Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Blåskjerm ved 4 Gb minne, ballistix pc 8500 - 4stk a 1GB. Alle funker fint to og to ilag. Men ikke 3 eller 4 , da blir d blåskjerm.

 

xfx 780i, vista ultimate 64, q6600 @ 3.2 Ghz, 4 Gb ballistix 8500, 2 x 8800gt, gigabyte odin 800w, zalman gt1000

maskinen er ellers stabil, og er meget fornøyd!! bortsett fra at jeg kunn får brukt 2 av 4 Gb ram......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror det er Vista som er årsaken til det problemet der.... :)

 

Mange som har fått problemer med 4x1gb brikker. Hvorfor vet jeg ikke, men når de innstallerer hotfixen lagt ut fra Microsoft pleier det å funke. :)

 

Boot med 2x1gb og finn fila som fikser det. Patch og prøv å boote på nytt med 4gb inne. :)

 

 

noen som vet hvor jeg kan finne den? hotfixn?

 

fant den ikke!!!

Lenke til kommentar
Tror det er Vista som er årsaken til det problemet der.... :)

 

Mange som har fått problemer med 4x1gb brikker. Hvorfor vet jeg ikke, men når de innstallerer hotfixen lagt ut fra Microsoft pleier det å funke. :)

 

Boot med 2x1gb og finn fila som fikser det. Patch og prøv å boote på nytt med 4gb inne. :)

 

 

noen som vet hvor jeg kan finne den? hotfixn?

 

fant den ikke!!!

 

Skal se om jeg kan finne den. Men kan ikke love noe da jeg ikke er noen googler. :wee:

 

EDIT: Her har du den: http://support.microsoft.com/kb/929777

 

Er det den feilmeldingen du får? :)

 

:)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Tror det er Vista som er årsaken til det problemet der.... :)

 

Mange som har fått problemer med 4x1gb brikker. Hvorfor vet jeg ikke, men når de innstallerer hotfixen lagt ut fra Microsoft pleier det å funke. :)

 

Boot med 2x1gb og finn fila som fikser det. Patch og prøv å boote på nytt med 4gb inne. :)

 

 

noen som vet hvor jeg kan finne den? hotfixn?

 

fant den ikke!!!

 

Skal se om jeg kan finne den. Men kan ikke love noe da jeg ikke er noen googler. :wee:

 

EDIT: Her har du den: http://support.microsoft.com/kb/929777

 

Er det den feilmeldingen du får? :)

 

:)

 

fant den før idag og prøvde, gikk ikke, fikk meldingen; "oppdateringen gjelder ikke for systemet"

 

så jeg trodde det var en annen.....

Lenke til kommentar

Prøv å søk på feilmeldingen du får opp. Kan hende det ligger noe ute på nettet. :)

 

Men så tror jeg du vil få mange flere kurrante svar enn det jeg kan gi deg, dersom du oppretter en egen tråd for akkurat dette emnet. :)

 

Husk å beskrive problemet ditt nøye. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
passer disse til evga 780i?

 

Hadde vært supert om noen visste dette :)

Har kortet stående men er ikke helt sikker på RAM enda :)

 

Mvh Snagga

Har bestilt de der. Dominatorene mine er herpa. Fan den Tt PSU'en har kostet meg penger, ass.

takk for svar og hjelp :)

Si ifra hvis du blir fornøyd, har veldig lyst på disse skjøl og hvis du blir fornøyd skal jeg hvartfall ha de :D

 

Mvh Snagga

Lenke til kommentar

Mens jeg venter på å få XFX 780i SLI tilbake, så kjøpte jeg et MSI P35 NEO, og 4Gb Mushkin for å ha litt å leke med.

 

Quad CPU'en (X3210) står nå å primer på 3Ghz på hver av kjernene. Så ser jeg i CPU-Z at selv om jeg har satt volten på 1.31, så dropper den helt ned i 1.248 under priming. Det gamle 680i HK'et mitt vat ikke stabilt over ca. 2.95Ghz, men var preget av et raltivt høyt volt-dropp det også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

er det noen her som har kjennskap til evga sitt 780i sli hk?

 

jeg tenkte da spesielt på kvaliteten og støyen på vifta, samt hvor gode overklokkingsegenskaper det har.

 

jeg har mest lyst på amd, men dersom kortet er like bra som det er kult så kan det hende jeg hopper på intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...