Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hoho! Men ålreit, ingen spesiell prioritert rekkefølge (og jeg regner med det er låter du sikter til, kjekken):

 

Slayer - War Ensemble

 

 

 

Testament - Alone in the Dark

 

 

 

Anthrax - Caught in a Mosh

 

 

 

Sepultura - Ratamahatta

 

 

 

Machine Head - Blood for Blood

 

 

 

Metallica - Disposable Heroes

 

 

 

Soulfly - Rise of the Fallen

 

 

 

Megadeth - Set the World Afire

 

 

 

Kreator - The Pestilence

 

 

 

Avslutter med åpningssporet fra debutskiva til Venom - Sons of Satan

 

 

 

10 låter, 10 forskjellige band. Ikke dermed sagt at dette er verdens ti beste låter i følge meg, for da hadde lista bestått av typ 3 band. Meget mulig at dette er for "mainstreame" thrashband for dere, men hvem bryr seg egentlig om det? Musikken er fet nok.

 

En stonergodbit på slutten:

 

http://www.youtube.com/watch?v=rvdJEHjpqr0

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Tenkte på skiver, Leo. Men dette gir jo en grei pekepinn. Overrasket over at du valgte gammel Kreator og Venom når jeg ser resten av lista. Og Ratamahatta har dog ingenting på en thrash metal-liste og gjøre. Sepultura har ikke gitt ut et thrash metal-album siden 91, eller 93 om jeg er jævlig snill. Men gammel Kreator og Venom. Tjue stjerner i margen!

Endret av Necrosodomic Proctólogo
Lenke til kommentar

Tenkte på skiver, Leo. Men dette gir jo en grei pekepinn. Overrasket over at du valgte gammel Kreator og Venom når jeg ser resten av lista. Og Ratamahatta har dog ingenting på en thrash metal-liste og gjøre. Sepultura har ikke gitt ut et thrash metal-album siden 91, eller 93 om jeg er jævlig snill. Men gammel Kreator og Venom. Tjue stjerner i margen!

 

Vel, skivemessig kan du bare ta de skivene som disse låtene kommer fra, og så er vi der ;) Men jeg mener dette er de beste låtene til bandene som er nevnt. Klar over Ratamahattas noe omstridte plass på listen, men jeg synes altså det er den beste låten til Sepultura, som jo var et thrash-band opprinnelig som du selv sier.

 

Kreator og Venom kommer rett og slett av at jeg også er/har vært iskald, ond sortmetaller og da passer jo nevnte band (selv om jeg er så frekk at jeg mener at originale Stormblåst er den beste blackmetal-skiva som fins :whistle: )

 

Her er forresten litt mer ukjent thrash, tatt fra tredjeskiva "An Overdose of Death":

 

 

Så disse gutta varme opp for Kvelertak i høst og synes de var mye fetere enn hovedbandet, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

selv om jeg er så frekk at jeg mener at originale Stormblåst er den beste blackmetal-skiva som fins :whistle:

 

Seriøst? Spiritual Black Dimensions og Death Cult Armageddon er jo lysår forran denne, og de to Dimmu Borgir-skivene som virkelig er bra. Til tross for at jeg synes Stormblåst er kul nok, så lider den av en dårlig produksjon og litt barnslige låter. Nyinnspillinge er forresten helræva.

 

Her er forresten litt mer ukjent thrash, tatt fra tredjeskiva "An Overdose of Death":

 

Så disse gutta varme opp for Kvelertak i høst og synes de var mye fetere enn hovedbandet, for å si det sånn.

 

Toxic Holocaust er jævlig kult, selv om de to siste skivene har vært en del svakere enn de to første. Mista litt piffen. Men Evil Never Dies, Hell on Earth, Death Master og Reaper's Grave er sinnsykt fete utgivelser, samt splittene de har vært med på. Låtene man finner på Don't Burn the Witch..., Outbreak of Evil og Speed n' Spikes Vol. I er jævlig fete.

Lenke til kommentar

Mjeh. Da må man jo nesten dele opp hele diskografien.

 

Dimmu Borgir 1: For All Tid og Stormbåst

Dimmu Borgir 2: Enthrone Darkness Triumphant

Dimmu Borgir 3: Spiritual Black Dimensions

Dimmu Borgir 4: Puritanical Euphoric Misanthropia

Dimmu Borgir 5: Death Cult Armageddon, In Sorte Diaboli og Stormblåst MMV

Dimmu Borgir 6: Abrahadabra

 

Det blir for slitsomt. Samme band, forskjellig sound. Men det er kun Spiritual Black Dimensions og Death Cult Armageddon jeg kan finne på å sette på nå om dagen. Resten driter jeg egentlig i, selv om Stormbåst til nøds går. Men jeg hører så sjeldent på Dimmu Borgir uansett. Liker nok min symfoniske black metal langt mørkere og slemmere enn det Dimmu Borgir noen gang var. Anorexia Nervosa, Diabolical Breed, Tartaros, Obsidian Gate, Obtained Enslavement, Nokturnal Mortum gir vel en grei pekepinn på hva jeg liker innenfor sjangeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...