Gå til innhold

Microsoft og Bungie skiller lag (bekreftet)


ØysteinT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vil ikke sånn med det første rekne med at de går multiplattform. Uavhengig betyr ikke automatisk at det kommer til å utvikle multiplattfor-spill. Insomniac for eksempel har kun utviklet spill for playstation-plattformen til tross for sin uavhengighet. Og slik jeg forstår det sitter MS fortsatt på eiersiden, det virker bare rent naturlig at X360 trolig vil bli plattformen Bungie satser på. Men sagt skal være sagt, multiplattform-spill fra Bungie er mersannsynlig nå, og det er kanskje mulig MS trekker seg helt ut også, og da er det ikke noe som skulle stå i veien.

Jeg synes i grunn denne saken fortsatt høres helt rart ut, men fakta er fakta...

 

Bizzare var for øvrig aldri i MS sitt eierskap, så de har ikke akkuratt tapt noe der annet enn en god sammarbeidspartner.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Meget gode nyheter. Jeg har både Xbox360 og PS3 i hus her, men håper dette betyr at de lager titler til flere plattformer enn 360, slik at man kan velge litt selv hvilken plattform man vil ha uten å gå glipp av gode titler.

9644513[/snapback]

 

Men multiplatform titler har en lei tendens til å bli en del dårligere enn singleplatform. :no:

Lenke til kommentar
Meget gode nyheter. Jeg har både Xbox360 og PS3 i hus her, men håper dette betyr at de lager titler til flere plattformer enn 360, slik at man kan velge litt selv hvilken plattform man vil ha uten å gå glipp av gode titler.

9644513[/snapback]

 

Men multiplatform titler har en lei tendens til å bli en del dårligere enn singleplatform. :no:

9644573[/snapback]

 

Da håper nok apollox på at de lager kun til PS3 isteden tenker jeg.

Lenke til kommentar

her er nyheten direkte fra bungie:

 

 

Almost Nobody asked,

 

What’s all this about Bungie and Microsoft splitting up?

 

 

Bungie Branches Off

 

 

As you have no doubt read on the web today, Microsoft Corp. and Bungie Studios, have reached an unprecedented and exciting agreement – starting immediately, Bungie will become an independent company and will retain a long-term publishing agreement with Microsoft Game Studios for “Halo” titles.  The new structure became effective on Oct. 1, 2007.  The official blurb follows, but since you’re a valuable part of our community, we thought we’d sum it up simply and concisely.

 

Bungie has long been built on creativity, originality and the freedom to pursue ideas. Microsoft agreed, and rather than stifle our imagination, they decided it was in both our best interests to unleash it. We’ll continue to make Xbox 360 games, and we’ll continue to make amazing games for MGS. In that regard, nothing has changed. All that has changed is that now Bungie Studios is once again, the property of the folks of Bungie Studios. Microsoft is and will continue to be, a brilliant, inventive and creatively collaborative publishing partner. Practically speaking, nothing has changed and you guys won’t see much, if any difference, for a while  unless you come to work for us, that is – we’re hiring at http://www.bungie.net/inside/jobs.aspx

 

Link Bungie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...