasering :thumbup:

9663147[/snapback]

 

Gjør ikke det heller. Det er nok en grunn til jeg er forbanna.. :mad:

Lenke til kommentar
Dere kommer ikke til å få anmerkning for å ikke jobbe på OD, skolen skal ha et opplegg for de som ikke jobber.

 

Edit: Hvis dere faktisk får anmekning(vet til du faktisk har fått det) så klager du på den helt til den forsvinner.

9663235[/snapback]

 

Skal ikke ha et opplegg på skolen nei, fordi dette går på en lørdag elle søndag der det ikke er skole. Det er enten skaff 300 kroner ellers sliter man..

Lenke til kommentar

1. Det er frivillig å jobbe på OD. Alternativt opplegg for de som velger å ikke jobbe.

 

2. Praksisen på alle andre skoler er å få en dag fri fra skolen for å kunne jobbe, så jeg synes det er rart at de velger å sette den til helga. Skyldes vel en kompromissløs administrasjon på skolen. Enten gir man elevene fri til å jobbe, eller så dropper man det og har vanlig skole. Si til rektoren at man får ikke begge deler.

Lenke til kommentar

Er jo ett par momenter her du kan peke på.

 

I utgangspunktet skal ikke skole koste penger, det er altså ikke meninga at mor og far skal spytte inn disse 300,-

 

Å finne jobb på en lørdag / søndag er jo heller ikke alltid lett når det gjelder for så kort tid.

 

Dermed må enten skolen finne på ett opplegg for dem som ikke får tak i jobb, eller så kan dem heller ikke gi noen reaksjon på at du ikke har fått inn disse pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...