Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fulgte alle lenkene og fant ut at noen har rapportert et problem om korrupt data ved overklokking. Ingenting om at nvidia har inrømmet noe egentlig, bare at de undersøker saken. Dette er rent rykte, ingen fakta på noen av sidene, ingen argumenter. Kun jungeltromme.

 

Ok så noens PC har kræsja fordi de overklokket. Shit indeed! :D

Lenke til kommentar
Og den linken lengre opp var ikke til et 790 problem? :ermm:

Hehe ålreit, hvis du skal ta nvidia, jeg er ikke noe fan. Alle nvidia chipsett jeg har hatt, har laget hodebry for meg. Intels egne er som regel dønn stabile. Jeg har 4 disker i min gamer. En for system og spill, en for media (lyd, bilde, video) og en backup disk for hver. Jeg reinstallerer windows 4-5 ganger årlig. 6xx og 7xx serien av nvidia hovedkort har skikkelige problemer. Men det kommer oppdateringer og de aller fleste gangene ting går galt er det fordi man presser komponentent over grensen som er spesifisert. Alikevel er disse chipsettene favoritt på de aller fleste overklokking forumer rundt om kring.

Lenke til kommentar
Alle nVidiachipsett har laget hodebry for meg også, men jeg har ikke noe annet valg om jeg ønsker SLi.

Med mindre jeg kjøper Skulltrail da, men det blir liksom litt dyrt. For ikke å snakke om overkill :roll:

Uff ja ... har lest noen artikler som viser hvor lite man vinner på quad core og ddr3. Min 400 kroners 2gb 800MHz DDR2 på 4-4-4-12 kicker ass, lager ikke varme og yter dritbra i forhold til ddr3 på 1600MHz.

 

Jeg er nok ferdig med innkjøp i ett år nå. Skal prøve å årne vannkjøling på min 780i, det er årets mål hehe.

 

Men jeg er fornøyd, ser du på min signatur og får vite att jeg kjøpte GPU og CPU for 18 måneder siden så skjønner du kanskje hvorfor. Mitt overklokkede 8800GTX er fremdeles blant top 10 på grafikkort :)

Lenke til kommentar

BIOS er oppdatert, men man må se etter på post screen.

 

Jeg har stort sett oppdatert all hardware etter at en Tt 850w PSU grillet 680i SLI Hk'et, Dominator minnet, 5 harddisker og jeg lurer på om ikke Creative Xi-Fi kortet også er grillet. Maskinen vil ikke starte med den i PCI slotten.

 

Jeg har en Xeon 3210 Quadcore, og den oppfører seg ytterst merkelig. Jeg har fått den til å poste på et P35 HK og nå på 780i SLI på 3,2Ghz. Men ikke snakk om at den vil være stabil på gamle Prime-stabile frekvenser. Og når den blir ustabil, må jeg klokke helt ned til original frekvens. Slik har den vært etter at den forrige PSU'en kortsluttet.

 

Jeg lurer faktisk på om Quadcore'n min også ble skadet av Tt PSU'en da den kortsluttet. Den virker ikke som den gjorde før

Lenke til kommentar
BIOS er oppdatert, men man må se etter på post screen.

 

Jeg har stort sett oppdatert all hardware etter at en Tt 850w PSU grillet 680i SLI Hk'et, Dominator minnet, 5 harddisker og jeg lurer på om ikke Creative Xi-Fi kortet også er grillet. Maskinen vil ikke starte med den i PCI slotten.

 

Jeg har en Xeon 3210 Quadcore, og den oppfører seg ytterst merkelig. Jeg har fått den til å poste på et P35 HK og nå på 780i SLI på 3,2Ghz. Men ikke snakk om at den vil være stabil på gamle Prime-stabile frekvenser. Og når den blir ustabil, må jeg klokke helt ned til original frekvens. Slik har den vært etter at den forrige PSU'en kortsluttet.

 

Jeg lurer faktisk på om Quadcore'n min også ble skadet av Tt PSU'en da den kortsluttet. Den virker ikke som den gjorde før

Avinstaller performance og tools greia fra nvidia. De greiene lager bare trøbbel. Vi må nok fortsatt bruke BIOS for å klokke disse kortene.

 

Det viser seg at optiske drev kan lage masse styr på 780i. Har selv opplevet det. Den aller siste driver oppdateringen synes å ha fixet det for min del. Etter siste Windows oppdatering kunne DVD spillern min finne på å lage bråk og jeg fikk BSOD med nvidia's sata drivere. Dette er borte nå.

Lenke til kommentar
Hva nøyaktig har du gjort? ...

Sorry, ikke meningen med å være vag var opptatt av å ikke være det motsatte :)

 

nVidia slapp nylig oppdaterte chipset drivere til nforce 780i hovedkortene. Forut dette verserte det endel rapporter om alvorlige problemer knyttet til nvidia sine S-ATA drivere (flere forskjellige crash/BSOD). Jeg husker ikke nøyaktig navn på driverfilene det var snakk om. Enkelte måtte plugge ut sine optiske drev (CD/DVD spillere) for å i det hele tatt boote windows. For meg startet problemene øyeblikkelig etter aller siste Windows Update. Såvidt meg er bekjent har den siste driver oppdateringen fixet problemet, min maskin er i alle fall stabil igjen. Jeg bare kjørte installeren og klikket next hele veien. Den avinstallerer de gamle driverne, ber om en restart, så installerer den de nye og ber om ny restart. Ser ut som om det funka :)

 

Når det gjelder performance greiene mener jeg "nforce system tools" pakken. Denne installerer diverse programmer i "nvidia control panel" som kan overvåke hardware, justere vifter, klokke frekvenser og fikle med masse andre BIOS instillinger. Det er masse bugs i denne pakken. Den var morsom å leke med en stund, men jeg har fjernet den helt nå.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...