Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

Treveis SLI? Nå begynner det virkelig å smake fugl.. :)

Tri-SLi ser rått ut ja, men det kommer nok til å koste å være kar.

Pr. idag er det kun 8800GTX og 8800Ultra som støtter Tri-SLi, pga. at ingen andre kort har 2 SLi-kontakter.

 

3 stk. Ultra:

125199.jpeg

 

Ser litt trangt ut med tanke på kjøling... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er Asus Striker Extreme II lagt ut på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342621

 

og Msi 780i Diamond med 4x pci-e :D

Noe sier meg at du skal ha flere harddisker? :p

 

Jeg lurer på en ting, fant det her:

PCI-E:

(2) PCI Express 2.0,

(1) PCI Express 1.0

Har ikke kortet PCI Express 2.0 på alle tre kanaler? :dontgetit:

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Tatt fra guru3d, XFX 780i test.

 

Overclocking:

Now I'm not going to make this a long story. There's nothing more easy than overclocking on a 780i. I removed our ES sample QX9770 and inserted a Q6600 G0 stepping. I could have used the 1400 USD Core 2 Extreme QX9770 for this, but overclocking an Intel Engineering Sample processor .. wouldn't be entirely fair. This however is a retail version Q6600 processor.

 

Now in the BIOS you want to disable everything CE1 and SpeedStep related and make sure your memory is set asynchronous from the FSB.

 

Usually you guys end at 3 GHz 3.2 GHz on a Core 2 Quad Q6600 quad-core right ? Now we are going to try and break that 3.2 GHz limit with the help of an air cooler, the stock Intel cooler you receive with your Intel processor. Here's what I did .. I put the FSB to 1600 MHz, the multiplier to 9 and furthermore did noting, no voltage increase noting. Everything was set yo automatic in the BIOS except the variables mentioned above. Et voila .. a stable 3600 MHz on all four cores on STOCK cooling.

 

Granted temps where a little high at 55 C idle up to 73 degrees C 100% utilized .. but I'm merely stating nothing more than this .. overclocking is peanuts on this mainboard. Imaging what you can do with some better cooling.

 

Hvis det blir sånn med yorkfield også da vet jeg hva jeg skal kjøpe for å si det sånn :w00t:

Lenke til kommentar
Hei,

Fikk i går mail fra EVGA (kjøpte 680i for en mnd siden) om at jeg kunne sende inn kortet å betale 80 $ og få nytt 780i kort..

 

flere som har fått dette? er dette et godt tilbud? er 780i noe bedre enn 680i? eneste forskjellen eg kan se med sammenligning på evga sine sider er bare chipen har nytt navn og at den støtter 3 i sli..

En ganske stor forskjell er jo at den skal støtte Yorkfield og Wolfdale, dvs. de nye 45nm-CPUene fra Intel, noe 680i ikke gjør. Overklokkingsegenskapene skal også være forbedret(spesielt med firekjernere). ;)

 

Iceman22: Ser bra ut det. :) Hadde ikke gjort noe om dem hadde testet litt mer da men(Maks FSB osv)

Lenke til kommentar
er xfx og evga det samme? ser bare kortene på sidene dems og det er akkurat samme bilde..

Det er ikke det samme nei, de er to forskjellige firma, men kortene er sliksett like ja. Begge bruker såvidt jeg vet referansekjøling og referanse-PCB, så derfor ser nok kortene like ut. ;)

Forøvrig godt mulig dem bruker samme bildet også.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...