Gå til innhold

Vil CO2-terroristene komme?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.aftonbladet.se/debatt/article564446.ab

 

Naive og udemokratiske CO2-hysterikere i Sverige har startet aksjonen "Asfaltsdjungelns indianer" som i nattens mulm og mørke springer rundt og tømmer dekkene på biler de mener er for store. Det er mulig bevegelsen sprer seg også til Norge.

 

Hvordan kan vi best stoppe slike skadelige og ulovlige aksjoner?

9590162[/snapback]

 

Er de naive? Det er vel de som forbruker mer enn dypøkologisk som er naive?

 

Er demokrati det store sesam-ordet.

Lenke til kommentar
Fyll dekkene med tåregass i stedet for luft.

9590308[/snapback]

 

Javel?

 

Jeg synes det er utrolig lettvint av disse terroristene å legge all skylden for CO2 utslipp på SUV eiere. Skulle likt å se disse terroristenes eget CO2 regnskap. Tviler vel på at de har 100% ren samvittighet selv...

Endret av Eurofag
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan slik idiotisk oppførsel skal redde miljøet  :no:

 

Dette har nok mer med misunnelse og hat mot de som har eller tar se råd til slike biler.

 

Totalt misforstårr miljøvern ihvertfall.

9590287[/snapback]

 

Hva er det som skal redde miljøet da?

9590369[/snapback]

 

Ihvertfall ikke å tappe lufta ut av bildekk slik at bileierene antakeligvis må kjøre ekstra for å få fiksa dekka.

 

Tillater man dette så legitimerer man jo å terrorisere hvem som helst så lenge man har et miljømotiv. Tror ikke det er lurt at folk driver med selvjustis på dette området. Hva blir det neste? Bryte seg inn hos folk å stjele alt av enerikrevende produkter? Overraske folk i dusjen og skru av varmtvannet?

 

Jeg tror vi må stå sammen skal vi oppnå noe, og ikke stigmatisere SUV eiere som miljøsyndere. Vi vet jo ingenting om de faktisk er det. For alt vi vet kan en SUV eier være ansvarlig for mindre CO2 utslipp enn en miljøaktivist...

Endret av Eurofag
Lenke til kommentar

For det å produsere bildekk slipper IKKE ut CO2.

 

Hva er det de vil oppnå? At en rik person tenker "Dæven! Nå er det noen som har tatt dekka på min SUV til 800 000. Nå har jeg dessverre ikke råd til å kjøpe nye dekk til 10 000, så da tar jeg heller bussen til jobb fra nå av."

 

Jeg er for å få folk til å redusere sine gigantiske behov, men dette er bare en unnskyldning til å gjøre faenskap.

Lenke til kommentar
For det å produsere bildekk slipper IKKE ut CO2.

 

Hva er det de vil oppnå? At en rik person tenker "Dæven! Nå er det noen som har tatt dekka på min SUV til 800 000. Nå har jeg dessverre ikke råd til å kjøpe nye dekk til 10 000, så da tar jeg heller bussen til jobb fra nå av."

 

Jeg er for å få folk til å redusere sine gigantiske behov, men dette er bare en unnskyldning til å gjøre faenskap.

9590444[/snapback]

 

Yes, og resultatet blir bare irritasjon og ihvertfall ikke forståelse for miljøbevegelsen.

Lenke til kommentar
Er de naive? Det er vel de som forbruker mer enn dypøkologisk som er naive?

-De er naive fordi de har kjøpt propagandaen om at den globale oppvarmingen er menneskeskapt. (Om dette er tilfelle diskuteres i andre tråder så ikke la oss ta det her også)

-De er naive fordi de tror deres aksjoner vil minske utslippene av CO2. Først vil de antagelig være skyld i å generere endel unødig kjøring og forbruk for å reparere skaden og så har de sikkert ødelagt timeplanen til flere personer som også kan generere enda mere kjøring. Til sist vil de som er berørt bli mer fientlig innstilt til alt som heter miljøvern og sikkert forurense litt ekstra bare på trass.

 

Om noen ønsker å gi et positivt bidrag så bør de gjøre det ved å gjøre noe positivt og for eksempel gå forran med et godt eksempel. Å bruke trusler for å fremme sine meninger i et demokrati virker bare mot sin hensikt.

 

Er demokrati det store sesam-ordet.
Ja, de lever i ett av verdens mest demokratiske land og så velger de å snike seg rundt i nattens mulm og mørke for å terrorisere de som de ser som sine "motatandere". Tror hvordan disse vanstreekstremistene ville reagert om høyreekstremistene gjorde det samme og snek seg rundt og tømte luft ut av hjulene til innvandrere?

 

Så lenge man har demokratiske måter å få fram sine meninger bør man alltid bruke det. Når man velger å ikke gjøre det demonstrerer man for alle at argumentene man har ikke holder.

Lenke til kommentar
Dette har nok mer med misunnelse og hat mot de som har eller tar se råd til slike biler.

 

Nei, det er faktisk bare i rike land at man finner idioti som dette...

 

På den annen side: Forutsatt at teorien og oppvarming via. menneskelige merutslipp av CO2 var sann, så ville jo denne slags sivil ulydighet være både admirabel, moralsk og høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
På den annen side: Forutsatt at teorien og oppvarming via. menneskelige merutslipp av CO2 var sann, så ville jo denne slags sivil ulydighet være både admirabel, moralsk og høyst nødvendig.

Hva i alle dager er det som er admirabelt, moralsk eller nødvendig ved å ta seg til rette og angripe andre menneskers eiendom i et demokrati?

 

Tenk om alle bare skulle glemt vårt demokratiske samfunnssystem og begynne å tvinge andre til å tilpasse deg enhver fiks idé man måtte ha? Det ville blitt fullstendig kaos.

Lenke til kommentar

Det de driter seg mest ut på, er at luksusbiler har bedre motorer og forurenser mindre enn billige biler, og i hvert fall mye mindre enn gamle bruktbiler. Det de egentlig burde gjort (annet enn å stå utenfor nybilbutikker og applaudere hver gang et salg går gjennom) var altså å henge i drabantbyene og slippe luften ut av dekkene til nyetablerte småbarnsfamiliers 90-talls-stasjonsvogner, men det ville vel knapt høstet samme umiddelbare sympati. Sistnevnte er den eneste godvilje de kan håpe på, for etter den første, program-messige begeistringen mannen i gata føler tenker han seg forhåpentligvis om og finner ut at dette egentlig er ganske teit.

 

Jeg mistenker dette for å være de samme folka som stjeler Mercedes-stjerner, og "budskapet" er ikke mer enn en unnskyldning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...