Gå til innhold

The Big Bang Theory - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Ikke fått sett siste episode, men fy faen å irriterende den jente gjengen er. For noe totalt dritt denne serien har blitt i forhold til det den var før. Jeg er all for karakter utvikling og skjønner at de må mikse opp ting og lignende, men den retningen showet har tatt er bare helt feil. Jeg kjenner det nesten ikke igjen. Det begynner å minne meg mer og mer om klassiske Amerikanske sitcom, på den dårlige måten hvor lattersporet blir spilt hvert fjerde sekund. *Sheldon kommer inn døra* "HHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHahhAhAHAHAHAHAH"

 

Du bør se den siste episoden. Alle jentene er med, men for en gangs skyld var alle morsomme. Eller i det minste skapt det morsomme situasjoner. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg først oppdaget TBBT i slutten av 2009, var jeg mektig imponert og gjorde omtrent ikke annet enn å se episodene om og om igjen. Uheldigvis så mener jeg de to siste sesongene har, som andre også har nevnt tidligere i tråden, gått i feil retning. Sesong 1 og 2 var fantastiske! Faktisk så gode at jeg fremdeles nyter å se dem igjen! Sesong 3 derimot, var bare bra, mens den siste sesongen synes jeg var meget skuffende sammenlignet med de andre. Jeg håper virkelig at de klarer å komme inn på riktig spor igjen utover høsten, fordi det er den eneste serien jeg virkelig har og falt for noen gang!

Endret av Dreamfreeze
Lenke til kommentar

Da jeg først oppdaget TBBT i slutten av 2009, var jeg mektig imponert og gjorde omtrent ikke annet enn å se episodene om og om igjen. Uheldigvis så mener jeg de to siste sesongene har, som andre også har nevnt tidligere i tråden, gått i feil retning. Sesong 1 og 2 var fantastiske! Faktisk så gode at jeg fremdeles nyter å se dem igjen! Sesong 3 derimot, var bare bra, mens den siste sesongen synes jeg var meget skuffende sammenlignet med de andre. Jeg håper virkelig at de klarer å komme inn på riktig spor igjen utover høsten, fordi det er den eneste serien jeg virkelig har og falt for noen gang!

 

Enig i det du sier her. Første sesongene var konge, men har tapt seg en del. Sluttet å følge serien halveis i denne sesongen.

 

Er det virkelig den eneste serien? Hva med Friends og How I Met Your Mother for eksempel?

Lenke til kommentar

Virkelig den eneste serien, ja. Føler på en måte at TBBT traff meg veldig godt og siden har jeg vært helt besatt. Jeg har selvsagt hatt litt sansen for andre serier også, men ingen av dem så godt at jeg virkelig orker å se alle episodene, og spesielt ikke flere ganger. Sheldon er favorittkarakteren min i serien og jeg vil gi ham mye av æren for at jeg er tilhenger. :)

 

Man har virkelig misset mange gode serier hvis TBBT er den beste noen har sett..

Ikke nødvendigvis. Subjektiv, forresten! :)

Endret av Dreamfreeze
Lenke til kommentar

Man har virkelig misset mange gode serier hvis TBBT er den beste noen har sett..

 

This :love:

 

Men alt i alt, TBBT var grei underholdning. Nå blir det nesten i nærheten av HIMYM hvor ingenting er morsomt lengre, siden det er gjort millioner av ganger før. Er noe av det samme syndromet synes jeg TBBT begynner å få.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om så er TBBT den eneste serien jeg følger med på som har laughtrack. Og latteren i TBBT er mye mere intens enn hvordan den var i f.eks Friends eller Spin City. I min mening blir kvaliteten bedre i serier uten latter, f.eks i humoren, omgivelser og filming. (Ikke bare de samme rommene om og om igjen i et studio).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte Friends i noen sesonger, men det ble fort mye repetisjon og ganske kjedelig. Samme med South Park, Simpsons og Futurama. Skal jeg nevne den serien jeg har likt best er det helt klart Seinfeld. Selv om den første halvdel av den første sesongen var ræva er det likevel åtte og en halv sesong med gullkorn etter gullkorn. That 70's Show var også svært bra de første sesongene, men de siste to, tre sesongene ble det fort kjedelig. De to første sesongene av TBBT er på en soleklar andreplass over favorittene mine, men etter det har det falt for mye i kvalitet. Når ser jeg det mest for gammel vane og håper det vil bli bra igjen. Det er ikke direkte dårlig, men ikke noe spesielt bra heller. Irriterende nok slo jeg av den første episoden første gang jeg så den fordi det var så kjedelig. Andre gang kom Sheldon (hihi) med setningen "Well, earlier today we tried masturbating for money", og da var det gjort. :p

Lenke til kommentar

Litt av problemet med de to siste sesongene er jo at de har latt det gå mer og mer mot et standard romantic comedy-opplegg, hvor de prøver å skape morsomme situasjoner på bakgrunn av problemer med å omgås både eksen og nye kjæresten samtidig, og hvordan dette påvirker vennegjengen. Nei, spør du meg var serien best når de prøvde å komme opp med originale ideer. Humoren i de to første sesongene var tidvis også litt intelligent, i forhold til hvordan det er nå. Når Sheldon begynner å analysere en situasjon i form av et Venn-diagram må man jo bare le litt. Føler rett og slett den unike humoren i TBBT har blitt erstattet med en mer tilgjengelig humor for å gjøre serien mer appelerende til massene. Men det er kanskje bare meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok ikke bare deg, dessverre. Sesong fire nådde helt klart høydepunktet i den andre episoden (robo-Sheldon), men etter det har det gått jevnt og trutt nedover. Noen høydepunkter har det jo vært, men vi snakker jo hele sesongen. Jevnt over har det vært rimelig labert. Jeg er enig i at det virker som de har gått mer og mer bort fra nerdehumoren og prøver å appelere til massene. Ironisk nok sa eksen at "nerdepratet" var det morsomste med serien selv om hun ikke forsto bæret av hva de snakket om. ;)

Lenke til kommentar

Litt av problemet med de to siste sesongene er jo at de har latt det gå mer og mer mot et standard romantic comedy-opplegg, hvor de prøver å skape morsomme situasjoner på bakgrunn av problemer med å omgås både eksen og nye kjæresten samtidig, og hvordan dette påvirker vennegjengen. Nei, spør du meg var serien best når de prøvde å komme opp med originale ideer. Humoren i de to første sesongene var tidvis også litt intelligent, i forhold til hvordan det er nå. Når Sheldon begynner å analysere en situasjon i form av et Venn-diagram må man jo bare le litt. Føler rett og slett den unike humoren i TBBT har blitt erstattet med en mer tilgjengelig humor for å gjøre serien mer appelerende til massene. Men det er kanskje bare meg.

 

Her er vel det jeg ikke helt har klart å sette fingeren min på. Det har blitt så mye kjærlighets drama, jenter, sminking og blabla. Likte det best når det var Penny og gutta. Jeg har så klart ikke noe imot jenter i serier og like stilling osv. osv. Men hele sjarmen med The Big Bang Theory var den socially awkward guttegjengen. Var like priceless hver gang de endte opp i situasjoner hvor de ikke passet inn i det heletatt, penny's fester og lignende. Det var så jævlig bra setting med de gutta som er så sykt smart med dårlige sosiale antenner og den "dumme" jenta som er veldig sosialt smart. De utfylte hverandre så bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Godt at jeg ikke er alene om å merke dette, husker at jeg la god merkte til hvor bra hun så ut på 8 Simple Rules for et par år siden. Jepp, et eller annet har skjedd. Før virket hun mer som den uoppnåelige girl next door, nå er hun annerledes. Fremdeles pen, men X-faktoren er borte for min del. Føler hun og Leonard ligger likt når det kommer til kjærlighetslivet, da han nå har datet både henne og Priya. Showet er helt annerledes nå enn i forhold til de to første sesongene.

 

Det finnes et eget fotogalleri med bilder av henne fra serier, private hendelser osv her. Det er bare å bedømme selv, men ting er annerledes enn før uansett.

Endret av Jesus of Suburbia
Lenke til kommentar

Akkurat det ja, hun virket mye mer uoppnåelig før. Nå virker hun ikke i nærheten av "for pen" for Leanord, sånn som hun gjorde i begynnelsen. Jeg trodde først at det hadde litt med hvordan karakterene oppfører seg, Leanord har tross alt blitt mer normal i forhold til hvor sjenert han var i sesong 1. Men det har definitivt skjedd noe med utsende hennes.

 

Kanskje litt urettferdig med ansikt utrykket, men still...

 

S02

post-132384-0-53437200-1308676303_thumb.jpg

 

S04

post-132384-0-62483300-1308676315_thumb.jpg

 

Og som sagt det som Blåbær sier spiller jo inn. Men virker fortsatt noe litt "off" med utsendte hennes, jeg vet ikke, kanskje det er håret?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...