Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fulgt rådet ditt nå, men det hjalp dessverre lite! Hadde god tro på å fjerne skumgummien under kjølern, men resultet blei at tempen steg med 1 grad.. La også på ny kjølepasta.

Jeg bruker speedfan, bildet til høyre er mine temperaturer.

Core som er på 50 grader, er dette MCP?? Hadde håpet å få ned denne litt.

Bildet til venstre er verdiene til Tornado78, din MCP ligger jo på 59 grader. Er dette uten belastning av maskinen? Er vel i såfall nokså høyt eller?

 

Edit: Kan det hjelpe å oppdatere bios? Evt til hvilken versjon og hvordan?

temp.bmp

Endret av Krimhet
Lenke til kommentar
Det funker ikke å resette BIOS?

 

Ja, du mister garantien om du overklokker.

Men om de finner det ut er jo en annen sak. :ph34r:

(ikke at det skal gå noe sport i det vel og merke)

 

Nei funker ikke.. Link

 

Men nå har jeg kjøpt meg en ny PSU idag så skal prøve om det er problemmet...

Men er ganske sikkert på at hovedkortet ikke funker...

 

Har også kjøpt ny HK i dag, og min gammle E6850 funka fint..

Lenke til kommentar
Som andre også sikkert har konkludert med, så er 780i varmt :p, med de medfølgende vifter ligger NB på ca 70 grader (1,44v) :lol:

Det er ekstremt, min ligger på 45-49 grader og spenningen er på auto (1.39v i everest). Sørbroen derimot er skyter opp i 70+ ved load. Jeg tipper den er skylden for at PCn blir ustabil når jeg nærmer meg 1500FSB. på 1400 er maskinen 100% stabil, selv når romtemperaturen er høy.

 

Har ikke orket bry meg noe mer. Er fornøyd med en stabil E6600 på 3GHz uten en jetmotor lyd fra PCn hehe. Sparer til vannkjøling, men det kan hende jeg svir av budsjettet på en skiferie istedet :p

 

For ordensskyld:

SPP = Nordbroen

MCP = Sørbroen

Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at det virker. Får kode 25, så det tyder på at skjermkortet er i ulage, og ikke uventet etter at Tt 850w PSU'en kortsluttet og tok 5 harddisker, og 680i HK'et.

Det gjorde min TT850 også! Harddiskene overlevde, men jeg måtte bruke et spesialverktøy fra Samsung for å formattere dem først. Hovedkort og skjermkort røk.

Lenke til kommentar

Nå har jeg en Corsair 750w. Ser veldig bra ut. Men jeg er så forb.... på Tt at du aner ikke (jo faktisk, det gjør jeg -ødelagt hardware for 4-5000 her).

 

-trist å høre det du sa. Jeg har fått ødelagt 8800GTX også :wallbash: Og det var særs irriterende, kortet var fortsatt bra. Uansett, bestilte akkurat 8800GT nå, som jeg skal bruke fremover, før jeg putter det i den andre PC-en, en med AMD 939, 4800 X2 mm. Så får vi se nå, hva Nvidia slipper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...