Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til noen Keyboardsanger som jeg kan sette meg som mål å lære når jeg nå starter på folkehøgskole til Lørdag?

Har hittil satt meg som mål at jeg skal lære meg unopened av Sonata arctica.

 

Legger forøvrig med en intro til en sang som jeg jobber med nå, fikk plutselig lyst til å skrive en power låt igjen til singel prosjektet mitt, og ikke bare ekstrem metal til bandet.

castle of ice.wav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fear Factory er ikke ungsauer i metalbransjen de heller, bare litt mindre kjent i Norge. De ga ut sin beste plate på midten av 90-tallet (Demanufacture) og var Metal Hammer-kjæledegger i mange år fremover med ene godskiva etter den andre med beinhard cyber-industriell-blytung riffmetal, med utrolig catchy refrenger. Så forsvant de bare, men er tilbake igjen nå.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pz5FIx13xBs&p=D4E2EF762F186E22&playnext=1&index=31

 

En gammel schläger f.eks.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok?

Har ikke sett de live selv, men fant ut at 800kr ikke er så dyrt med tanke på hva det ville kostet å se de andre steder. Men det er litt kjedelig å måtte kjøpe dagspass når det kun er et band som er verd å se.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok?

Gojira er et fantastisk band har sett de live før på metallica (Dro egentlig kun for og se Gojira, Metallica var bonus) Jeg ville dratt uten tvil hadde jeg hatt muligheten

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok?

Har ikke sett de live selv, men fant ut at 800kr ikke er så dyrt med tanke på hva det ville kostet å se de andre steder. Men det er litt kjedelig å måtte kjøpe dagspass når det kun er et band som er verd å se.

 

Jeg skal lett se de, på helgen spiller de på USF Verftet. Beltalte 350 for billetten. + 400 for en 7 timers tur-retur med tog.

 

Gleder meg:dribble:

Endret av michael691
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å se Gojira nå til helga, siden di faktisk er i byen, men er usikker på om det er verdt 800kr (dagspass parkenfestivalen). noen som har erfaringer fra gojira live? er de gode , kjedelige, helt ok?

Har sett de live, helt ok synes jeg. Personlig hadde jeg aldri betalt 800kr bare pga Gojira, men så er jeg ingen fan heller.

Lenke til kommentar

Fear Factory er ikke ungsauer i metalbransjen de heller, bare litt mindre kjent i Norge. De ga ut sin beste plate på midten av 90-tallet (Demanufacture) og var Metal Hammer-kjæledegger i mange år fremover med ene godskiva etter den andre med beinhard cyber-industriell-blytung riffmetal, med utrolig catchy refrenger. Så forsvant de bare, men er tilbake igjen nå.

 

 

En gammel schläger f.eks.

Lenge siden jeg har hørt på Fear Factory nå. På tide å blåse støvet av Demanufacture CD'en :)

 

Edit:

Jøss, jeg følger ikke like godt med lenger som tidligere. Fear Factory har gitt ut Mechanize i begynnelsen av dette året? Med gamle-gitaristen? Og Gene Hoglan? Det siste akseptable plata de har gitt ut siden Demanufac var Archetype. Duger den siste plata?

Endret av Patton
Lenke til kommentar

FF splitta vel opp når Burton C Bell og gitaristen Dino Cazares ble uenige om bandets fremtid og progresjon, Burton gifta seg med hun No Doubt-Gwen Stefani og begynte å havne på røde løpere og filmpremierer, Dino ble del av supergruppa Brujeria der medlemmenes identitet skulle være hemmelig, men media kunne ikke lures alt for lenge. Men gammelt blod tykner ikke så fort, så de har vel blitt kompiser igjen og begynt å mekke feit musikk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til noen Keyboardsanger som jeg kan sette meg som mål å lære når jeg nå starter på folkehøgskole til Lørdag?

Nå er jeg ikke noen Piano-ekspert, men Arturus(the sham mirrors), Cradle of Filth, Finntroll og Dimmu Borgir har en del tøffe piano linjer/riff. Vet ikke om dette er noe du hører på eller liker, men men.

Lenke til kommentar

Jau, som regel finner jeg tabs da. Men tror jeg har satt noen mål nå:

Unopened av sonata arctica, første mål

 

Også blir det jo sikkert mye som læreren min kommer til å foreslå, men jeg har også lyst til å lære meg hele ordentlige progenies of the great apocalypse av dimmu og Postlodium av Ragnarok

 

Postlodium er jo kanskje den som er mest usansynlig, men det er jo gøy å ha høye mål også :p

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Litt blandede følelser av den nye Dimmu sangen. Synes den kvinnelige vokalisten gjorde det bra på noen partier, men andre deler var den irriterende, ser potensialet her! Hadde håpet på litt mer Enthrone Darkness Triumphant feel, men ser jo lovende ut dette også. Et steg opp fra In Sorte Diaboli foreløpig.

Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til noen Keyboardsanger som jeg kan sette meg som mål å lære når jeg nå starter på folkehøgskole til Lørdag?

Nå er jeg ikke noen Piano-ekspert, men Arturus(the sham mirrors), Cradle of Filth, Finntroll og Dimmu Borgir har en del tøffe piano linjer/riff. Vet ikke om dette er noe du hører på eller liker, men men.

 

For to End Yet Again (Arcturus) har hvertfall en helt sinnsyk pianosolo! :)

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...