Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, men anntall spor har da ikke noe å si for plasseringen vel? :)

 

Noen som vet rekkefølgen på ASUS sine kort? ( Striker II og P5NT Deluxe) :)

 

Det er faktisk veldig lett å se dette på bildet av korta. Blå slots = pci-e 2.0 (x16) hvit slot = pci-e 1.1 (x16)

 

På mitt Abit ix38 så er de 2 pci-e 2.0 blå og den siste pci-e 1.1 (x16) er sort. Den siste pci-e 1.1 er i midten av 2.0 portene på Abit ix38.

Lenke til kommentar
Skulle ønske flere hovedkort produsenter hadde valgt å gjøre det slik som MSI. :wee:

 

Men kan vi forvente 3xPCI-E 2.0 på 790i SLI? :)

 

Trenger du 3stk pci-e 2.0? Helt sikkert ikkje, men skjønner at du lurer på hvorfor de ikkje like greitt kunne hatt alle 2.0.

 

Fasitsvaret er nok at det er INGEN skjermkort enda som drar nytte av den ekstra båndbredden av pci-e 2.0.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er vits å vente på dette:

 

Asus Striker II Formula: https://prisguiden.no/product.php?productId=87064

 

Eller skal jeg bare kjøpe dette som kommer inn om 5 dager:

 

Asus P5N-T Deluxe: https://prisguiden.no/product.php?productId=87063

 

Ser ut som det bare er kjølinga som er forskjellig, i favør av det dyreste. Begge støtter jo 45 nm og har SLI x 3. Det er ikke så nøye med overklokking.

Lenke til kommentar
Da lurer jeg på noe annet anngående Asus sine kort...

Når kommer de til Norge egentlig?, flere sjapper i utlandet som har de inne :ermm:

Bump _o/

 

Komplett.no

 

Asus P5N-T Deluxe, nForce-780i SLI, DDR2 ,Socket-775, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0)16

Bekreftet 36 stk 2008-01-08

 

Latsabb :p

 

Første 36 til mølla...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Skulle ønske flere hovedkort produsenter hadde valgt å gjøre det slik som MSI. :wee:

 

Men kan vi forvente 3xPCI-E 2.0 på 790i SLI? :)

De to øverste PCI-E slottene går vel på NB. Med mindre 790i får en ny sørbrikke så kommer den til å få PCI-E 1.1 på den tredje. Så langt har jeg ikke hørt noen rykter om at det blir en ny eller den gamle sørbrikke. Får håpe på det beste :) Det som avgjør at jeg kjøper det er om det er støtte får RAID kort i PCI-E porten noe som ikke er tilstede i X38

Lenke til kommentar
Skulle ønske flere hovedkort produsenter hadde valgt å gjøre det slik som MSI. :wee:

 

Men kan vi forvente 3xPCI-E 2.0 på 790i SLI? :)

De to øverste PCI-E slottene går vel på NB. Med mindre 790i får en ny sørbrikke så kommer den til å få PCI-E 1.1 på den tredje. Så langt har jeg ikke hørt noen rykter om at det blir en ny eller den gamle sørbrikke. Får håpe på det beste :) Det som avgjør at jeg kjøper det er om det er støtte får RAID kort i PCI-E porten noe som ikke er tilstede i X38

 

Raid støtte ER tilstede på x38, men ikkje i pci-e 2.0 portene. På mitt Abit ix38 funker det med SAS raidkort i den sorte pci-e x 16 porten ;)

 

Sjekk ut fakta gutt :D

Lenke til kommentar
Sist gang jeg sjekket hadde X38 problemer med PCI-E kort som ikke var grafikkort. Når ble dette endret?

 

Aldri, fordi nesten ingen har testet det. Rykter kalles dette. Det som er riktig er at SAS kontrolleren ikkje funker i pci-e 2.0 portene på mitt ix38. Heldigvis er det 3 stk pci-e porter :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Sist gang jeg sjekket hadde X38 problemer med PCI-E kort som ikke var grafikkort. Når ble dette endret?

 

Aldri, fordi nesten ingen har testet det. Rykter kalles dette. Det som er riktig er at SAS kontrolleren ikkje funker i pci-e 2.0 portene på mitt ix38. Heldigvis er det 3 stk pci-e porter :)

Men det funket i PCI-E 1.1 porten? Frister med nytt hoverdkort no hvis det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...