Gå til innhold

AMD XP2400+ i forhold til Intel P4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har skaffet meg en XP2400+ CPU, og lurer da på hva klokkefrekvensen ville vært i forhold til Intels P4 prosessorer. Har hørt at en AMD prosessor yter bedre enn en Intel prosessor med samme klokkefrekvens.

 

AMD XP2400+ = 2.0 GHz

 

Hvor mange GHz tilsvarer dette på en P4?

 

mvh.

Tobias Rieper

 

Ca 2,4 -2,5 GHz P4. Om du bruker nForce2 hovedkort på XPen vil jeg si at den er jevngod med en P4 2,53 / 533.

 

Et lite tips dersom du ønsker å øke ytelsen er å prøve å få opp FSBen på den, men det kan gå ut over garati osv. Du kan lese mer på overklokking.no.

Lenke til kommentar

mener å huske at tallet etter XP er det det tilsvarer i en duron 1400mhz og IKKE i forhold til en INTEL P4... stemmer det? eller er det jeg som husker feil?

 

[edit]

, men tallet bak XP stemmer rimlig bra i forhold til en P4 selv om det ikke var meningen fra AMD sin side...

[/edit]

Lenke til kommentar
mener å huske at tallet etter XP er det det tilsvarer i en duron 1400mhz og IKKE i forhold til en INTEL P4... stemmer det? eller er det jeg som husker feil?

 

[edit]

, men tallet bak XP stemmer rimlig bra i forhold til en P4 selv om det ikke var meningen fra AMD sin side...

[/edit]

 

Offisielt er den basert på Athlon Thunderbird, men alle vet vel at den reelt sett måles opp mot P4... Når det er sagt så kan nok Thunderbird og P4 yte forholdsvis likt på samme MHz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...