Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet når disse korta kommer for salg? 780i og 790i chipsett.

 

Edit: Vel nå ser jeg at 780i er i salg, men hvilket kort vil dere anbefale her. Fordel at det er oc muligheter.

Hva er det som blir forskjell på 780i 790i, er det kun dd2 og dd3 ram som skiller de?

Er det dumt å velge et 780i kort nå?

Håper noen har synspunkter på dette.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Noen som vet når disse korta kommer for salg? 780i og 790i chipsett.

 

Edit: Vel nå ser jeg at 780i er i salg, men hvilket kort vil dere anbefale her. Fordel at det er oc muligheter.

Hva er det som blir forskjell på 780i 790i, er det kun dd2 og dd3 ram som skiller de?

Er det dumt å velge et 780i kort nå?

Håper noen har synspunkter på dette.

780i kortet mitt har ikke hikket en gang, men sørbroen blir veldig varm og trenger strengt tatt aktiv kjøling for seriøs OC. DDR3 er fremdeles ekstremt dyrt i forhold til ytelse.

Lenke til kommentar

Er det noen som har problemer med PCI slottene? Maskinen booter ikke med Creative Xi-Fi kortet i PCI slottene. Av en eller annen grunn. Da får jeg diverse feilmeldinger på POST displayet, 20, 25, 45 m.fl. Tar jeg det ut, funker alt helt fint. Dette skjønner jeg ikke.

 

-må noe enables i BIOS?? Noen som vet en løsning?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Jeg hadde også en Tt 850w Toughpower som kortslutta og ødela:

 

-Skjermkort (XFX 8800GTX)

-Hovedkort (Asus 680i SLI)

 

-4 harddisker (4x250Gb Samspung P120) måtte formateres med spesialverktøy

 

Undelig lignende story der bjorn.

 

Komplett bytta skjermkortet og PSUen (til 1000W NorthQ), men påstod hovedkortet funka selv om en fan header var død. 3GB Dominator ram senere bytta jeg til 780i.

Jeg har akkurat oppdatert til siste BIOS P03, og nå får jeg kjørt ting i gang.

 

Det skulle vise seg at DVD brenneren også ble ødelagt av Tt 850w. Jeg fikk f.. ikke hverken installert XP eller gjort BIOS oppdatering via DVD brenneren. Ble bare error og trøbbel. Fikk lånt meg i går en brenner, som kjører som bare juling.

 

-har jobbet så mye at jeg ikke har hatt tid til å installere, men nå går det unna plutselig :dribble:

Lenke til kommentar
...

Jeg har akkurat oppdatert til siste BIOS P03, og nå får jeg kjørt ting i gang.

 

Det skulle vise seg at DVD brenneren også ble ødelagt av Tt 850w. Jeg fikk f.. ikke hverken installert XP eller gjort BIOS oppdatering via DVD brenneren. Ble bare error og trøbbel. Fikk lånt meg i går en brenner, som kjører som bare juling.

 

-har jobbet så mye at jeg ikke har hatt tid til å installere, men nå går det unna plutselig :dribble:

:new_woot:

 

P03 fulgte med mitt kort faktisk ... har ikke hatt noen nevneverdige problemer med dette kortet ... er egentlig veldig fornøyd med PCn min nå :)

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg ikke har et 780i i ulage. Det har vært et jæ... stress med å installere XP, masse korrupsjon, låsing osv. Flashet til P03 BIOS, skiftet til SATA DVD brenner osv.

 

Kommer inn i BIOS, og får satt opp RAID mm. -kan også starte opp installasjon og gjøre unna RAID drivere fra floppy, og sette opp partisjoner, pluss formatere. Men utover det begynner trøbbelet... prøver nå med XP home i stedet for XP pro...

Lenke til kommentar
Har det gått over 14 dager så går nok ikke det nei.

 

Fikk kortet med en gang det kom ut for salg, 2 månder siden...

Men får et i retur til uka, siden det gammle ikke funka..

 

Kan man sende det nye kortet på angrerett??, får et helt nytt et fra Pc-utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...