Gå til innhold

Når begynner sesjonene for VG2-elevene?


Irrelevant

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjer det ikke i forbindelse med skolen da?

9627952[/snapback]

 

Du får fri den dagen til å dra på sesjon, men ikke tro at det bare varer i 2-3 timer, du blir å sitte der like lenge som en skoledag hvis du er uheldig.

 

Du skal se på filmer, få masse informasjon om militæret, gjøre 3 forskjellige prøver, få sjekket helsen/synet og så til slutt snakke privat med en fyr om militæret.

Lenke til kommentar

Når jeg var der så var det eneste jeg gjorde å avgi urin-prøve, ta hørsel og syns tester + levere inn noen brev fra legen min, som forklarte noen problemer jeg har med knæra mine. 10 min etterpå ble jeg kalt inn for å snakke med en kar, og han sa de hadde lest igjennom brevene fra elgen, og skjønte problemet, og lurte på om jeg hadde lyst til å dra i militæret.

Jeg svarte nei, og fikk svaret "den er grei, takk for at du kom. god tur hjem!"

Lenke til kommentar
Er det sånn at de "sjekker" deg? Og er det sånn at jeg kan slippe hvis jeg har eksem på henda og astma?

 

Du bør si ifra hvis du har astma. Dette skal du også skrive på helsepapiret du får i posten før sesjon. Det er ingen blodprøve. Det er syn/hørsel, en lege som snakker med deg og som måler blodtrykk og puls.

 

Hvis du ikke sier ifra om sykdomsforhold/skader etc vil det kun slå tilbake på deg senere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De som hører og ser for dårlig blir brukt som kanonkuler og feltrasjon under krig.

 

 

 

Jeg kom meg aldri på sesjon jeg. Fikk beskjed om at jeg skulle inn månedsskiftet januar/februar 2007 og at jeg ville få brev to uker før (eller noe slikt) med eksakt dato, greit nok tenkte jeg. Januar kom, det samme gjorde februar - og nå er det november, og fortsatt ingen dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...