Gå til innhold

NVIDIA 780i chipsett


Uglegutt

Anbefalte innlegg

mest sexye kortet er da evga og xfx.. alt her helt sort og stilrent.. det er digg..

 

noen av kortene er jo rene regnbuen.. sku jo tro det var rene 70 talls hippier som laga de..

 

men, men når det er sagt så har da egentlig ikke utenet noe å si i valg av hk.. ser på spesifikasjonene først, så får resten være til tilferdigheten... "sexy" er en bonus ;)

 

men dette er min første stasjonære og havna på evga da eg kjøpte i november og er veldig fornøyd, holder de denne standaren vidre så blir det nok evga på nytt neste gang..

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes ikke de fra EVGA og XFX er de mest sexy jeg. Har den store kjøleren på kjøleribbene. :S

 

Nei, da liker jeg bedre ASUS og MSI, Gigabyte har også fin design. Dog litt mye farger. :)

 

Men så er det nå ytelsen som er det viktigste da. :)

 

Hvem bryr seg om hvordan skjermkortet ser ut da? :!: Bare det yter veldig bra så er jeg fornøyd :D

Lenke til kommentar
Synes ikke de fra EVGA og XFX er de mest sexy jeg. Har den store kjøleren på kjøleribbene. :S

 

Nei, da liker jeg bedre ASUS og MSI, Gigabyte har også fin design. Dog litt mye farger. :)

 

Men så er det nå ytelsen som er det viktigste da. :)

 

Hvem bryr seg om hvordan skjermkortet ser ut da? :!: Bare det yter veldig bra så er jeg fornøyd :D

Er vel hovedkort det er snakk om her? :p

 

Sålenge designet(plassering av komponenter osv) er greit, og kortet ikke ser helt jævlig ut, spiller det egentlig ingen rolle for meg. Sålenge ytelse og spesifikasjoner er greie så. :)

Lenke til kommentar

Mange produsenter velger å bruke referanse designen pga det er en god løsning(sparer jo også tid på å måtte designe layouten). Uansett. Så får man jo begge deler(som oftest fra forskjellige produsenter vel og merke, men noen ganger kan du få både "referanse kort" og eget designet kort fra en produsent). Feks med 680 kortene, så er jo Asus Striker og Abit IN9 et annet design enn referansekortene, mens XFX og EVGA har kort som bygger på referanse designet.

Lenke til kommentar
Mange produsenter velger å bruke referanse designen pga det er en god løsning(sparer jo også tid på å måtte designe layouten). Uansett. Så får man jo begge deler(som oftest fra forskjellige produsenter vel og merke, men noen ganger kan du få både "referanse kort" og eget designet kort fra en produsent). Feks med 680 kortene, så er jo Asus Striker og Abit IN9 et annet design enn referansekortene, mens XFX og EVGA har kort som bygger på referanse designet.

 

Mange produsentrer er vel å ta litt hardt i. Grunnene til at vi nå ser hovedkort fra slike som XFX og evga er at nvidia har en avtale med Foxconn om produksjon av hovedkort. Dermed kan nividia levere 'referanse' kort til de mindre parnerne sine som ikke har midler og RD-avdeling selv. Helt greit, men jeg liker at produsentene setter sitt eget touch på produktet. Både i form av spesielle egenskaper og utseende. Dette er da selfølgelig et spørsmål om smak, og den er jo som kjent delt.

 

Uansett, gleder meg til jeg får mitt nye P7N Diamond kort. Da skal jeg se hva det nye grisebillige DDR2 minnet mitt kan greie :p Bare synd det ikke kommer til jul, hehe.

Endret av Tor-K-El
Lenke til kommentar
Mener å huske at jeg leste at Evga sa at støtten lå på hardware nivå og ikkje software, som bios.

Ja da er det jo nærliggende å tro at støtten ligger i "200" chippen siden resten er identisk med 680i.

 

(Eller vi tar helt feil og 680i chippen er revidert mer enn vi tror :))

 

Det er og noe med circuitsene på kortet som måtte byttes ut for og få støtte for yorkfield. er ikke sikker på om det var det men det var noe som måtte byttes på kortet ihvertfall.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

hmmm, i den vinkelen virket det veldig som at SB kjøleren ville blokkert lengre skjermkort med dual kjølere... Mulig det bare er synsbedrag, og at den kjøleren er mye lavere enn den ser ut som. Er den høyere enn PCI-e slotten, så får du ikke plass til 8800GTX / Ultra, og du kan plutselig ikke bruke Triple-SLI. :p

 

Edit: Integrert skjermkort. :thumbdown:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
hmmm, i den vinkelen virket det veldig som at SB kjøleren ville blokkert lengre skjermkort med dual kjølere... Mulig det bare er synsbedrag, og at den kjøleren er mye lavere enn den ser ut som. Er den høyere enn PCI-e slotten, så får du ikke plass til 8800GTX / Ultra, og du kan plutselig ikke bruke Triple-SLI. :p

 

Edit: Integrert skjermkort. :thumbdown:

Tror faktisk ikke den er høyere enn PCI-E slottene nei. :)

 

Rart om det bli integrert skjermkort på 780, mulig dette bare er på (tidlige) sample's.

Lenke til kommentar

Håper det er greit at jeg spør her :)

 

Satt med et Abit IN9(680i) som gikk føyken(ustabilt og sånt) som jeg sendte inn og fikk refundert hos komplett(greie mennesker det ass) så fikk 2600kr inn på kontoen i dag. I den forbindelse skal jeg bestille et nytt hovedkort nå så snart som mulig. Oppsettet er i signaturen min(med unntak av hovedkortet selvfølgelig). Burde jeg kjøpe et nytt 680i(siden jeg skal ha SLI) eller er det verdt å vente på 780i?(komplett skulle visst få inn noen på lager i begynnelsen av Januar har jeg hørt)

 

Håper det var greit at jeg spurte her siden det blir et slags 680i vs 780i type spørsmål. Så slapp jeg å lage ny tråd :)

 

-Snuggis

Lenke til kommentar
Da er det nok verdt å vente på 780i brikkesettet. :)

 

Hadde nå jeg ville gjort i alle fall.

 

Var den tanken som streifet meg også. Du har vel ikke et godt råd til hvilket av korta(som foreløpig er på markedet) som kan være lurt å velge? Sitter også med en Zalman CNPS 9700NT cpu kjøler som gjerne skulle hatt plass.

Lenke til kommentar

Er det mulig å plassere skjermkortet i hvilket som helst PCI-E x16 spor nå da eller? Eller må man "hoppe over" et spor? :)

 

Og hvilken rekkefølge sitter PCI-E 2.0? Fra CPU og til venstre altså. :)

 

PCI-E 2.0 --> PCI-E 2.0 --> PCI-E 1.0

 

eller?

 

PCI-E 2.0 --> PCI-E 1.0 --> PCI-E 2.0

 

Går dette? :)

post-118065-1198335771_thumb.jpg

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...